Výzkumný DJ srpen 2017
Vyšlo v Čerstvě namleto
Společnost GfK Czech zjistila, že počet prodejen potravinářských řetězců se oproti loňskému roku navýšil o 21. Společnost Adwind software nabízí nový nástroj na plánování TV kampaní, SW umožňuje reálnější výpočet zásahu kampaně na základě dohodnutých podmínek nákupu TV spotů a v GroupM si jej slovy Jiřího Udatného pochvalují. Ipsos realizoval výzkum Češi a charitatitvní podpora, který zjistil, že nejvíce Češi podporují děti a zvířata v nouzi. Agentura GfK provedla sekundární analýzu dat z kontinuálního spotřebitelského panelu českých domácností a zjistila, že Češi v zahraničí kupují cukrovinky a prací prostředky. Agentura Ipsos realizovala pro společnost Saferoad studii, ve které zjistila, že řidiči jsou z 83% hlavním faktorem nehodovosti a na silnicích a mezi nejčastější rozptylující činnosti (36%) patří používání mobilního telefonu. GfK zjistilo, že Češi sportují méně než dříve a nejoblíbenějším sportem je pěší turistika, cyklistika a plavání.
ESOMAR Congress 2017 se koná 10. – 13. září v Amsterdamu. Světová organizace výzkumu trhu, veřejného mínění, sociologického výzkumu a datové analytiky bude při této příležitosti slavit své 70. výročí existence. Výkonná ředitelka SIMAR Hana Huntová bude publikovat denní souhrn nejzajímavějších příspěvků z kongresu. Můžete se také přihlásit online a sledovat kongres na ESOMAR TV. [Nenechte si to ujít!]
ChannelWorld, 9.8.
Společnost IDC v pravidelném reportu analyzovala globální prodej tabletů. Trh poklesl o 3,4% procenta s výraznějším vedením společnosti Apple. S novými modely se na podzim očekává mírný růst.
Rozhlas.cz, 9. 8.
Podle aktuálních výsledků poslechovosti radií v ČR Radioprojekt (realizuje STEM/MARK a Median) posílila stanice Český rozhlas Radiožurnál svou pozici na trhu a zaujmula tak třetí příčku.
Businessinfo.cz, 17.8. a server Roklen
Asociace malých a středních podniků a živnostníků (AMSP ČR) ve spolupráci s agenturou Ipsos zjistila, že 41% respondentů baví testovat regionální piva a 45% je připraveno si za takové pivo připlatit. AMSP spočítala, že v současnosti je v CR 370 malých pivovarů a jejich počet se za poslední rok o 50 zvýšil. [Výzkum o pivu baví všechny]
MediaGuru, 21.8.
Agentura Nydrle vytvořila datový tým Navidator, který se zabývá aplikací statistického modelování, strojového učení a umělé inteligence v marketingu. Snaží se tak na trhu prosazovat „data-driven creativity“. [Zatím optimalizovali e-mailing pro jednoho klienta]
Autorevue, 21.8.
Podle analýzy o rozvoji trhu elektromobilů Imperial College London jsou elektromobily díky zdrojům obnovitelné energie dvakrát ekologičtější než před pěti lety. [Hlavně v létě, protože svítí slunko]
České noviny, 21. 8.
Společnost EY realizovala průzkum atraktivity pro zahraniční investory. Prvenství v žebříčku obhájily Velká Británie, Německo a Francie. V rámci Střední a východní Evropy nejvíce projektů přilákalo Polsko a celý region zaznamenal nárůst investic. [Hlavně udělat hodně různých kritérií, aby se umístil každý]
ChannelWorld, 22.8.
IDC přinesla analýzu bezpečnostního HW, SW a služeb v ČR. Trh rostl v roce 2016 o 14% s výhledem podobného trendu do budoucnosti díky digitální transformaci i novým regulacím – GDPR a legislativě o kybernetické bezpečnosti. [Někdy růstu trhu pomohou regulátoři]
Parabola, 23.8.
Podle blíže nespecifikovaného průzkumu společnosti Skylink sleduje 69% českých domácností pořady na LCD televizorech a lidé si pořizují televizory se stále větší úhlopříčkou. [Kdepak asi čerpali svá data?]
Agris, 23.8.
Státní zemědělská a potravinářská inspekce hodnotila svůj projekt Potraviny na pranýři. Úspěšnost projektu podpořila i blíže nespecifikovaným výzkumem, podle něhož považuje 99% uživatelů PnP považuje informace projektu za důvěryhodné. [Není 99% málo?]
Kurzy.cz, 24.8.
Server cituje prezidenta Evropské centrální banky, který hodnotí přínos měnové politiky centrální banky, která je podle něj méně náchylná politickým kompromisům a snadněji se vysvětluje veřejnosti. [To je asi moudrý pán. Kéž by na výzkum takto nahlíželi všichni]
Eurodeník, 28.8.
Bertelsman Stiftung realizoval v rámci projektu Religious monitor 2017 šetření v Německu, Francii, Rakousku Švýcarsku a Velké Británii. 20% dotázaných nechce mít za sousedy muslimy a míra znepokojení z Islámu je nejvyšší v Rakousku (28%) a nejnižší ve Francii (14%). [Škoda, že se výzkum nerealizoval i u nás. Jistě bychom vyhráli.]
Týden, 30.8. a Echo24
Výzkumný ústav Prognos v Basileji spočítal, že v Německu bude nedostatek kvalifikovaných pracovních sil, je to především kvůli stárnutí populace. Již dnes chybí zdravotníci a techničtí pracovníci. [Zajímavá analýza.]
idnes, 31.8.
Agentura GfK realizovala globální průzkum trendů pro účely veletrhu IFA, který právě probíhá v Berlíně. GfK zjistila, že i když trh s počítači klesá, herní trh je na vzestupu a trh se speciálním herním příslušenstvím roste o 56%. [Vyrábět hravě vynáší.]
MediaGuru, 6.9.
Ředitel společnosti TV Óčko Štěpán Wolde spolu s Confess Research postavili výzkumný Ó Teen Panel pro ty, kteří chtějí znát názory mladých (13-17) fanoušků Óčka. [Zajímavý projekt. Jen aby měl také nějaké zajímavé výstupy.]