SIMAR vydává výroční zprávu o stavu výzkumného trhu 2022
Ročenka obsahuje cenné oborové informace včetně obratu, pořadí firem ve výzkumném sektoru, anketu mezi klienty a odborníky z výzkumných agentur a informace o nejnovějších trendech a vývoji. Kromě toho ročenka obsahuje shrnutí úspěchů v oboru za uplynulý rok a zdůrazňuje úsilí sdružení o podporu excelence v oboru. Profesionalitu podporujeme oborovými standardy, vzdělávacími programy a mimo jiné i iniciativou PRO VÝZKUM, kterou podporujeme důvěryhodnost a ochotu odpovídat mezi respondenty. Ročenka je dostupná zde.
„S našimi členy a širší komunitou se o naši nejnovější ročenku podělíme na dnešní oslavě Mezinárodního dne výzkumu trhu,“ říká Michal Ševera, předseda SIMAR. "Informace obsažené v ročence jsou důkazem tvrdé práce a obětavosti našich členů a zaměstnanců a jsme přesvědčeni, že bude cenným zdrojem informací pro každého, kdo se zajímá o výzkumné odvětví," dodává Ondřej Veis, místopředseda SIMAR.
Významný nárůst obratu z roku 2021 (téměř 17%) si obor udržel do roku 2022, i když další akceleraci obratu jsme nezaznamenali. Obrat v roce 2022 se navýšil o 2,2%. Velikost výzkumného trhu v České republice v roce 2022 dosáhl 3,627 miliard Kč.
Žebříček výzkumných agentur podle obratu již tradičně na prvních pěti místech obsadily mezinárodní agentury, jejich podíl tvoří téměř 62% celkového obratu českého trhu. První příčku obhájila agentura Ipsos následovaná NielsenIQ a Kantar CZ.
Kontakt pro média:
Hana Huntová, výkonná ředitelka SIMAR