Výběrové kousky > Výzkumný DJ 17. - 30.6.

Výzkumný DJ 17. - 30.6.

Přinášíme shrnutí toho nejzajímavějšího ve výzkumu trhu a veřejného mínění publikovaného v médiích z třetího a čtvrtého červnového týdne.

 

 

18. června, MediaGuru

Dominik Hrodek, působící nyní v Deloite Legal, cituje výzkum Ipsos realizovaný pro Asociaci malých a středních podniků. Podle tohoto výzkumu až 69% rodinných firem věří, že rodinný rozměr je pro jejich fungování výhodou.


19. června, MediaGuru

V Nielsen Admopshere ve svém pravidelném Admonitoringu spočítali, že i v květnu rostly mediální investice. TV reklama se navýšila nejvíce – za prvních pět měsíců v porovnání s loňskem už o 16%.


19. června, Economia

Pořadatel konference Forum Media ohlásil termín konání akce (20.- 24. listopadu) a také nový formát konference, která je nově pětidenní. Program je k dispozici zde.


19. června, Reflex

Časopis uveřejnil zprávu, že 16. června zemřel sociolog Petr Matějů a publikoval znovu rozhovor o znevýhodnění chlapců v českých školách.


20. června, MediaGuru

Agentura Median díky elektronickému měření dat adMeter 1000 provedla pomocí analytického nástroje KIWI analýzy mediální konzumace, při které porovnávala mediální chování uživatelů Seznamu, YouTube a FB. Median zjistil, že Heavy YT users sledují méně klasické televizí kanály.


22. června, The Love Stats Blog

Poznámky z Big Data Conference o ideologii a velkých datech. Hodně dat, málo organizovaných, nás neposouvá blíže poznání. Inteligence byla vždy tvořena v souvislosti s jazykem a významy. Pracovat s inteligencí nám dá více, než se hrabat ve velkém množství neorganizovaných dat.


23. června, EurActiv

Portál informující o dění v EU v českých souvislostech, shrnuje doporučení Evropské komise pro ČR v roce 2017. Zpráva mimo jiné konstatuje, že ČR pravidelně zaostává v oblasti vědy, výzkumu a inovací a upozorňuje na to, že by vládní výzkumné organizace měly klást větší důraz na podporu aplikovaného výzkumu. V článku „Česká věda a výzkum se neumí prosadit na trzích“ server cituje zástupce ze Svazu průmyslu a dopravy: „Akademické nebo vládní výzkumné organizace nejsou vždy dostatečně orientovány na trh a spolupráci s firmami. Z toho pramení, že mnoho výsledků nenalezne uplatnění,“.


25. června, Lidovky.cz

Dopravní společnost DPD provedla průzkum nákupních preferencí Čechů v zahraničí. Zjistili, že Češi si oblíbili nakupování v Číně, které je levné a doprava nakoupeného zboží je dotována čínskou vládou. V porovnání se zákazníky ze sousedních zemí, kteří preferují Amazon a Ebay se tak zvláště mladší Češi věnují nákupům na tržišti Aliexpress.


25. června, iDnes

GfK uveřejnila společně s časopisem Zboží a prodej pravidelný žebříček top 30 obchodníků v ČR. Z žebříčku vyplývá, že němečtí majitelé drží na českém trhu podíl 39,8%, čeští 23,1% a nizozemští 18,1%. Největšími společnostmi jsou Kaufland, Ahold a Tesco.


26. června, MediaGuru

Společnost RetailTrek a její ředitel Martin Hošek oznámili, že se v ČR zakládá pobočka Asociace lokačního marketingu pro východní Evropu, první konference asociace je plánovaná na říjen tohoto roku.


27. června, Lidovky.cz

V GfK realizovali výzkum o šikaně na pracovišti. Zjistili, že se šikanou má zkušenost 19% osob starších 15 let. Nejčastěji jsou šikaně vystaveny ženy ve věku mezi 40 a 49 lety.


27. června, Channelworld

Prognóza analytiků z IDC odhaduje, že internet věcí, tedy HW, SW a služby a konektivitu spojené s IoT, očekává 20% nárůst velikosti trhu v roce 2017 téměř zdvojnásobení trhu do roku 2021. Hlavní nárůst je očekáván v B2B oblasti (doprava, výroba, šetření energiemi), sektor „smart home“ – chytrá domácnost bude mít spíše menší podíl (5.6%).


28. června, Forrester

Výroční report State of Consumers and Technology: Benchmark 2017 mapuje vztah lidí k technologii. Report konstatuje, že věk dobře předpovídá ochotu používat nová zařízení. Nejzajímavější z tohoto pohledu jsou třicátníci, protože v sobě kombinují relativně mladý věk a dostatek peněz na nové technologie.


28. června, iHned

Banka Unicredit ve výzkumu realizovaném agenturou Ipsos zjistila, že až 69% lidí platí pravidelně za svůj běžný účet.


29. června, Greenbookblog

To nejlepší z IIeX Norh America 2017. Na blogu si lze přečíst shrnutí populární konference z pohledu účastníků. Byla také publikována zajímavá analýza, která ukazuje jaká témata byla pro účastníky nejzajímavější – jedná se o počty vystavujících dodavatelů a počty schůzek u těchto vystavovatelů na konferenci. Nejvíce pozornosti přitahovala následující řešení: nonconscious measurement, online qual/quant communities, full service consulting. Pokud jste se v tom neutopili, tak vám gratuluji. Asi nejlépe své pocity s velikosti shrnula Susan Petoyan, která ale vše uzavřela ujišťujícím zjištěním, že důležitý je příběh: What is the story? je stále nejvíce relevantní otázka.


29. června, Marketing&Media

V Internet Effectiveness Awards 2016 získala Grand Prix aplikace Cool Ticket, systém na bezhotovostní nákupy, který se uplatnil na festivalu Rock for People. Cenu si odnesla i agentura Dark Side za projekt Česko v datech pro SAS.


29. června, CNBC

Agentura Gfk ve Velké Británii zjistila, že se propadá Consumer confidence index. Stoupá inflace a snižují se platy. Česká televize uveřejnila zprávu, že agentura GfK v Německu zaznamenala nejvyšší Index spotřebitelské důvěry od roku 2001.


30. června, Marketingové noviny

Společnost Accenture publikovala výzkum Digital Consumer Survey 2017, ve kterém tvrdí, že se během roku procento lidí, kteří dávají přednost sledování TV pořadů na televizních přijímačích propadlo z 52% na 23%. Spotřebitelé 26 zemí tak dávají při sledování přednost počítačům, tabletům a mobilním zařízením.


30. června, GfK Blog

Mezinárodní blog agentury GfK se zamýšlí nad rolí kamenných poboček cestovních kanceláří a překvapivě upozorňuje na to, že sofistikovaní cestovatelé takové pobočky potřebují.


1. července, MediaGuru

Vědci z americké University of Illinois zjistili, že sex již neprodává. Sexuální motivy v reklamě podle této studie neměly žádný dopad na spotřebitelský záměr koupit si nějaké zboží, sexuálně laděné reklamy mohou pouze přilákat pozornost.