Čerstvě namleto
28. 11. 2024 – Nielsen Admosphere & ResSOLUTION Group
Výzkumná agentura ResSOLUTION Group představuje první výsledky volně prodejné studie Zpravodajství ve věku mediální fragmentace 2024. Zaměřené jsou na postoje české populace k využívání umělé inteligence ve zpravodajství. Data ukázala, že zapojení AI do tvorby zpravodajského obsahu Češi vnímají zatím spíše negativně – alespoň dle průměrných výsledků: podle většiny z nich nepatří do žádného typu média, nedůvěřují mu a mají obavy, že využívání AI znemožní rozeznání skutečnosti od fikce. Mladší respondenti jsou však vůči AI v mnoha oblastech smířlivější.
27. 11. 2024 – STEM/MARK a.s.
A je to tu zas! S podzimem nám zase odešlo sluníčko a místo nich nastoupily kašel s rýmou. Ve STEM/MARK nás proto zajímalo, co pro svůj zdravotní stav dělají Češi a jestli se o něj více na podzim starají.
18. 11. 2024 – STEM/MARK a.s.
Dva celosvětově dominující provozovatelé platebních karet převládají i u Čechů, téměř žádný Čech (<1 %) nemá od své banky jinou kartu než Visa nebo Mastercard. Šetření výzkumné agentury STEM/MARK na reprezentativním vzorku české dospělé populace také ukázalo, že Čechům na výběru typu karty nesejde. Banky jim je navíc přiřazují většinou automaticky.
13. 11. 2024 – Nielsen Admosphere & ResSOLUTION Group
V Česku je aktuálně skoro čtvrtina lidí, kteří splácejí nějakou peněžní půjčku (vyjma hypoték) nebo spotřebitelský úvěr. ResSOLUTION Group provedla analýzu NÁRODNÍCH DAT společnosti NADA Research, aby zjistila, co tyto klienty charakterizuje – ať už z pohledu sociodemografických charakteristik, tak z pohledu jejich návyků, životní situace nebo postojů k životu. Jsou totiž v řadě věcí specifičtí.
11. 11. 2024 – STEM/MARK a.s.
Pomalu se blíží Black Friday, při kterém můžeme ušetřit spoustu peněz nákupem zlevněného zboží. Asi nejvíce jsou propagovány nabídky elektroniky. Národní data společnosti NADA na reprezentativním vzorku české internetové populace ukazují, že většina nákupů elektroniky probíhá přes e-shopy. Českému trhu vévodí Alza a Datart.
08. 11. 2024 – ResSOLUTION Group s.r.o.
V současné době přebírá Eva Hekrlová, dosavadní vedoucí oddělení telefonických výzkumů, vedení veškerých tazatelských aktivit výzkumné agentury ResSOLUTION Group. Z nové pozice Head of Field Research tedy rozšiřuje řízení sítě telefonních tazatelů i o síť face-to-face tazatelů. Vedení, stejně jako supervize projektů, se zároveň kompletně přesouvají na pobočku společnosti v Jindřichově Hradci.
04. 11. 2024 – STEM/MARK a.s.
Výzkumná agentura STEM/MARK zjistila, že třetina Čechů uvažovala nebo uvažuje
o pořízení zbrojního průkazu na ochranu zdraví a majetku, aby zajistila nebo zvýšila svou bezpečnost. Většina lidí, kteří takový průkaz vlastní, nosí aspoň někdy zbraň u sebe.
04. 11. 2024 – ResSOLUTION Group s.r.o.
Americké prezidentské volby jsou za dveřmi. Mediální prostor včetně toho českého denně přichází s novými informacemi a průzkumy a celý svět s napětím čeká, jak toto klání dopadne. V české společnosti však vůči těmto volbám panuje určitá letargie: více než dvě pětiny Čechů aktuální dění kolem voleb nesledují a čtvrtina dokonce neví, kdo jsou dva hlavní kandidáti. Výsledky ale zároveň ukazují, že ti, kteří znají kandidáty, mají na Trumpa a Harrisovou názory poměrně jasné.
30. 10. 2024 – STEM/MARK a.s.
Výzkumná agentura STEM/MARK zjistila, že pohled generací na sebe samotné se do velké míry kryje s tím, jak je vidí ostatní. Ve všech generacích převažují lidé, kteří vidí na ostatních jak pozitiva, tak negativa. Generace Y a Z dovedou ostatní víc pochválit. Konkrétní charakteristiky a důvody k pochvale či kritice se dozvíte níže.
23. 10. 2024 – STEM/MARK a.s.
