Výzkumný DJ květen 2017
Computerworld, 1.5.
Podle agentury Gartner nepřistupují firmy k informacím a datům jako ke firemním aktivům. Přístup a správa informací nejsou často dostatečně systematické. Gartner konstatuje, že informačně orientované společnosti mají větší tržní hodnotu. Oldřich Přiklenk, výkonný ředitel KPC Group, zastupuje Gartner v ČR, SR a Rumunsku.
Roklen24.cz, 2.5.
Agentura Ipsos realizovala mezinárodní studii pro banku ING, ve které se můžeme dozvědět, že lidé používají peníze v hotovosti stále méně, placení hotovostí se v posledních 12 měsících snížilo s podobným trendem do budoucna. Třetina si dokáže představit budoucnost bez fyzických peněz.
E15.cz, 2.5.
Expert na kybernetickou bezpečnost z Darktrace tvrdí, že bezpečnostní opatření firem většinou nejsou ideální a upozorňuje na riziková místa v souvislosti s ochranou osobních údajů.
MSM, 3.5.
Mobilboard přišel s vlastním výzkumem na měření reklamy na dopravních prostředcích, realizován byl s firmou Czech Consult a Nielsen Admosphere.
MediaGuru, 3.5.
Byla uveřejněna nová data o poslechovosti rádií v ČR. Poslechovost se podle Radioprojektu vyvíjí stabilně, týdně poslouchá rádio 86,3% populace 12-79. Nejposlouchanějším rádiem zůstává Impuls, následují celoplošné stanice v tomto pořadí: Evropa 2, Frekvence 1 a ČRo Radiožurnál.
MediaGuru, 4.5.
Časopisem roku 2016 se v soutěži Unie vydavatelů stal měsíčník Forbes. V anketě mezi čtenáři zvítězil National Geographic. V soutěži je jedním z kritérií i nárůst čtenosti periodika.
Hospodářské noviny, 13.5.
V ČR roste počet sociálních sítí, které Češi využívají. Jedničkou je Facebook, nejrychleji roste Instagram. Firmy za digitální reklamu utratily loni 20 miliard.
Aktuálně.cz, 14.5.
Simona Janíková shrnuje novinky ve franšízových sítích restaurací a obchodů. Ve článku konstatuje Robert Tamchyna, ředitel Českého institutu pro franchising, že je v ČR asi 250 až 300 frančízových společností, mezi nimi online koncepty jako je Liftago či Zásilkovna. Nově na trhu vzniká síť Mr. Kebab, či Bernard Pub a Bernard Bar a britský obchod se spodním prádlem Boux Avenue či obchod s italskými lahůdkami od Pizzerie Coloseum.
Tyinternety.cz, 15.5.
Martin Kešner (J&T Ventures) v rozhovoru o startupovém prostředí mluvil o tom, že jen pětina úspěšných startupů má opravdu originální nápad. Jenže úspěch není jen o nápadech, ale hlavně o realizaci. Nejčastější problémy startupů vidí Kešner takto: „Jak to pozoruju, tak zakladatelé jsou strašně zaměření na produkt a řeší ho z vlastního pohledu, jestli má dostatečné množství funkcionalit a je dostatečně dobrý. Nekladou příliš velký důraz na vývoj produktu spolu se zákazníky.„
Foxbusiness, 16.5.
Francouzský úřad na ochranu osobních údajů za užívání technologie, která monitoruje chování lidí na internetu i ve chvíli, kdy nejsou přihlášeni v aplikaci FaceBook.
Marketing Journal, 16.5.
Studie Nielsen Admosphere z října 2016 ukázala, jak děti využívají moderní technologie. O stejném výzkumu také psali v MediaGuru a třeba Novinky.
MediaGuru, 16.5.
Výzkum čtenosti Mediaprojekt realizovaný pro Unii vydavatelů výzkumnými agenturami STEM/MARK a Median publikoval své výsledky za 4Q 2016 a 1Q 2017. Trojicí nejsilnějších vydavatelů zůstávají CNC, VLM a Mafra s celkovým podílem 50% mezi čtenáři časopisů a deníků.
Hospodářské noviny, 16.5.
Lidé se na HIT HITu složili na detailní volební výzkum. Realizovat jej bude Behavio ve spolupráci s UK. Výstupem budou data o voličích a jejich preferencích. Aby byly zachyceny skutečně autentické názory a nálady voličů, pokusí se jim sociologové vytvořit prostředí jako u voleb. Výzkum bude probíhat přes internet. A respondenti budou zvažovat mezi volebními lístky a vyplňováním dotazníků.
Mediahub, 16.5.
STEM/MARK vyzkoumal, že Čechy vlastnictví médií příliš nezajímá a vliv vlastníků na obsah médií považují za legitimní.
Lupa.cz, 17.5.
Na UX konferenci pořádanou v rámci akcí Tuesday Business Network prezentoval Thomas Visby Snitker z firmy LEGO zkušenosti s uživatelským testováním. V rozhovoru Snitker popisuje, jak využívají etnografii, jak realizují kvalitativní rozhovory s dětmi a jak se testují digitální produkty a také jak se LEGO přemýšlí o kombinaci fyzických a digitálních hraček.
Týden, 17.5.
