Čerstvě namleto

Čerstvě namleto

20. 05. 2024 – STEM/MARK a.s.
Výzkumná agentura STEM/MARK opět mapuje vývoj znalosti a vnímání kryptoměn. Považují je Češi za výhodnou investici? Vzrostl zájem Čechů o jejich nákup? Podle výsledků výzkumu si kryptoměnu již pořídila necelá desetina populace, přičemž obvyklá investice nepřesáhla 50 tis. Kč. Většina populace nemá o investici do kryptoměn zájem a pokud ano, častou brzdou je pro ně riziko této investice, nedostatek informací i volných financí.
17. 05. 2024 – SIMAR
V podvečer 16. května 2024 se v příjemném klasickém prostředí Divadelního sálu Klubu Lávka s historickým rámcem Karlova mostu a působivým výhledem na Hradčany odehrálo finále soutěže Marketér roku, jejímž partnerem je rovněž sdružení SIMAR.
15. 05. 2024 – STEM/MARK a.s.
V reakci na chystané ukotvení nepřijatelnosti tělesných trestů do občanského zákoníku připravila výzkumná agentura STEM/MARK ve spolupráci s Centrem LOCIKA bleskovou sondu. Sonda se v březnu 2024 zaměřila na informační kanály, které rodiče preferují v případě problémů s výchovou dětí a při snaze výchovné prostředky změnit. Cílem také bylo identifikovat nepřijatelné formy trestů z pohledu dnešních rodičů, důvěryhodné zdroje informací a výchovné autority.
10. 05. 2024 – STEM/MARK a.s.
Již dnes vypukne Mistrovství světa v ledním hokeji, které se po devíti letech uskuteční v ČR. Jaký hráč by si měl obléknout český národní hokejový dres? Šetření výzkumné agentury STEM/MARK ukázalo, že třetina lidí by si přála, aby za českou reprezentaci nastoupil Jaromír Jágr. Na ledě by ale podle nich neměl chybět ani David Pastrňák.
09. 05. 2024 – STEM/MARK a.s.
V poslední době se o Taylor Swift mluví jako o někom, kdo nepředstavuje pouhou hudební ikonu, ale celebritu, jež ovlivňuje současný svět. Výzkum agentury STEM/MARK ukázal, že z deseti nejvlivnějších žen současnosti podle Forbes je v Česku nejznámější právě zpěvačka Taylor Swift. Americkou společností mezitím hýbou očekávání, zda hudebnice svým vyjádřením ovlivní prezidentské volby.
06. 05. 2024 – ResSOLUTION Group s.r.o.
O tom, že má smysl, aby se běžný člověk zapojoval do veřejného dění, je alespoň do určité míry přesvědčeno 44 % českých občanů. Téměř 16 % dotazovaných je členem nějakého občanského sdružení, spolku nebo organizace. Mezi nejčastější prospěšné aktivity patří poskytnutí daru či pomoci konkrétnímu člověku, podepsání petice nebo dar organizacím a institucím. Skoro tři čtvrtiny lidí mají zájem o dění ve státě. Nejvíce je zajímají témata spravedlnosti, bezpečnosti a zdravotnictví.
06. 05. 2024 – STEM/MARK a.s.
Přestože volby do Evropského parlamentu již téměř klepou na dveře, zájem o ně příliš neroste. Dle výzkumu agentury STEM/MARK by se jich nyní zúčastnilo 37 % Čechů. Častěji by k volebním urnám přišli muži, VŠ vzdělaní a důchodci. Nejznámějšími lídry zůstávají Danuše Nerudová a Lubomír Zaorálek, skokanem měsíce dubna se v tomto ohledu stal Filip Turek.
30. 04. 2024 – Nielsen Admosphere & ResSOLUTION Group
Nezastavitelně se nám blíží 1. máj, takzvaný „lásky čas“. Proč se tedy pohledem dat nepodívat na jednu z jejích podob, a sice lásku tělesnou. Jak si ji Češi rádi ozvláštňují, k tomu nám poslouží výzkum na téma využívání erotických pomůcek. Které jsou mezi Čechy nejoblíbenější? Které obchody se těší nejvyšší znalosti? To vše se dozvíte ve zprávě níže.
24. 04. 2024 – Nielsen Admosphere & ResSOLUTION Group
Dva ze tří internetových Čechů kupují doplňky stravy. Zatímco polovina z nich má dopředu jasno, jakou značku si vybere, druhá polovina neví. Pro respondenty je při výběru důležitá předchozí zkušenost, složení a cena. Za důvěryhodný zdroj informací o doplňcích stravy považují zejména informace lékaře či lékárníka, dále pak i od rodiny a známých, příliš pak nedůvěřují reklamám, a to hlavně těm na sociálních sítích.
17. 04. 2024 – Nielsen Admosphere & ResSOLUTION Group
Tři čtvrtiny internetových Čechů užívají či za poslední rok užívaly doplňky stravy. Každý třetí Čech je užívá dokonce pravidelně, zbytek příležitostně či sezónně. Z hlediska důvodu užívání dominuje podpora celkového zdraví, do TOP 3 se pak řadí ještě podpora konkrétního orgánu, tělesné soustavy či určitého zdravotního problému a podpora v nemoci. A jaké konkrétní vitamíny a minerály Češi preferují? To vše se dozvíte z výsledků výzkumu agentur ResSOLUTION Group a Nielsen.
