Výroční zpráva o stavu výzkumného trhu za rok 2021
Celkový obrat výzkumu trhu oproti roku 2020 zaznamenal významný nárůst obratu o 16,8% na 3 548 milionů Kč, přičemž členské agentury SIMAR rostly nevídaným tempem 22.3%. Dominantním zdrojem dat jsou online metody, trend, který ještě posílil vlivem coronavirových opatření. Žebříček výzkumných agentur podle obratu zůstává nezměněn, první pětici tvoří Ipsos, Kantar CZ, NielsenIQ, GfK Czech a Nielsen Admosphere.
Zpráva byla představena na setkání 10. května, které se konalo u příležitosti Mezinárodního dne výzkumu trhu a veřejného mínění, které spolu s ESOMAR slaví výzkumníci a výzkumné asociace po celém světě. Mezinárodní den a následný festival je příležitostí ke společnému zamyšlení nad tím, co náš obor přináší společnosti a ekonomice a kam máme napřít síly v budoucím období. Setkání, kterého se zúčastnilo více než 70 odborníků, proběhlo pod záštitou ministryně pro vědu, výzkum a inovace Heleny Langšádlové.
Na setkání vystoupila Dominique Servant z mezinárodní asociace výzkumníků ESOMAR, Crispin Beale, který pohovořil o soutěži Insight250, vyzdvihující zajímavé osobnosti z oboru z celého světa.
Petr Koubský, publicista z DeníkuN, promluvil o práci s daty, z pohledu novináře, o svůj pohled se také podělila Klára Martincová z Vodafone.
Nahrávka prezentace Petra Koubského je k dispozici na YouTube kanálu SIMAR zde, nahrávka prezentace Kláry Martincové pak zde.
Výzkumný otazník, cenu SIMAR pro průkopníky, lídry a inovátory v oblasti výzkumu trhu, marketingu založeného na datech a informacích byla udělena Petře Průšové ze společnosti Kantar.
Zleva: Ondřej Veis (předseda SIMAR), Petra Průšová a Hana Huntová (výkonná ředitelka SIMAR)