Třetina sledujících je ochotná si připlatit za produkty doporučené influencery
V Česku se influenceři těší oblibě, a to zejména mezi mladými lidmi. Největší popularitu mají mezi Generací Z, z níž 75 % aktivně sleduje influencery na sociálních sítích. Mladší mleniálové zaostávají jen nepatrně s 56 %. S rostoucím věkem zájem o influencery kelsá, ve věkové kategorii 51–58 let sleduje influencery 17 % lidí, mezi baby boomery (59 let+) je to pouhých 7 %.
V Česku se influenceři těší oblibě, a to zejména mezi mladými lidmi. Největší popularitu mají mezi Generací Z, z níž 75 % aktivně sleduje influencery na sociálních sítích. Mladší mleniálové zaostávají jen nepatrně s 56 %. S rostoucím věkem zájem o influencery kelsá, ve věkové kategorii 51–58 let sleduje influencery 17 % lidí, mezi baby boomery (59 let+) je to pouhých 7 %.
Polovina sledujících důvěřuje recenzím influencerů, ne však bezvýhradně
Vliv influencerů se stále rozvíjí a jejich spolupráce se značkami přináší firmám pozitivní výsledky. Recenze influencerů tak mohou být pro značky cenným nástrojem. Polovina lidí, kteří influencery pravidelně sledují, uvádí, že jejich recenzím důvěřuje. Což poukazuje na influencery jako důležitý zdroj informací. Věk při důvěře influencerům nehraje zásadní vliv. Srovnatelně influencerům důvěřují sledující jakéhokoliv věku.
Spotřebitelé však recenze nepřijímají bez výhrad. Z červencového průzkumu NMS Slovakia například vyplývá, že velmi významnou roli v tomto ohledu hraje odbornost. Pokud se influencer věnuje danému tématu dlouhodobě a má k němu znalosti, důvěra sledujících roste.
“Mnoho influencerů si proto dlouhodobě buduje odborný status, což je klíčovým faktorem pro úspěch spoluprací se značkami,” říká Denisa Lakatošová, spoluautorka slovenského průzkumu.
Třetina sledujících je ochotná si za produkty doporučené influencery připlatit
Co se týče vlivu influencerů na nákupní rozhodnutí, zhruba třetina sledujících uvádí, že je ochotná si připlatit za produkty, které jejich oblíbený influencer pozitivně hodnotí. Tento trend je přitom konzistentní napříč generacemi. Přestože starší generace sledují influencery méně často, když už je sledují, jejich ochota připlatit si za doporučené produkty je na stejné úrovni jako u mladších skupin.
Celkově tedy platí, že byť influencery na sociálních sítích sledují spíše mladí, dobře zvolená spolupráce značek s nimi dokáže ovlivnit nákupní chování zákazníků napříč věkovými generacemi.
Informace o průzkumu
Průzkumu se účastnilo 1304 respondentů. Sběr dat probíhal v termínu od 3. do 11. července 2024 na reprezentativním vzorku populace 18+ pomocí on-line dotazování.
Autorka: Kamila Folprechtová, Client Service Executive, kamila.folprechtova@nms.eu.