Čerstvě namleto
08. 07. 2025 – STEM/MARK a.s.
Jak daleko může partner či partnerka ve vztahu zajít, aniž by překročil(a) hranici osobní svobody toho druhého? Průzkum výzkumné agentury STEM/MARK ukazuje, jak česká veřejnost vnímá určité typy chování v partnerských vztazích.
30. 06. 2025 – STEM/MARK a.s.
Ideální budoucí prezident: slušný, reprezentativní a apolitický, se zájmem o lidi
26. 06. 2025 – STEM/MARK a.s.
Pořadí v hodnocení prezidentů: 1) Václav Havel, 2) Václav Klaus, 3) Petr Pavel, 4) Miloš Zeman. Václav Havel je dlouhodobě nedostižitelný. Petr Pavel je pozitivně hodnocen za způsob vystupování na veřejnosti či reprezentaci a obhajobu českých zájmů v zahraničí. Prostor pro zlepšení je stále u řešení sporů na tuzemské politické scéně.
24. 06. 2025 – STEM/MARK a.s.
Výzkumná agentura STEM/MARK zjistila, že v dospělé české populaci lehce převažují lidé s nadváhou. Tito lidé jako příčinu své nadváhy sami udávají nedostatek pohybu. Z otázek na stravovací a životní návyky ale plyne, že se svým chováním liší od lidí s přiměřenou váhou a jejich problém souvisí hlavně se stravovacími návyky. Představa, že si tito lidé užívají nadměrné množství jídla je ale nespravedlivá. Významná část z nich se nepřejídá, ani z jídla nemá potěšení.
11. 06. 2025 – ResSOLUTION Group s.r.o.
V soutěži Nejlepší herec/herečka v reklamě poprvé od počátku své spolupráce s Českými drahami nestojí v čele žebříčku herec Ivan Trojan. Za rok 2024 se umístil až na 35. místě. Co k této dramatické změně vedlo? Možností je mnoho: od podoby konkrétního spotu, přes možnou okoukanost dlouhodobé spolupráce či samotného herce. Na důvody jsme se zeptali v jednom z našich posledních průzkumů.
14. 05. 2025 – ResSOLUTION Group & National Sample & Nielsen Admosphere
Nejlepším hercem v reklamě roku 2024 zvolili respondenti rozsáhlého výzkumu ResSOLUTION Group Hynka Čermáka, dlouhodobou tvář Staropramenu. Hodnoceni dále byli také reklamní maskoti – a aktuální ročník ovládli Pat a Mat z reklam České podnikatelské pojišťovny.
14. 05. 2025 – STEM/MARK a.s.
Výzkumná agentura STEM/MARK zjistila, že v populaci 18-64letých převažují optimisticky naladění lidé. Nejedná se o naivní snílky s růžovými brýlemi, ale o lidi, kteří neztrácejí naději, že pozitivní výsledek je možný a má smysl se o něj snažit. Překvapivě nejvíc pesimistů je mezi mladými do 29 let (resp. v generaci Z). Pesimisté a optimisté mají přes vzájemné odlišnosti na druhou skupinu tolerantní pohled.
05. 05. 2025 – STEM/MARK a.s.
Sociologických šetření s tematikou volebního chování probíhá opravdu spousta, ale jen málo jsme toho dosud věděli o postojích českých nevoličů. Proč k volbám nechodí a co by je potenciálně motivovalo přijít? Zajímá je vůbec dění v politice? Výzkumná agentura STEM/MARK tak uskutečnila ve spolupráci s Českou televizí velký průzkum zaměřený právě na české nevoliče, abychom nejen na tyto otázky dokázali odpovědět.
30. 04. 2025 – IPSOS s.r.o.
77 % Čechů tvrdí, že současný svět přináší největší nejistotu od roku 1989. Pouze třetina lidí očekává, že další generace budou žít v lepším světě, než je ten dnešní. Zároveň naprostá většina české populace požaduje po politicích, aby se v otázkách klíčových pro budoucnost země spojili nehledě na to, kdo je zrovna u vlády. I to ukázal výzkum agentury Ipsos realizovaný na reprezentativním vzorku české populace v dubnu 2025.
02. 04. 2025 – STEM/MARK a.s.
Osvětová kampaň Suchej únor podporuje abstinenci a upozorňuje na nadměrnou konzumaci alkoholu ve společnosti. Jsou Češi ochotní se do výzvy zapojit a jaký je obecně jejich postoj k alkoholu? Odpovědi přináší průzkum agentury STEM/MARK uskutečněný v březnu tohoto roku.
31. 03. 2025 – STEM/MARK a.s.
Češi si přejí rychlejší výstavbu nemocnic, škol, silnic nebo bytů. Když se ale podobný projekt začne plánovat v blízkosti jejich bydliště, přichází vlna obav – a často i odpor. Vyplývá to z aktuálního výzkumu agentury STEM/MARK připraveného ve spolupráci se společností Datarun, který se zaměřil na fenomén NIMBY („Not In My Back Yard“ – Ne na mém dvorku).
