Čerstvě namleto

Čerstvě namleto

22. 10. 2020 – Nielsen Admosphere a.s.
Tetování má podle výzkumu Nielsen Admosphere 15 % lidí. Nejčastěji ho mají na paži, nejobvyklejším motivem je symbol. Výzkum také zjišťoval, do jaké míry dokáže přítomnost tetování změnit názor na druhého člověka nebo přístup k němu: v takovém případě to necelé dvě třetiny lidí neřeší, ale čtvrtina lidí tetování na druhých vnímá negativně.
20. 10. 2020 – STEM/MARK a.s.
European National Panels pokračuje v projektu, který mapuje současnou situaci
16. 10. 2020 – STEM/MARK a.s.
Počet Čechů nakažených nemocí covid-19 velmi rychle narůstá, stejně jako i počet obětí. Šetření výzkumné agentury STEM/MARK mezi obyvateli ve věku 18–64 let ovšem ukázalo, že k případné možnosti očkování jsme naopak čím dál skeptičtější. Ochotu nechat se očkovat deklarovalo jen 34 % dotázaných, což je o 8 procentních bodů méně, než v zářijovém průzkumu. Potenciální vakcíně lidé stále nedůvěřují. Zásadní roli bude zřejmě hrát země jejího původu.
16. 10. 2020 – STEM/MARK a.s.
V říjnové orientační sondě agentury STEM/MARK na téma vnímání COVIDu-19, která probíhala těsně před zavedením zpřísňujících opatření, se ukázalo, že aplikaci eRouška si do svého chytrého telefonu stáhla zhruba pětina dotázaných. Podle většiny respondentů chytrá karanténa nefunguje.
16. 10. 2020 – Nielsen Admosphere a.s.
Klimakterium, menopauza, přechod, syndrom mužského stárnutí nebo andropauza jsou pojmy označující období života, ve kterém dochází k útlumu pohlavních funkcí člověka. Jsou ale tato označení ve společnosti rozšířena? A co o nich Češi vědí? To zjišťoval výzkum společnosti Nielsen Admosphere realizovaný na vzorku pěti set respondentů z řad internetové populace Českého národního panelu starší 15 let. Výzkum proběhl metodou online sběru dat.
14. 10. 2020 – SC&C s.r.o.
Přinášíme další vlnu opakovaného výzkumu agentury SC&C, jehož sběr metodou CAWI proběhl v období 6.10. – 8. 10. 2020 na celkem 1 817 respondentech. Data byla zvážena na populaci ČR 18+.
07. 10. 2020 – Nielsen Admosphere a.s.
Jen 13 % Čechů nikdy nechodí do restaurací a bister s rychlým občerstvením. 10 % se tam naopak stravuje minimálně jednou týdně, dalších 16 % pak několikrát za měsíc. Nejčastěji se lidé rozhodují pro jídlo ve fast foodu spontánně, tedy například když jdou okolo a mají hlad nebo na něco chuť. Srovnatelně silným důvodem pro stravování v těchto zařízeních je ale také jejich rychlý servis. Jako hlavní negativum těchto zařízení vnímají jejich zákazníci nezdravé jídlo. Na špičce nejoblíbenějších fast foodů jsou v Česku řetězce KFC a McDonald’s.
25. 09. 2020 – STEM/MARK a.s.
Vědci po celém světě se již několik měsíců snaží vyvinout vakcínu proti onemocnění covid-19. Šetření výzkumné agentury STEM/MARK mezi obyvateli ve věku 18–64 let však ukázalo, že o případné očkování v současnosti není ze strany české veřejnosti příliš velký zájem. Lidé zatím nemají důvěru v její účinnost a bezpečnost. Při nutnosti platit si vakcínu z vlastních prostředků jsou ochotní podstoupit očkování dokonce jen tři z deseti Čechů.
24. 09. 2020 – STEM/MARK a.s.
European National Panels pokračuje v projektu, který mapuje současnou situaci.
23. 09. 2020 – Nielsen Admosphere a.s.
Výzkumná agentura Nielsen Admosphere připravila nový měsíční seriál krátkých zpráv z monitoringu reklamy Ad Intel a v prvním vydání jsme se zaměřili na segment čerpacích stanic. Tabulka níže ukazuje pět největších zadavatelů reklamy daného segmentu v období leden–srpen 2020. Hodnoty odpovídají ceníkovým cenám inzerce.
23. 09. 2020 – Nielsen Admosphere a.s.