Za necelé dva týdny se uskuteční americké prezidentské volby, které se zájmem sleduje v podstatě celý svět. Výzkum agentury STEM/MARK na reprezentativním vzorku české dospělé populace ukázal, že většina Čechů fandí Kamale Harrisové. Její vítězství si přeje dvakrát více dotázaných než vítězství Donalda Trumpa. Ani jeden však lidem není vysloveně sympatický a jedná se spíše o hledání menšího zla.
17. 10. 2024 – ResSOLUTION Group s.r.o.
Kratom se v posledních měsících stal diskutovaným společenským i politickým tématem. K této látce, ač má narkotické vlastnosti, aktuálně neexistuje přesná právní úprava a její prodej tak není v Česku omezen. To by měla změnit novela zákona o návykových látkách, kterou má nyní na stole k podpisu prezident. My jsme ve výzkumu zjišťovali, jaké povědomí o kratomu mají Češi, kolik lidí už ho vyzkoušelo nebo jaký by podle nich měl mít legislativní status.
17. 10. 2024 – NMS Market Research s.r.o.
Data Ústavu zdravotnických informací a statistiky (ÚZIS) ukazují rostoucí trend v počtu lidí, kterým byla v česku diagnostikována porucha příjmu potravy. V průzkumu NMS Market Research jsme se zaměřili na osvětu v tomto tématu. 40 % Čechů a Češek si myslí, že dokáže rozeznat, pokud někdo nemocí trpí. Velký vliv na možný rozvoj poruchy mají podle Čechů vrstevníci a sociální sítě. Mladí označují za důležitý faktor také rodiče a výchovu.
15. 10. 2024 – STEM/MARK a.s.
Na dovolenou se nejezdí jen do hotelů, téměř polovina Čechů má zkušenost s krátkodobými pronájmy. Co na to ale Češi jako sousedé, když se takový host ubytuje u nich v domě, nebo na doslech od jejich oken? Omezili by proto tyto krátkodobé pronájmy? A jakým způsobem? To vše zjistila výzkumná agentura STEM/MARK na reprezentativním vzorku české dospělé populace.
10. 10. 2024 – STEM/MARK a.s.
Úroky na spořicích účtech klesají, a tak se čím dál více lidí poohlíží po možnosti investování. Národní data společnosti NADA na reprezentativním vzorku české internetové populace ukazují, že nejoblíbenější variantou investic jsou podílové či investiční fondy. Investují častěji muži, obyvatelé velkých měst a lidé, kteří se řadí do vyšší společenské třídy.
10. 10. 2024 – IPSOS s.r.o.
U příležitosti Světového dne duševního zdraví, který připadá na 10. října 2024, realizoval Ipsos mezinárodní výzkum o vnímání duševního zdraví ve 32 zemích světa včetně České republiky. Výzkum upozornil na rostoucí míru stresu i vnímaný nerovný přístup zdravotnických systémů k duševnímu zdraví.
09. 10. 2024 – ResSOLUTION Group s.r.o.
Jak Češi vnímají své partnerské vztahy? Mají nesezdaní zájem o manželství? A jak spokojení jsou takzvaní „singles“? To jsou příklady otázek, které jsme položili reprezentativnímu vzorku respondentů v online průzkumu. Výsledky mimo jiné ukázaly, že jedinci žijící v páru většinově považují svůj vztah za šťastný.
08. 10. 2024 – NMS Market Research s.r.o.
Polovina lidí, kteří pravidelně sledují influencery na sociálních sítích, jejich recenzím na produkty a služby důvěřuje. Na základě pozitivní recenze je ochotna si připlatit třetina sledujících. Důvěru v influencery zvyšuje hlavně jejich odbornost a konzistence v tématech, kterým se věnují.
26. 09. 2024 – STEM/MARK a.s.
Vodík by mohl v budoucnu najít své široké uplatnění v mnoha různých odvětvích, ale jeho využívání je zatím v plenkách. Šetření výzkumné agentury STEM/MARK na reprezentativním vzorku české dospělé populace ukázalo, že většině lidí dává smysl do rozvoje této technologie investovat, ovšem někteří mají pochybnosti o bezpečnosti. I přesto se většina přiklání k jeho potenciální výrobě v Česku před dovozem ze zahraničí. Celkově jsou ale Češi o vodíku málo informovaní.
25. 09. 2024 – STEM/MARK a.s.
Nedostatečná kontrola a nízká osvěta: polovina české populace se v případě požáru bojí paniky, téměř čtyři pětiny nikdy nepoužily hasicí přístroj — jedny z hlavních zjištění nedávného průzkumu agentury STEM/MARK, který ověřoval připravenost, znalosti i obavy Čechů ohledně požární bezpečnosti.
23. 09. 2024 – STEM/MARK a.s.
Dne 11. září 2024 se stává ředitelem výzkumné agentury STEM/MARK Tomáš Rychecký. Ve funkci nahradil Jana Tučka, který agenturu řídil více než 20 let.