28. 03. 2025 – ResSOLUTION Group s.r.o.
Na konci minulého roku ResSOLUTION Group nahlédla do NÁRODNÍCH DAT a přinesla zajímavé poznatky o půjčkách a spotřebitelských úvěrech. Ale co hypotéky? V datech kontinuálního lifestyle výzkumu společnosti NADA Research najdeme mnoho informací nejen o úvěrech na bydlení, pojďme se teď ale zaměřit na data o Češích, kteří své bydlení financují právě hypotékou.
24. 03. 2025 – ResSOLUTION Group s.r.o.
ResSOLUTION Group rozšiřuje své působení na poli mediálního výzkumu – společně s DCore Software vyvinula řešení ReDAM na mobilní měření médií, které umožňuje získávat data od účastníků v domovech i mimo ně. Technologie ResSOLUTION DCore DAM.Meter nyní prošla profesionálním auditem francouzského auditora CESP.
19. 03. 2025 – ResSOLUTION Group s.r.o.
Spánek je velmi důležitou částí života každého z nás, regeneruje naše tělo i mysl. Ovlivňuje naši produktivitu, náladu i celkové zdraví. Vzhledem k blížícímu se Mezinárodnímu dni zdravého spánku (21. března) pro vás máme čerstvá data o nočních návycích Čechů. Zhruba polovina lidí obvykle spí doporučených 7 až 8 hodin, spousta dalších si ale třeba v takový nepracovní den přispí i déle. Před spánkem pouze 35 % lidí omezuje modré světlo.
13. 03. 2025 – STEM/MARK a.s.
Výzkumná agentura STEM/MARK zjistila, že s elektroauty má přímou zkušenost jen malá skupina osob. Jen úzká skupina také uvažuje o koupi elektroauta. Většina lidí nemá představu o provozních nákladech elektroaut ve srovnání s auty se spalovacím motorem. Lidé vnímají budoucí zákaz prodeje spalovacích aut jako omezení svobody volby.
05. 03. 2025 – STEM/MARK a.s.
Výzkumná agentura STEM/MARK zjišťovala, zda se Češi zabývají svojí váhou a jaká opatření podnikají na její snížení a udržení. Zjistili jsme, že čtvrtina Čechů se snaží hubnout, zařazuje kvůli tomu hlavně fyzickou aktivitu bez diety, ale spíše nejsou úspěšní. Naopak inspirací je pětina Čechů, která si udržuje přiměřenou váhu, podle vlastního hodnocení snadným a efektivním způsobem, převážně bez speciální diety ale dodržováním některých zásad.
26. 02. 2025 – Nielsen Admosphere & ResSOLUTION Group
V závěrečné zprávě výzkumného seriálu Kulturní Česko jsme se – i vzhledem k sezoně filmových cen – zaměřili na kategorii filmu. Data ukazují, že Češi jsou skutečnými filmovými fanoušky a většina si nějaký film pustí alespoň jednou týdně. Nejčastěji si je vybírají podle žánru a aktuální nálady. Nejoblíbenějším žánrem je u nás komedie a z období vzniku preferujeme spíše filmy novější (vzniklé po roce 2010). Z filmových cen zajímají čtvrtinu Čechů výsledky Oscarů a 22 % výsledky Českého lva.
20. 02. 2025 – Nielsen Admosphere & ResSOLUTION Group
V další z cyklu zpráv z výzkumné studie Zpravodajství ve věku mediální fragmentace, kterou zpracovala agentura ResSOLUTION Group ve spolupráci s Nielsen, se zaměříme na roli sociálních sítí ve zpravodajství. Data potvrzují, že jejich pozice je v současném mediálním světě silná, protože už skoro polovina jejich uživatelů (a zároveň konzumentů zpráv na nich) je považuje za důležitý zdroj zpravodajství. Z tohoto pohledu je u nás nejsilnější Facebook, pro více než čtvrtinu uživatelů sociálních sítí, kteří tam zároveň týdně konzumují zpravodajský obsah, je tato síť dokonce hlavním zdrojem zpráv.
05. 02. 2025 – STEM/MARK a.s.
Omezování zdravotnictví je téma, které si popularitu rozhodně nezíská. Přesto je jasné, že otázka úspor ve zdravotnictví leží na stole. Přijdou však Čechům některé z často zmiňovaných návrhů na šetření přijatelné? Odpovědi známe díky výzkumu agentury STEM/MARK.
04. 02. 2025 – National Sample s.r.o.
European National Panels s.r.o. se oficiálně přejmenovává na National Sample s.r.o., což je krok, který reflektuje expanzi společnosti za hranice Evropy a zahajuje novou etapu jejího vývoje jako předního poskytovatele vysoce kvalitního online sběru dat. Tato změna názvu odráží globální ambice společnosti, přičemž vstup na thajský trh představuje první krok k expanzi do Asie s plány na další expanzi v tomto regionu.