Výzkumný DJ říjen 2017
Výzkumný DJ říjen 2017
SIMAR- čerstvě namleto
Nielsen Admosphere zjišťoval podíl populace, která používá mobilní data v telefonu (60%) a ptal se uživatelů, zda vědí, co se stane když svůj limit vyčerpají. GfK v segmentační studii zákazníků sportovních obchodů zjistila, že nejvíce za vybavení utrácejí nároční sportovci . Kantar Millward Brown byl u udílení ceny spotřebitele 2017 za obal roku. GfK konstatuje, že spotřebitelská důvěra v EU je nejvyšší za posledních 9 let. V dalším výzkumu společnosti GfK se zjistilo, že proti chřipce se nechává očkovat 27% Čechů. GfK se pochlubila, že bude pro Czech Tourism měřit domáci a příjezdový cestovní ruch. Nielsen přináší na český trhu produkt Digital Ad Ratings, nástroj, který umožní zadavatelům transparentně měřit zásah online reklamy napříč českým internetem.
Z Českých online médií
Chytré televizory v první polovině roku 2017 tvořily 57% celkového prodeje, agentura GfK, také zjistila, že jen 27% uživatelů smart TV využívá plně možností, které jim připojení TV k internetu skýtá, často se lidé spokojí se základní nabídkou, nebo se nové funkce teprve učí. Digizone.cz, 8.11.
Na investicích do tuzemského výzkumu a vývoje se podnikatelé podíleli v loňském roce z 57%. Nejvíce investic směřuje do strojírenství, digitální ekonomiky, elektrotechniky a léčiv. Server businessinfo.cz (8.11.) reportuje, že podle zjištění výzkumné agentury Ipsos spolupracuje s výzkumnými institucemi 12% malých a středních podniků a dalších 9% má o podobnou spolupráci zájem. Velkým motivátorem pro tuto spolupráci jsou dotace z EU.
Merchandiser IKEA Radek Svoboda se pro server Czech design (9. 11.) rozhovořil o konceptu Room for Life, který byl vytvořen na základě projektu „jak prezentovat sortiment“. Projekt zahrnoval i rozsáhlý výzkum a práci se statistickými údaji.
National Institutes of Health (NIH) realizuje dlouhodobou studii, která shromažďuje data o zdraví Američanů. Magazín oTechnice.cz (9.11.) vysvětluje, že ke sledování údajů o životním stylu více než miliónu lidí bude využívat data společnosti Fitbit, tedy data uživatelů chytrých hodinek.
Magazín flowee (8.11.) mapuje situaci krátkodobých pronájmů a zamýšlí se nad tím, zda Aribnb může zvyšovat ceny pronájmů v centru Prahy. Je zmiňován průzkum developerské společnosti Trigema, který tento vliv potvrzuje.
irozhlas informuje o výsledcích prodejů počítačových tabletů reportovaných výzkumnou společností IDC. Zájem o tablety již tři roky klesá, ve 3. čtvrtletí došlo k poklesu o 5,4 procenta.
Časopis MarketingSalesMedia (6.11.) uveřejnil podrobnou analýzu proměn sportovních obchodů, které nově nabízí nejen prodej, ale i zážitky pro zákazníky. Výzkumná agentura Ipsos realizovala studii, která zdůrazňuje atmosféru prodejny jako důležitý aspekt celkové spokojenosti s prodejnou. O trendu pobočky jako komunitního místa přemýšlí také v České spořitelně, která právě otevřela vlajkovou pobočku v novém konceptu.
ČT přinesla zprávu, že firma Pražské strojírny uzavřela smlouvu na výzkum trhu ve snaze expandovat na zahraniční trhy. Vyšlo najevo, že firmu LRCS registrovanou v Nevadě, která tyto služby měla poskytovat, dostatečně neprověřila. Podle auditu EY se jednalo o účelově založenou firmu bez referencí a historie.
Nejlepší bankou roku 2017 se podle výzkumu analytické agentury Datank stala ČSOB. O pořadí rozhodují ekonomické ukazatele a pohled klientů. České noviny, 1.11..
