29 procent Čechů využívá své chytré telefony a tablety k mobilní platbě
Čeští spotřebitelé již velmi intenzivně využívají svá mobilní zařízení (chytré telefony, tablety) v rámci svého nákupního rozhodovacího procesu. Nejčastěji k vyhledávání nejlepší ceny, k pročítání recenzí od odborníků i běžných uživatelů, k prohlížení obecných informací o výrobku a k nalezení konkrétního výrobku. Chytré telefony využívají především mladší generace, naopak starší generace (tzv. Boomers) dává výrazně přednost tabletům.
Ve srovnání se světem ovšem jen menší část českých zákazníků využívá svá mobilní zařízení (telefony nebo tablety) k platbě za nákup zboží na internetu nebo přímo na prodejně. V posledních 6 měsících takto své mobilní zařízení využilo 29 procent Čechů, evropský průměr je přitom 48 procent. Převážná většina Čechů totiž stále používá k zakoupení zboží na internetu notebooky nebo stolní počítače.
To se však může v blízké budoucnosti výrazně změnit: mladší generace (generace Z a Y) jsou mobilním platbám mnohem více otevřené. Uvědomují si, že mobilní platby jsou rychlejší, jednodušší a nabízejí všechny dostupné způsoby platby pohromadě na jednom místě. Přesto, starosti o osobní údaje jsou stále významnou bariérou i pro generace Z a Y.
O studii GfK FutureBuy 2018
Globální studie společnosti GfK sleduje spotřebitelské zvyklosti a nákupní chování s cílem identifikovat nově vznikající trendy a popsat změny v prodejních kanálech i v nákupních procesech. Online šetření zákazníků napříč 18 kategoriemi zboží (FMCG i dlouhodobé spotřeby) realizované společností GfK v 35 zemích (1000 rozhovorů v každé).
Kontakt:
- RNDr. Zdeněk Skála, Client Service Director Retail & FMCG, +420 603 893 584, zdenek.skala@gfk.com.
- Mgr. Andrea Patočková, Marketing & PR, +420 296 555 422, andrea.patockova@gfk.com