2 Kvantitativní online výzkum
Otázky/ principy, které by si každý zadavatel měl klást před zahájením, během zadání a po realizaci projektu:
Obecné otázky
- Z jakých zdrojů pochází respondenti, na kterých se realizuje online výzkum?
- Jak je zajištěna reprezentativita souboru? Je třeba mít pro objektivní výstup výzkumu i respondenty, kteří nemají přístup k internetu?
- Jaká je metodika výběru respondentů do projektu?
- Jak jsou respondenti zváni do výzkumu a jak je respondent motivován k odpovědi?
- Jak je zajištěna a kontrolována kvalita dat?
- Jaká je doporučená délka dotazníku a sběru, aby byla zajištěna kvalita sebraných dat?
- Jak se pracuje s ochranou osobních údajů v projektu?
- Pokud kontakty na respondenty pocházejí z klientské databáze, je realizace projektu v souladu s GDPR?
Otázky pro realizaci výzkumu na online panelu
- Jak byli respondenti rekrutováni do panelu?
- Jakým způsobem se ověřuje identita respondentů při vstupu do panelu?
- Má správce panelu k dispozici profilová data o respondentech?
- Jak často a jakým způsobem se ověřuje identita respondentů?
- Jaké postupy používá správce panelu pro monitoring kvality respondentů a získaných dat?
- Jak často se mohou respondenti v panelu zúčastnit výzkumu?
- Pokud bylo využito více online panelů, jakým způsobem se ověřovalo, že se respondenti nepřekrývají?
- Jakým způsobem byli případní subdodavatelé online panelu vybráni?
- Deklaruje správce panelu používání survey routingu*?
Standard v plném znění si můžete stáhnout zde.