Standardy > Standardy SIMAR > 2 Kvantitativní online výzkum

2 Kvantitativní online výzkum

 

 

Otázky/ principy, které by si každý zadavatel měl klást před zahájením, během zadání a po realizaci projektu:

Obecné otázky

  • Je třeba mít pro objektivní výstup výzkumu i respondenty, kteří nemají přístup k internetu?
  • Z jakých zdrojů pocházejí respondenti, na kterých se realizuje online výzkum?
  • Pokud kontakty na respondenty pocházejí z klientské databáze, je realizace projektu v souladu s GDPR?
  • Jak jsou chráněny osobní údaje s ohledem na GDPR? Jak se pracuje s ochranou osobních údajů?
  • Jaká je metodika výběru respondentů?
  • Jak jsou respondenti zváni do výzkumu? Jak je respondent motivován k odpovědi?
  • Jak agentura kontroluje kvalitu vyplňování odpovědí a jak zajistí vyloučení podvodných odpovědí?
  • Jak se kontroluje dodržování tohoto standardu?


Otázky pro realizaci výzkumu na online panelu

  • Jak byli respondenti rekrutováni do panelu?
  • Jakým způsobem se ověřuje identita respondentů při vstupu do panelu?
  • Jak často a jakým způsobem se potvrzuje identita respondentů?
  • Jaké způsoby agentura používá na odhalení podvodných respondentů?
  • Pokud bylo využito více online panelů, jakým způsobem se ověřovalo, že se respondenti nepřekrývají?
  • Jakým způsobem byli případní subdodavatelé online panelu vybráni?
  • Jak často se mohou respondenti v panelu zúčastnit výzkumu?
  • Deklaruje správce panelu používání survey routingu*?
  • Má správce panelu k dispozici profiling data o respondentech?
  • Jaká je doporučená délka sběru, aby byla zajištěna kvalita sebraných dat?


Standard v plném znění si můžete stáhnout zde.