Čerstvě namleto

Čerstvě namleto

02. 04. 2025 – STEM/MARK a.s.
Osvětová kampaň Suchej únor podporuje abstinenci a upozorňuje na nadměrnou konzumaci alkoholu ve společnosti. Jsou Češi ochotní se do výzvy zapojit a jaký je obecně jejich postoj k alkoholu? Odpovědi přináší průzkum agentury STEM/MARK uskutečněný v březnu tohoto roku.
31. 03. 2025 – STEM/MARK a.s.
Češi si přejí rychlejší výstavbu nemocnic, škol, silnic nebo bytů. Když se ale podobný projekt začne plánovat v blízkosti jejich bydliště, přichází vlna obav – a často i odpor. Vyplývá to z aktuálního výzkumu agentury STEM/MARK připraveného ve spolupráci se společností Datarun, který se zaměřil na fenomén NIMBY („Not In My Back Yard“ – Ne na mém dvorku).
28. 03. 2025 – ResSOLUTION Group s.r.o.
Na konci minulého roku ResSOLUTION Group nahlédla do NÁRODNÍCH DAT a přinesla zajímavé poznatky o půjčkách a spotřebitelských úvěrech. Ale co hypotéky? V datech kontinuálního lifestyle výzkumu společnosti NADA Research najdeme mnoho informací nejen o úvěrech na bydlení, pojďme se teď ale zaměřit na data o Češích, kteří své bydlení financují právě hypotékou.
24. 03. 2025 – ResSOLUTION Group s.r.o.
ResSOLUTION Group rozšiřuje své působení na poli mediálního výzkumu – společně s DCore Software vyvinula řešení ReDAM na mobilní měření médií, které umožňuje získávat data od účastníků v domovech i mimo ně. Technologie ResSOLUTION DCore DAM.Meter nyní prošla profesionálním auditem francouzského auditora CESP.
19. 03. 2025 – ResSOLUTION Group s.r.o.
Spánek je velmi důležitou částí života každého z nás, regeneruje naše tělo i mysl. Ovlivňuje naši produktivitu, náladu i celkové zdraví. Vzhledem k blížícímu se Mezinárodnímu dni zdravého spánku (21. března) pro vás máme čerstvá data o nočních návycích Čechů. Zhruba polovina lidí obvykle spí doporučených 7 až 8 hodin, spousta dalších si ale třeba v takový nepracovní den přispí i déle. Před spánkem pouze 35 % lidí omezuje modré světlo.
13. 03. 2025 – STEM/MARK a.s.
Výzkumná agentura STEM/MARK zjistila, že s elektroauty má přímou zkušenost jen malá skupina osob. Jen úzká skupina také uvažuje o koupi elektroauta. Většina lidí nemá představu o provozních nákladech elektroaut ve srovnání s auty se spalovacím motorem. Lidé vnímají budoucí zákaz prodeje spalovacích aut jako omezení svobody volby.
05. 03. 2025 – STEM/MARK a.s.
Výzkumná agentura STEM/MARK zjišťovala, zda se Češi zabývají svojí váhou a jaká opatření podnikají na její snížení a udržení. Zjistili jsme, že čtvrtina Čechů se snaží hubnout, zařazuje kvůli tomu hlavně fyzickou aktivitu bez diety, ale spíše nejsou úspěšní. Naopak inspirací je pětina Čechů, která si udržuje přiměřenou váhu, podle vlastního hodnocení snadným a efektivním způsobem, převážně bez speciální diety ale dodržováním některých zásad.
26. 02. 2025 – Nielsen Admosphere & ResSOLUTION Group
V závěrečné zprávě výzkumného seriálu Kulturní Česko jsme se – i vzhledem k sezoně filmových cen – zaměřili na kategorii filmu. Data ukazují, že Češi jsou skutečnými filmovými fanoušky a většina si nějaký film pustí alespoň jednou týdně. Nejčastěji si je vybírají podle žánru a aktuální nálady. Nejoblíbenějším žánrem je u nás komedie a z období vzniku preferujeme spíše filmy novější (vzniklé po roce 2010). Z filmových cen zajímají čtvrtinu Čechů výsledky Oscarů a 22 % výsledky Českého lva.
20. 02. 2025 – Nielsen Admosphere & ResSOLUTION Group
V další z cyklu zpráv z výzkumné studie Zpravodajství ve věku mediální fragmentace, kterou zpracovala agentura ResSOLUTION Group ve spolupráci s Nielsen, se zaměříme na roli sociálních sítí ve zpravodajství. Data potvrzují, že jejich pozice je v současném mediálním světě silná, protože už skoro polovina jejich uživatelů (a zároveň konzumentů zpráv na nich) je považuje za důležitý zdroj zpravodajství. Z tohoto pohledu je u nás nejsilnější Facebook, pro více než čtvrtinu uživatelů sociálních sítí, kteří tam zároveň týdně konzumují zpravodajský obsah, je tato síť dokonce hlavním zdrojem zpráv.
05. 02. 2025 – STEM/MARK a.s.
Omezování zdravotnictví je téma, které si popularitu rozhodně nezíská. Přesto je jasné, že otázka úspor ve zdravotnictví leží na stole. Přijdou však Čechům některé z často zmiňovaných návrhů na šetření přijatelné? Odpovědi známe díky výzkumu agentury STEM/MARK.
04. 02. 2025 – National Sample s.r.o.
