Čerstvě namleto

Čerstvě namleto

26. 07. 2024 – IPSOS s.r.o.
• Sportovní událost roku startuje již tento pátek v Paříži. Zájem se liší napříč zeměmi, největší je v Asii. V hostitelské Francii má o hry zájem méně než polovina populace • V České republice se o hry zajímá 52 %. Ze sportů láká nejvíce atletika a tenis • Kolekci sportovního oblečení českého týmu zaznamenalo 71 % Čechů, líbí se zejména mladým lidem • Výsledky vyplývají z mezinárodního výzkumu Ipsos realizovaného ve 34 zemích
24. 07. 2024 – SIMAR
S hlubokou lítostí oznamujeme, že v úterý 23. července nás navždy opustila zakladatelka České marketingové společnosti a její dlouholetá prezidentka doc. PhDr. Jitka Vysekalová, Ph.D.
17. 07. 2024 – Nielsen Admosphere & ResSOLUTION Group
Nedávný průzkum společnosti ResSOLUTION Group zjišťoval, jaký mají Češi vztah k poslechu hudby: jakým způsobem ji nejčastěji poslouchají, jaké mají v této oblasti preference, podle čeho si hudbu k poslechu vybírají nebo zda se o ni aktivně zajímají. Zajímalo nás ale také, kolik procent lidí se letos chystá na nějaký hudební festival. Těch je necelá čtvrtina, přičemž nejčastěji návštěvníky najdeme mezi nejmladšími respondenty do 34 let.
15. 07. 2024 – STEM/MARK a.s.
Výzkumná agentura STEM/MARK zjistila, že lidé by si přáli zpřísnit právní úpravu pro nabývání a držení střelné zbraně a současné podmínky pro získání zbrojního průkazu považují za příliš snadné. Veřejnost by si také přála zavedení evidence držitelů střelných zbraní. Celkově jsou ale Češi ve vztahu ke zbraním vcelku liberální.
11. 07. 2024 – ResSOLUTION Group s.r.o.
Lék Ozempic v poslední době přitáhl spoustu pozornosti. Jde o léčivo, který se v Česku předepisuje diabetikům, ale zejména v zahraničí se rozšířilo jeho užívání na hubnutí. To však mělo za důsledek i rozvinutí černého trhu s lékem a jeho padělání. Jak jsou Češi o „Ozempic trendu“ informovaní? Zeptali jsme se v bleskovém průzkumu.
10. 07. 2024 – STEM/MARK a.s.
Výzkumná agentura STEM/MARK zjistila, že Češi možná málo čtou. A pak také, že chlapi jsou na sex a ženy na romantiku. Že vás to nepřekvapuje? No, nás také ne. Milan Kundera se na to ale ústy jedné ze svých literárních postav ptal, tak jsme mu to (pravda, poněkud opožděně) probádali.
04. 07. 2024 – STEM/MARK a.s.
Výzkumná agentura STEM/MARK zjistila, že více než čtvrtina zaměstnanců má šéfa, který diskriminuje zaměstnance. Ačkoli diskriminaci v odměňování potvrzuje skoro pětina zaměstnanců, většina zaměstnanců nechce platy kolegů ani nadřízených znát. S nepříjemným chováním ze strany nadřízeného se setkává desetina zaměstnanců.
27. 06. 2024 – European National Panels s.r.o.
Změny v nastavení home office zasáhly téměř 2/5 Čechů, kterým je práce z domova umožněna.
25. 06. 2024 – Nielsen Admosphere & ResSOLUTION Group
Letní dovolená letos čeká většinu Čechů, často dokonce nejen jedna: 56 % z těch, kteří letní odpočinek plánují, se dokonce chystá na dvě a více dovolených. Do zahraničí se vypraví skoro dvě pětiny Čechů. Z typů dovolených vedou ta u moře a poznávací. Necelá třetina dovolenkářů plánuje využít služeb cestovní kanceláře, jde především o starší generaci. Hlavním důvodem pro zařízení dovolené přes cestovku je úspora času při plánování. Ve výzkumu jsme se Čechů ptali i na negativní zážitky z dovolené, ty se nejčastěji týkaly ubytování.
24. 06. 2024 – IPSOS s.r.o.
V české populaci roste využívání platforem umělé inteligence. ChatGPT vyzkoušela třetina populace, častěji se využívá při pracovních úkolech. Češi si stále více uvědomují, že umělá inteligence vstupuje do jejich každodenních životů. Skoro polovina populace má s umělou inteligencí spojena negativní očekávání, panují obavy z úpadku komunikace i možného zneužití. Vyplývá to ze sociologického šetření společnosti Ipsos ve spolupráci s Katedrou žurnalistiky na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy, podpořeného Technologickou agenturou ČR.
18. 06. 2024 – STEM/MARK a.s.