15. 04. 2024 – STEM/MARK a.s.
Kávu, nebo čaj? My jsme se v rámci tohoto průzkumu zaměřili na pití kávy. Šetření výzkumné agentury STEM/MARK mezi obyvateli ČR ve věku 18 až 64 let ukázalo, že polovina fanoušků kávy má s pitím či s přípravou kávy spojený nějaký rituál. Necelá polovina uživatelů kávy navíc tvrdí, že sleduje, jaký druh kávy pije.
09. 04. 2024 – STEM/MARK a.s.
Za necelé dva měsíce nás čekají volby do Evropského parlamentu. Aktuální výzkum agentury STEM/MARK přisuzuje pohodlné vítězství hnutí ANO. Pětiprocentní hranici nutnou pro zisk mandátů může překročit 7 kandidujících uskupení. Nejznámějšími lídry jsou Nerudová a Zaorálek.
08. 04. 2024 – STEM/MARK a.s.
Bez spánku se nikdo z nás neobejde, a proto jsme se v tomto šetření zaměřili právě na něj, a především na jeho kvalitu. Šetření výzkumné agentury STEM/MARK mezi obyvateli ČR ve věku 18-64 let ukázalo, že zhruba 7 z 10 lidí má nebo v minulosti mělo problémy se spánkem. Téměř polovina z nich ale přitom tyto potíže nijak neřeší či neřešila.
05. 04. 2024 – ResSOLUTION Group s.r.o.
Se sousedskými vztahy to není v Česku až tak špatné, jak vyplývá z nedávného výzkumu ResSOLUTION Group. Negativně je hodnotí jen necelých 8 % lidí. V družnějším kontaktu se sousedy jsou častěji lidé 65+ a obyvatelé vesnic. Více než polovina těch, kteří mají sousedy, s nimi ale někdy řešila nějaké problémy či neshody – většinou hluk, péči o dům a zahradu a nepořádek. Problémy lidé nejčastěji řeší přímou komunikací či konfrontací.
28. 03. 2024 – Nielsen Admosphere & ResSOLUTION Group
Březen je měsíc knihy, což nabízí ideální příležitost podívat se na data o českých čtenářích. Poslouží k tomu první díl výzkumné série Kulturní Česko zaměřený na čtení a sledování knižního trhu od ResSOLUTION Group. Jeho výsledky poukazují na to, že čtenářů v české populaci nenajdeme zrovna málo, ale řadě lidí ke čtení chybí návyk, a proto po knihách sáhnou spíše výjimečně nebo vůbec. S časem, který mají na čtení, nejsou aktuálně spokojeny dvě pětiny čtenářů.
12. 03. 2024 – ResSOLUTION Group s.r.o.
Expertní výzkumný tým od března 2024 rozšiřují Kristýna Kamlarová jakožto Head of Data & Insights a nový Head of Research Operations v osobě Vojtěcha Růžičky.
07. 03. 2024 – STEM/MARK a.s.
V Senátu České republiky sice tzv. Istanbulskou úmluvu senátoři neschválili, podle šetření výzkumné agentury STEM/MARK by ale většina lidí byla pro její realizaci, a to i přesto, že přesně neví, o čem Istanbulská úmluva pojednává. Průzkum proběhl mezi obyvateli ČR ve věku 18 let a více a ukázal, že 3/4 internetové populace souhlasí s tím, aby tato úmluva týkající se prevence a ochrany genderově podmíněného násilí v ČR platila.
22. 02. 2024 – Český národní panel, Nielsen Admosphere & ResSOLUTION Group
Dvě pětiny z 8 tisíc oslovených českých online uživatelů se ve výzkumu shodly, že reklamy se známou osobností upoutají jejich pozornost více než jakékoli jiné reklamy. U zhruba každého třetího má navíc přítomnost kladně vnímané celebrity pozitivní vliv na jejich vnímání propagované značky nebo produktu. Z formátů reklamy s přehledem vedou hrané spoty, které daleko předčí i v poslední době frekventované doporučení od osobnosti na sociálních sítích. Z celebrit zase dotázaní v reklamách nejraději vidí herce a herečky, což výzkum potvrdil už po několikáté v řadě.
22. 02. 2024 – STEM/MARK a.s.
Přes počáteční potíže se systémem elektronických přihlášek na střední školy tomuto způsobu přihlašování většina lidí fandí. Jak zjistil výzkum agentury STEM/MARK, základní parametry přijímacího řízení tak, jak je nastolila novela školského zákona, jsou většinou internetové populace od 18 let považovány za správně nastavené. Důležité je, aby nový systém fungoval.
19. 02. 2024 – STEM/MARK a.s.
Biatlonový šampionát, který proběhl v Novém Městě na Moravě, sklidil mnoho pozitivních ohlasů a těšil se opravdu velkému zájmu široké veřejnosti. Šetření výzkumné agentury STEM/MARK na reprezentativním vzorku české dospělé populace ukázalo, že se o něj zajímaly až dvě pětiny Čechů.