Čerstvě namleto

Čerstvě namleto

08. 09. 2025 – STEM/MARK a.s.
Agentura STEM/MARK se v posledním výzkumu zabývala kvalitou partnerských vztahů a zjistila na základě osmi aspektů, že v populaci převažují, fungující partnerské vztahy nad těmi nefunkčními. Zvláště mladí lidé jsou opatrní, aby nežili ve špatném partnerském vztahu.
04. 09. 2025 – STEM/MARK a.s.
Vinobraní se blíží, a my se ve výzkumné agentuře STEM/MARK zaměřili na to, které slavnosti vína jsou v Česku nejnavštěvovanější, kam se na ně Češi chystají letos a co návštěvníky na vinobraní láká nejvíce. Možná budete překvapeni, ale víno to není.
28. 08. 2025 – STEM/MARK a.s.
V očích české veřejnosti zůstává průmysl a zejména ocelářství nejen symbolem národní identity, ale i zárukou ekonomické stability. Potvrzuje to aktuální kvantitativní výzkum agentury STEM/MARK. Výzkum odhalil, že veřejnost považuje průmysl za nezbytný a zároveň vnímá jeho aktuální ohrožení. Výzkum se zaměřil na vnímání průmyslu obecně, ale i na jeho specifické odvětví – ocelářství.
26. 08. 2025 – STEM/MARK a.s.
Výzkumná agentura STEM/MARK se zabývala tím, jak jsou lidé spokojeni s oborem, který vystudovali, nebo kterému se vyučili. Na vzorku o velikosti 790 respondentů jsme zjistili, že velká část osob ve věku 30-64 let by si zpětně vybrala jiný obor, dominuje zájem o obchodně-administrativní a technické obory. Závisí ale na dosaženém stupni vzdělání, zda má výběr „špatného“ oboru vliv na pracovní úspěch nebo ne.
14. 08. 2025 – STEM/MARK a.s.
Výzkumná agentura STEM/MARK zjistila na vzorku o velikosti 790 respondentů, že v české populaci ve věku 30-64 let existuje významná část lidí, kteří by si zpětně vybrali vyšší stupeň studia. U těchto lidí dominuje zájem o vysokoškolské studium. Naopak v podstatě nikdo z oslovených lidí nepovažuje dosažený stupeň za zbytečný nebo příliš vysoký. Nespokojení jsou zejména lidé, kteří při svém vzdělávání nedosáhli ani na maturitu.
29. 07. 2025 – IPSOS s.r.o.
Česká populace se čím dál více sžívá s aplikacemi či technologiemi založenými na principu umělé inteligence. Čtyři z deseti Čechů tvrdí, že ví, co je to umělá inteligence a vzpomínají si na její definici.
22. 07. 2025 – STEM/MARK a.s.
Na začátku července se uskutečnil již 59. ročník Karlovarského filmového festivalu. Jak vnímají lidé tento festival, jeho prestiž a co konkrétně je na této události nejvíce láká? Jaký je podle respondentů přínos festivalu pro Karlovy Vary a celý Karlovarský kraj? Odpovědi na tyto otázky přináší průzkum agentury STEM/MARK.
08. 07. 2025 – STEM/MARK a.s.
Jak daleko může partner či partnerka ve vztahu zajít, aniž by překročil(a) hranici osobní svobody toho druhého? Průzkum výzkumné agentury STEM/MARK ukazuje, jak česká veřejnost vnímá určité typy chování v partnerských vztazích.
30. 06. 2025 – STEM/MARK a.s.
Ideální budoucí prezident: slušný, reprezentativní a apolitický, se zájmem o lidi
26. 06. 2025 – STEM/MARK a.s.
Pořadí v hodnocení prezidentů: 1) Václav Havel, 2) Václav Klaus, 3) Petr Pavel, 4) Miloš Zeman. Václav Havel je dlouhodobě nedostižitelný. Petr Pavel je pozitivně hodnocen za způsob vystupování na veřejnosti či reprezentaci a obhajobu českých zájmů v zahraničí. Prostor pro zlepšení je stále u řešení sporů na tuzemské politické scéně.
24. 06. 2025 – STEM/MARK a.s.
Výzkumná agentura STEM/MARK zjistila, že v dospělé české populaci lehce převažují lidé s nadváhou. Tito lidé jako příčinu své nadváhy sami udávají nedostatek pohybu. Z otázek na stravovací a životní návyky ale plyne, že se svým chováním liší od lidí s přiměřenou váhou a jejich problém souvisí hlavně se stravovacími návyky. Představa, že si tito lidé užívají nadměrné množství jídla je ale nespravedlivá. Významná část z nich se nepřejídá, ani z jídla nemá potěšení.