Šetření výzkumné agentury STEM/MARK ukázalo, že si lidé nyní více všímají rozšiřující se nabídky rostlinných jídel připomínající maso než v roce 2019 (47 %). V některých řetězcích fast food ho ale zatím vyzkoušela necelá čtvrtina.
11. 06. 2024 – STEM/MARK a.s.
Výzkumná agentura STEM/MARK zjistila, že názory veřejnosti na elektroauta jsou spojené s řadou obav, nicméně lidé uznávají i jejich pozitivní přínosy. Cena těchto vozů se musí významně snížit, aby si je lidé víc kupovali.
05. 06. 2024 – STEM/MARK a.s.
Již tento víkend nás čekají volby do Evropského parlamentu. Většina odborníků se shoduje, že předvolební kampaně jednotlivých stran byly relativně nezáživné, plné prázdných sloganů, ale s docela zajímavými osobnostmi. Výzkum agentury STEM/MARK na reprezentativním vzorku české dospělé populace ukázal, že lidi nejvíce oslovila kampaň ANO, naopak u jeho největšího konkurenta SPOLU bylo hodnocení spíše negativní.
29. 05. 2024 – Nielsen Admosphere & ResSOLUTION Group
V současné době probíhá po celém Česku Festival muzejních nocí a veřejnosti se tak řada muzeí a galerií otvírá zdarma, často i se zajímavých doprovodným programem. V této souvislosti jsme se v jednom z nejnovějších průzkumů podívali na to, jaký je v Česku (obecně) zájem o muzea a galerie, jaká jejich zaměření návštěvníci nejvíce vyhledávají, nebo kolik jich jezdí za muzejními expozicemi do zahraničí.
21. 05. 2024 – ResSOLUTION Group s.r.o.
Spousta z nás to zná. Zejména v určitých obdobích roku (běžně po Novém roce nebo právě teď, na jaře) si dáváme předsevzetí ohledně změny pohybového režimu, redukce hmotnosti a obecně životního stylu. Snažení končí různě: někdy úspěchem, jindy po cílevědomém startu následuje postupný návrat ke starým návykům. Pokusy o zredukování tělesné váhy už někdy podnikla převážná část Čechů, přesněji více než dvě třetiny. Z jakých důvodů? Jakými způsoby? A jak se Češi staví k chirurgickým zákrokům pro úpravu postavy? Zeptali jsme se v jednom z našich posledních průzkumů.
20. 05. 2024 – STEM/MARK a.s.
Výzkumná agentura STEM/MARK opět mapuje vývoj znalosti a vnímání kryptoměn. Považují je Češi za výhodnou investici? Vzrostl zájem Čechů o jejich nákup? Podle výsledků výzkumu si kryptoměnu již pořídila necelá desetina populace, přičemž obvyklá investice nepřesáhla 50 tis. Kč. Většina populace nemá o investici do kryptoměn zájem a pokud ano, častou brzdou je pro ně riziko této investice, nedostatek informací i volných financí.
17. 05. 2024 – SIMAR
V podvečer 16. května 2024 se v příjemném klasickém prostředí Divadelního sálu Klubu Lávka s historickým rámcem Karlova mostu a působivým výhledem na Hradčany odehrálo finále soutěže Marketér roku, jejímž partnerem je rovněž sdružení SIMAR.
15. 05. 2024 – STEM/MARK a.s.
V reakci na chystané ukotvení nepřijatelnosti tělesných trestů do občanského zákoníku připravila výzkumná agentura STEM/MARK ve spolupráci s Centrem LOCIKA bleskovou sondu. Sonda se v březnu 2024 zaměřila na informační kanály, které rodiče preferují v případě problémů s výchovou dětí a při snaze výchovné prostředky změnit. Cílem také bylo identifikovat nepřijatelné formy trestů z pohledu dnešních rodičů, důvěryhodné zdroje informací a výchovné autority.
10. 05. 2024 – STEM/MARK a.s.
Již dnes vypukne Mistrovství světa v ledním hokeji, které se po devíti letech uskuteční v ČR. Jaký hráč by si měl obléknout český národní hokejový dres? Šetření výzkumné agentury STEM/MARK ukázalo, že třetina lidí by si přála, aby za českou reprezentaci nastoupil Jaromír Jágr. Na ledě by ale podle nich neměl chybět ani David Pastrňák.
09. 05. 2024 – STEM/MARK a.s.
V poslední době se o Taylor Swift mluví jako o někom, kdo nepředstavuje pouhou hudební ikonu, ale celebritu, jež ovlivňuje současný svět. Výzkum agentury STEM/MARK ukázal, že z deseti nejvlivnějších žen současnosti podle Forbes je v Česku nejznámější právě zpěvačka Taylor Swift. Americkou společností mezitím hýbou očekávání, zda hudebnice svým vyjádřením ovlivní prezidentské volby.