European National Panels s.r.o. se oficiálně přejmenovává na National Sample s.r.o., což je krok, který reflektuje expanzi společnosti za hranice Evropy a zahajuje novou etapu jejího vývoje jako předního poskytovatele vysoce kvalitního online sběru dat. Tato změna názvu odráží globální ambice společnosti, přičemž vstup na thajský trh představuje první krok k expanzi do Asie s plány na další expanzi v tomto regionu.
04. 02. 2025 – Nielsen Admosphere & ResSOLUTION Group
V další zprávě z rozsáhlé studie Zpravodajství ve věku mediální fragmentace od agentur ResSOLUTION Group a Nielsen se po postoji k AI ve zpravodajství a trendech v jeho sledování zaměříme na chování uživatelů při konzumaci zpráv online. Nejnovější data studie například ukazují, že velkou „službu“ uživatelům dělají v oblasti zpráv vyhledávače a součástí přijímání nových informací je sledování uživatelských diskuzí pod články. Z forem zpravodajství na internetu dnes vedou krátké texty následované audiovizuální žurnalistikou v podobě fotografií a videí.
22. 01. 2025 – STEM/MARK a.s.
31. ledna a 1. února se uskuteční koncerty Leoše Mareše v pražské O2 aréně. Ve většině případů bývá na těchto akcích v roli producenta, tentokrát však bude on tou hlavní hvězdou. Průzkum agentury STEM/MARK na reprezentativním vzorku české populace ve věku 18–64 let ukázal, že ho za zpěváka považuje méně než třetina Čechů. I přesto jeví lidé o jeho vystoupení značný zájem, především ženy kolem 40 let. Jméno Leoš Mareš mají Češi nejčastěji spojené s kožichy a rádiem Evropa 2.
20. 01. 2025 – ResSOLUTION Group s.r.o.
Výsledky volně prodejné studie Zpravodajství ve věku mediální fragmentace agentury ResSOLUTION Group poukazují na zásadní pokles pravidelné konzumace zpráv od období pandemie. Poměrně významná část publika sleduje zpravodajství spíše sporadicky, nebo se od něj dokonce zcela odklání: až čtvrtina uživatelů se v dnešní době zprávám aktivně vyhýbá. Níže vybíráme ze studie též data o trendech v užívání digitálních zpravodajských platforem, jako jsou zpravodajské servery, aplikace či podcasty.
07. 01. 2025 – STEM/MARK a.s.
Jak dobře známe naše hudební velikány? V roce 2024 jsme si připomněli výročí narození jednoho z nejvýznamnějších českých skladatelů, Bedřicha Smetany. V průzkumu výzkumné agentury STEM/MARK jsme se proto ponořili do světa klasické hudby a zaměřili se například na to, jak často si tento druh hudby poslechneme. Tipnete si, kolika lidem jméno Bedřich Smetana nic neříká? Zjistěte s námi, zda klasická hudba stále hraje svou roli v naší každodennosti, nebo ji přehlušuje moderní pop music.
18. 12. 2024 – STEM/MARK a.s.
Horní věková hranice pro odchod do penze byla stanovena na 67 let (pro narozené v roce 1989 a později). Je to pro Čechy akceptovatelné a dokáží si vůbec představit pracovat v tomto věku? Které profese by měly odcházet do důchodu dříve? Na tyto a další otázky odpovídá šetření výzkumné agentury STEM/MARK zaměřené na problematiku důchodové reformy.
28. 11. 2024 – Nielsen Admosphere & ResSOLUTION Group
Výzkumná agentura ResSOLUTION Group představuje první výsledky volně prodejné studie Zpravodajství ve věku mediální fragmentace 2024. Zaměřené jsou na postoje české populace k využívání umělé inteligence ve zpravodajství. Data ukázala, že zapojení AI do tvorby zpravodajského obsahu Češi vnímají zatím spíše negativně – alespoň dle průměrných výsledků: podle většiny z nich nepatří do žádného typu média, nedůvěřují mu a mají obavy, že využívání AI znemožní rozeznání skutečnosti od fikce. Mladší respondenti jsou však vůči AI v mnoha oblastech smířlivější.
27. 11. 2024 – STEM/MARK a.s.
A je to tu zas! S podzimem nám zase odešlo sluníčko a místo nich nastoupily kašel s rýmou. Ve STEM/MARK nás proto zajímalo, co pro svůj zdravotní stav dělají Češi a jestli se o něj více na podzim starají.
18. 11. 2024 – STEM/MARK a.s.
Dva celosvětově dominující provozovatelé platebních karet převládají i u Čechů, téměř žádný Čech (<1 %) nemá od své banky jinou kartu než Visa nebo Mastercard. Šetření výzkumné agentury STEM/MARK na reprezentativním vzorku české dospělé populace také ukázalo, že Čechům na výběru typu karty nesejde. Banky jim je navíc přiřazují většinou automaticky.
13. 11. 2024 – Nielsen Admosphere & ResSOLUTION Group
V Česku je aktuálně skoro čtvrtina lidí, kteří splácejí nějakou peněžní půjčku (vyjma hypoték) nebo spotřebitelský úvěr. ResSOLUTION Group provedla analýzu NÁRODNÍCH DAT společnosti NADA Research, aby zjistila, co tyto klienty charakterizuje – ať už z pohledu sociodemografických charakteristik, tak z pohledu jejich návyků, životní situace nebo postojů k životu. Jsou totiž v řadě věcí specifičtí.