V oblasti telekomunikácií je pojem 5G dlhodobo diskutovanou témou, pretože predstavuje novú mobilnú dátovú sieť, ktorá má nahradiť súčasné riešenie 4G. Preto sme prostredníctvom výskumu zisťovali, do akej miery je pojem 5G známy slovenským internetovým užívateľom. Výsledky mimo iného ukázali, že znalosť tohto termínu je vyššia u mužov než u žien. Výskumné šetrenie realizovala spoločnosť Nielsen Admosphere Slovakia na vzorke päťsto respondentov z aktívnej internetovej populácie staršej ako 15 rokov.
23. 09. 2020 – Česká marketingová společnost
Praha, Pragl, delfín, Marketér s velkým M. Jak to jde všechno dohromady?
17. 09. 2020 – STEM/MARK a.s.
Zájem o říjnové volby do zastupitelstev krajů a do Senátu je poměrně velký, ať už navzdory současné epidemiologické situaci, nebo právě kvůli ní. Ta má vliv na rozhodování o účasti ve volbách u přibližně čtvrtiny dotázaných. Šetření agentury STEM/MARK mezi potenciálními voliči v ekonomicky aktivním věku (18-64 let) také ukázalo, že většina lidí si nepřeje odklad voleb.
17. 09. 2020 – Nielsen Admosphere a.s.
Nejnovější online výzkum společnosti Nielsen Admosphere ukazuje, že rouškám jako ochraně před šířením koronaviru aktuálně věří 61 % Čechů, což je o 9 procentních bodů méně než v dubnu.
15. 09. 2020 – Nielsen Admosphere a.s.
E-shopy s módou a nabídky jejich služeb se neustále rozšiřují a také jejich zákaznická základna je mezi českými internetovými uživateli silná: módu aktuálně nakupuje online skoro 60 % Čechů. Prvenství však i přesto patří kamenným obchodům, kde nakupuje 80 % Čechů, kteří jsou aktivní online.
09. 09. 2020 – STEM/MARK a.s.
S rouškovným pro seniory souhlasí více než polovina lidí. Senioři ale nepatří mezi nejvíce zasaženou skupinu pandemickou krizí. 6 z 10 dotázaných považuje rouškové za populismus.
04. 09. 2020 – Nielsen Admosphere a.s.
Polovina Čechů, kteří jsou aktivní na internetu, se ztotožňuje s tvrzením, že národnostní menšiny mají v České republice lepší podmínky než většina, a to alespoň v některých případech. Každý pátý se pak domnívá, že to platí bezvýhradně. Pokud jde o konkrétní národnostní menšiny v České republice, respondenti ve výzkumu nejčastěji zmiňovali romskou menšinu, názory na její situaci se však různily: zatímco 23 % dotázaných ji u nás považuje za znevýhodňovanou, v očích 63 % Čechů je naopak zvýhodňována.
28. 08. 2020 – Nielsen Admosphere a.s.
Pojem kryptomena je v súčasnosti známy 84 % Slovákom aktívnych na internete. Podľa výsledkov z rovnakého výskumu z minulých rokov teda jeho znalosť zostáva dlhodobo na približne rovnakej úrovni. Iba časť (26 %) však téma kryptomien zaujala natoľko, aby sa o ňu zaujímali ďalej. Ani nákup týchto mien zatiaľ nie je medzi internetovými užívateľmi, ktorým je pojem známy a hľadali si o ňom ďalšie informácie, rozšírený: skoro 8 z 10 z nich ešte žiadnu virtuálnu menu nenakúpilo.
18. 08. 2020 – Nielsen Admosphere a.s.
Kvalita spánku je dôležitým faktorom aj pre kvalitu celého nášho života. Únava, podráždenosť, menšia výkonnosť aj tráviace problémy môžu prameniť práve z nedostatku kvalitného spánku. Podľa výskumu spoločnosti Nielsen Admosphere Slovakia sa viac než tri štvrtiny internetových Slovákov aspoň niekedy prebúdza unavených – 14 % ľudí vstáva s takýmto pocitom dokonca pravidelne.
14. 08. 2020 – Nielsen Admosphere a.s.
„Češi jsou národ pivařů“, „Pivo je tekutý chléb našeho národa“ – to jsou jen dvě z mnoha hlášek o pivu, které už v naší zemi zlidověly. A jak navíc ukazuje nejnovější výzkum Nielsen Admosphere, i v současné době stále sedí: vždyť necelá pětina obyvatelstva si dopřává pivo denně, další skoro třetina si ho dá aspoň jednou za týden a jen zhruba dva lidi z deseti nepijí pivo vůbec. Tohoto „tekutého chleba“ jsme se pak obvykle nevzdali ani v koronakrizi: v době, kdy byla většina z nás nucena trávit více času doma, se návyky v množství vypitého piva nezměnily u 72 % pivařů.