Zprávy SIMAR > Výzkum spolupracuje s iniciativou Cesta ven

Výzkum spolupracuje s iniciativou Cesta ven

Lidé z výzkumného oboru podporují iniciativu Cesta ven a aktivně se zapojili do přípravy komunikace, která chce podpořit co nejúspěšnější vakcinaci proti Covid-19.

Pilotní průzkum motivací a bariér k očkování, která postihla celou šíři problematiky, připravila agentura Nielsen Admosphere. Výzkum realizovaný na vzorku 800 respondentů tak popsal základní parametry a jak doplňuje Lucie Vlčková z Nielsen Admosphere, zjištěné motivátory jsou nyní připravené na případné testování efektu komunikace po spuštění kampaně. Tento výzkum byl, stejně jako práce ostatních odborníků na přípravné fázi profesionálně vedené strategie kampaně, poskytnut skupině bezúplatně.

Ze všech připravených výzkumů se dalo vyčíst, že zde existuje přibližně polovina populace připravená nechat se očkovat, ale jsou tu také ti, kteří s očkováním váhají nebo jej odmítají. Ve výzkumech se podařilo zmapovat konkrétní důvody, které vedou k váhavým nebo odmítavým postojům. V nich se skrývá klíč k poskytnutí informací, které povedou k lepší akceptaci vakcinace v populaci.

Strategický tým iniciativy Cesta ven při formulaci zadání vytvořil segmentaci populace podle postojů k očkování. Tato segmentace byla založená na poznatcích z několika velmi podnětných šetření, které výzkumné agentury realizovaly již od první jarní vlny pandemie. Mezi zajímavé projekty patří například National Pandemic Alarm Evropského Národního Panelu popisující nálady ve středoevropských zemích, agentura Kantar přišla s mezinárodně porovnatelným výzkumem s důrazem na vnímání komunikace značek. Další zajímavý průzkum nálad a motivací spojených s pandemií Covid-19 realizoval Median, svůj projekt přestavily mimo jiné například také agentury STEM, Behavio a PAQ.

Vstupní insighty a kreativní koncepty prošly testováním. Radka Behenská z agentury Kantar konstatuje, že je vždy lepší vybírat z více alternativ a především si otestovat vnímání kampaně mezi lidmi. “My se totiž často, stejně jako reklamní agentury, díváme na problematiku už jinýma očima,” vysvětluje. “Vybereme tak podobu konceptu s největším potenciálem oslovit lidi. Navíc z testování vyplyne řada tipů, jak kampaň vyladit do finální podoby, “ dodává.

Více o iniciativě Cesta ven se dočtete v této tiskové zprávě, nebo na stránkách AKA a APRA.