11. 06. 2025 – ResSOLUTION Group s.r.o.
V soutěži Nejlepší herec/herečka v reklamě poprvé od počátku své spolupráce s Českými drahami nestojí v čele žebříčku herec Ivan Trojan. Za rok 2024 se umístil až na 35. místě. Co k této dramatické změně vedlo? Možností je mnoho: od podoby konkrétního spotu, přes možnou okoukanost dlouhodobé spolupráce či samotného herce. Na důvody jsme se zeptali v jednom z našich posledních průzkumů.
14. 05. 2025 – ResSOLUTION Group & National Sample & Nielsen Admosphere
Nejlepším hercem v reklamě roku 2024 zvolili respondenti rozsáhlého výzkumu ResSOLUTION Group Hynka Čermáka, dlouhodobou tvář Staropramenu. Hodnoceni dále byli také reklamní maskoti – a aktuální ročník ovládli Pat a Mat z reklam České podnikatelské pojišťovny.
14. 05. 2025 – STEM/MARK a.s.
Výzkumná agentura STEM/MARK zjistila, že v populaci 18-64letých převažují optimisticky naladění lidé. Nejedná se o naivní snílky s růžovými brýlemi, ale o lidi, kteří neztrácejí naději, že pozitivní výsledek je možný a má smysl se o něj snažit. Překvapivě nejvíc pesimistů je mezi mladými do 29 let (resp. v generaci Z). Pesimisté a optimisté mají přes vzájemné odlišnosti na druhou skupinu tolerantní pohled.
05. 05. 2025 – STEM/MARK a.s.
Sociologických šetření s tematikou volebního chování probíhá opravdu spousta, ale jen málo jsme toho dosud věděli o postojích českých nevoličů. Proč k volbám nechodí a co by je potenciálně motivovalo přijít? Zajímá je vůbec dění v politice? Výzkumná agentura STEM/MARK tak uskutečnila ve spolupráci s Českou televizí velký průzkum zaměřený právě na české nevoliče, abychom nejen na tyto otázky dokázali odpovědět.
30. 04. 2025 – IPSOS s.r.o.
77 % Čechů tvrdí, že současný svět přináší největší nejistotu od roku 1989. Pouze třetina lidí očekává, že další generace budou žít v lepším světě, než je ten dnešní. Zároveň naprostá většina české populace požaduje po politicích, aby se v otázkách klíčových pro budoucnost země spojili nehledě na to, kdo je zrovna u vlády. I to ukázal výzkum agentury Ipsos realizovaný na reprezentativním vzorku české populace v dubnu 2025.
02. 04. 2025 – STEM/MARK a.s.
Osvětová kampaň Suchej únor podporuje abstinenci a upozorňuje na nadměrnou konzumaci alkoholu ve společnosti. Jsou Češi ochotní se do výzvy zapojit a jaký je obecně jejich postoj k alkoholu? Odpovědi přináší průzkum agentury STEM/MARK uskutečněný v březnu tohoto roku.
31. 03. 2025 – STEM/MARK a.s.
Češi si přejí rychlejší výstavbu nemocnic, škol, silnic nebo bytů. Když se ale podobný projekt začne plánovat v blízkosti jejich bydliště, přichází vlna obav – a často i odpor. Vyplývá to z aktuálního výzkumu agentury STEM/MARK připraveného ve spolupráci se společností Datarun, který se zaměřil na fenomén NIMBY („Not In My Back Yard“ – Ne na mém dvorku).
28. 03. 2025 – ResSOLUTION Group s.r.o.
Na konci minulého roku ResSOLUTION Group nahlédla do NÁRODNÍCH DAT a přinesla zajímavé poznatky o půjčkách a spotřebitelských úvěrech. Ale co hypotéky? V datech kontinuálního lifestyle výzkumu společnosti NADA Research najdeme mnoho informací nejen o úvěrech na bydlení, pojďme se teď ale zaměřit na data o Češích, kteří své bydlení financují právě hypotékou.
24. 03. 2025 – ResSOLUTION Group s.r.o.
ResSOLUTION Group rozšiřuje své působení na poli mediálního výzkumu – společně s DCore Software vyvinula řešení ReDAM na mobilní měření médií, které umožňuje získávat data od účastníků v domovech i mimo ně. Technologie ResSOLUTION DCore DAM.Meter nyní prošla profesionálním auditem francouzského auditora CESP.