Čerstvě namleto > Jen 16 % lidí našlo o Vánocích pod stromečkem nechtěný dárek

Jen 16 % lidí našlo o Vánocích pod stromečkem nechtěný dárek

Většina z nás už se (snad) probrala z vánoční hibernace, rozhýbala tělo zatěžkané cukrovím a bramborovým salátem a možná stihla vyřídit i pár reklamací a vracení vánočních dárků. Proto je právě teď ten správný čas na to podívat se, v jaké míře byly pod vánočním stromečkem zastoupeny nevhodné dárky. Výsledek je opravdu pozitivní – zejména pak pro ty, kteří byli v roli darujících: 84 % respondentů výzkumu Nielsen Admosphere odpovědělo, že mezi vánočními dárky tentokrát nenašli žádný nevhodný nebo takový, který by se jim nelíbil.

Výzkum se uskutečnil mezi pětistovkou respondentů z řad internetové populace Českého národního panelu starší 15 let. Vyplynulo z něj, že 16 % dotázaných našlo pod stromečkem o posledních Vánocích nějaký nevyhovující dárek. Ve větší míře tak odpovídali mladší respondenti (ve skupině 15–34letých jich bylo 23 %, oproti tomu mezi staršími 45 let jich je jen 11 %). O něco více tuto odpověď volily také ženy (19 %) oproti mužům (14 %).

Nejčastějšími nevhodnými dárky byly o Vánocích 2019 oblečení či obuv a kosmetika.

A pokud zrovna patříte mezi ty, kteří tentokrát obdarovali své blízké nějakým tím nechtěným dárkem, mohou vám na příště pomoci data z našeho výzkumu, která odhalují, co respondenti opravdu nechtějí k Vánocům dostat. Nejčastěji se v odpovědích objevovaly právě oblečení a obuv (26 %), na kterých se shodli muži i ženy. Druhé a třetí místo na černé listině dárků mužů pak zaujímají domácí mazlíčci (8 %) a kosmetika či drogistické výrobky (7 %), zatímco u žen jsou druhým nejméně žádaným dárkem potřeby pro domácnost (17 %) a na třetím místě jsou domácí mazlíčci (13 %).

Kontakt:
Eliška Morochovičová | Public Relations | Nielsen Admosphere, a.s. | tel.: +420 222 717 763 | eliska.morochovicova@admosphere.cz.

Tisková zpráva: Jen 16 % lidí našlo o Vánocích pod stromečkem nechtěný dárek