Šetření STEM/MARK pro Air Bank zkoumalo ochotu použít nové technologie při ověřování totožnosti uživatelů bankovních služeb. Kromě PINů a hesel stoupá poptávka po identifikaci pomocí otisku prstu. Cfworld, měšec.cz
Byl vyhlášen 20. ročník Effie, soutěže v efektivitě reklamy. Nejvíce cen si odnesla agenturní skupina McCann, jejíž CEO, Jan Binar, je prezidentem AKA, sdružení, které soutěž pořádá. Přihlášky tentokrát obsahovaly i podrobnější data o výkonech kampaní a jejich vliv na prodej, na hodnocení průkaznosti těchto údajů se podílely i výzkumné agentury. [Konkrétní důvěryhodnost vítězných prací se nepublikovala.- pozn. editora] Mediář, 26.10.
Petr Matějů a Petra Anýžová zjistili, že trh zohledňuje krásu. Server novinky.cz, 31.10. přinesl závěry z výzkumu, který tvrdí, že vzhled a pěkná postava jsou kapitál, který pomůže k vyššímu platu a postu v zaměstnání.
V celosvětovém výzkumu CEBR vyšlo najevo, že pražská MHD je pátá nejlepší na světě. info.cz
Média a sociální sítě přinesli zprávu, že Tomáš Pflanzer se obloukem přes Nielsen Admosphere vrátil zpět do mateřské Kantar TNS jako Digital Director.
Reklama a média
Mediální investice za tři čtvrtletí vzrostly o 9%. MediaGuru, 20.10.
Agentura Ipsos pro Google zjistila, že je třikrát větší šance, že lidé budou věnovat pozornost online videoreklamě, než reklamě v rámci TV vysílání. [Konkrétní metodika nebyla zveřejněna.] m-journal, 5.10.
Online agentura AITOM realizovala šetření, které srovnává konzumaci tradičních médií a sociálních sítí. V článku je pěkná infografika, ale ani slovo o metodologii výzkumu.
Společnost Gartner se pustila do rozsáhlé předpovědi vývoje pro IT organizace. Do deseti bodů ji shrnul server businessworld. V předpovědích se fandí hlasovému vyhledávání, disruptivním obchodním modelům, kryptoměnám, konzumaci falešných informací a falešné reality. Na své si přijdou také milovníci chatbotů, IoT a umělé inteligenci.
Výzkum veřejného mínění
Novinkou v letošních předvolebních výzkumech byly volební projekce, jednu realizovala společnost STEM/MARK, další přesnou predikci z průběžného sčítání publikovala společnost Median spolu s interaktivní prezentací volebního modelu.
CVVM uveřejnilo výsledky říjnového šetření o voličských preferencích prezidentských kandidátů. Zemana by volilo 34% lidí, Drahoše 22%. Šetření proběhlo před potvrzením seznamu prezidentských kandidátů. České noviny, 6.11
Agentura STEM/MARK přispěla výzkumem kombinujícím online a telefonické dotazování, ve kterém se ukázalo, že respondenti si myslí, že budoucím prezidentem se stane Miloš Zeman.
Jak se čeští novináři mýlí při psaní o výzkumech veřejného mínění v souvislosti s právě proběhlými volbami do PS ČR pro vás shrnula na stránkách SIMAR Hanka Huntová.
Zuzana Havránková, která se věnuje ekonomii energetiky a životního prostředí převzala metodologii Nata Silvera (metodologie kombinování předvolebních průzkumů) a Davida Rothshilda (přepočet kurzovních sázek) a rozjela projekt KdoVyhrajeVolby. V článku na ihned (16.10.) prezentuje hypotézu, že tipy sázkových kanceláří přinášejí aktuálnější informace o vývoji, než předvolební výzkumy. Projekt pokračuje i v predikcích pro prezidentské volby, podle závěrů uveřejněných 8.11. vyhraje volby Zeman před Drahošem.