Kantar TNS zjistil pro společnost Amadeus, že firmy letos neplánují omezovat výdaje na pracovní cesty do zahraničí.
Radio Wave, 17.5.
Pew Research ve svém výzkumu zaměřeném na Střední a Východní Evropu zjistil, že Češi jsou na čele žebříčku nevěřících a jsou na posledních místech ve finančních darech, pomoci potřebným a dobrovolnické práci. Ve shodě s ostatními Východoevropany také pouze necelá polovina Čechů věří, že demokracie je nejlepší forma vlády. Více informací je také na stránkách Pew Research.
MediaGuru, 19.5.
Newton Media převzala AMEC Award 2017 v kategorii a nejlepší analýzu v kategorii Best Measurement of a Business to Business Campaign a bronzové ocenění za nejlepší analýzu v kategorii Best use of integrated communication measurement/research.
PIAF, 25.5.
Na osmém ročníku festivalu reklamy PIAF získala londýnská agentura Saatchi & Saatchi Grand Prix za kampaň Sea Hero Quest pro T-mobile. Kampaň pomohla vědcům pomocí mobilní aplikace nasbírat velké množství dat, které potřebovali pro výzkum demence. V soutěži také uspěly dvě české agentury – Havas Prague a Kaspen/Jung von Matt.
MediaGuru, 28.5.
Podle výzkumné studie London College of Fashion pro kosmetickou značku Look Fabulous Forever, by až 98 % z 509 respondentek ve věku 40 až 89 let uvítalo, kdyby v těchto reklamách vystupovaly starší modelky či celebrity.
Výzkum veřejného mínění
Parlamentní listy, 1.5.
Jan Hartl, STEM, poskytl rozhovor redakci o prezidentu Zemanovi a šancích prezidentských kandidátů na znovuzvolení. V článku je diskutována také migrační krize.
Novinky.cz, 13. 5.
Kantar TNS v bleskovém online výzkumu pro Právo zjistila, že Andrej Babiš štěpí českou společnost.
Agentura Median, 15.5.
Kroky prezidenta ve vládní krizi vnímá většina lidí kriticky, zjistil Median v bleskovém průzkumu realizovaném CATI a CAPI pro ČT, sběr dat proběhl. Celá výzkumná zpráva je dostupná zde.
Deník, 16.5.
STEM/MARK zjistil, že pouze pětina dotázaných projevuje zájem o vlastníky médií. Přestože většina konstatuje, že nezávislá média jsou důležitá, nedělá si o nezávislostí médií velké iluze a uznává právo vlastníků určovat směr a zaměření médií.
Další věci k přečtení
Median. 4.5.
Daniel Prokop získal novinářskou cenu 2016 v kategorii Solution journalism za Úvod do praktické sociologie uveřejněném v Salónu Práva. Články si můžete přečíst i zpětně.
Ze zahraničí
Greebook Blog, 2.5.
Webinář: Top deset trendů výzkumného trhu a jak nás to ovlivní – jak je vidí CiviCom.
Grenbook Blog, 4.5.
Kelsy Sulsbury naznačuje, že způsob, jakým je realizován výzkum pro určitou značku je také součástí celkové zkušenosti zákazníka s danou značkou. Je třeba to mít na paměti při přípravě výzkumného projektu. Sulsbury také odkazuje na nedávný mezinárodní projekt mapující postoje respondentů k výzkumu.
Greenbook Blog, 9. 5.
Kevin Gray se zamýšlí nad Internetem věcí. Shrnuje pár knih, které o této tématice vyšly, a doporučuje tu nejlepší. Vidí IoT jako něco, co může výzkum trhu obohatit, nikoliv nahradit.
Computer Business Review, USA/UK, 12.5.
Highest paying Big Data Jobs in 2017: článek popisuje profese, které pracují s velkými daty a ukazuje příjemné finanční ohodnocení těchto odborníků. Head of Analytics si tak přijde na £97,500 a Data Visualisation Specialist £140,000.
Ipsos, 15.5.
Kanadský Ipsos zjistil, že každý desátý Kanaďan, který griluje, má svůj tajný recept na grilovací omáčku, kterou jen tak někomu neprozradí.
LondonLoveBusiness, 15.5.
Tamní výzkum zjistil, že nejnenáviděnější domácí prací je malování, těsně následované uklízením, drobnými opravami, zahradničením a žehlením.
Channel World, 15.5.
GfK ČR zjistilo, že český trh elektroniky a spotřebičů táhly segmenty mimo IT. Tablety zaznamenávají dvouciferný propad v prodejích a malé domácí spotřebiče jsou skokanem roku. O stejném výzkumu napsalo i Euro.
Google Research Blog, 17.5.
Článek se věnuje machine learning modelům. Konstatuje, že vytvořit model je velmi náročný proces, na kterém pracuje velká skupina analytiků a že i tak je těžké postihnout všechny aspekty v dané oblasti. Tým testuje několik způsobů jak si to ulehčit a vysvětlují dva přístupy, dětsky naivní evoluční algoritmus a reinforcement learning algoritmus.
Ipsos, 17.5.
Ipsos v USA zjistil, že 39% malých podniků nemá žádnou směrnici na ukládání a skartování důvěrných materiálů.