Reklama v roce 2017: televize byla opět rekordní, stoupla i hodnota ostatních mediatypů
„Rok 2017 byl v reklamním byznysu opět rokem úspěšným. U všech námi monitorovaných mediatypů evidujeme meziroční navýšení alokace hrubých mediálních investic. Souhrnná ceníková hodnota využitého reklamního prostoru loni přesáhla hranici 100 miliard korun. Nejsilnějším mediatypem zůstává televize (48 miliard korun), která si zároveň udržela loňský dvojciferný růst. Na základě našich dat předpokládáme, že druhé místo žebříčku obhájí segment internetové reklamy. Kompletní čísla za tento mediatyp uveřejní Sdružení pro internetový rozvoj během února,“ komentuje celoroční data společnosti Nielsen Admosphere její Business & Research Director, Tomáš Hynčica.
Z následujícího shrnutí je patrné, že i další mediatypy zaznamenaly v roce 2017 nárůst:
Ze zadavatelů využila v loňském roce reklamu v nejvyšší ceníkové hodnotě Alza.cz, její cena činila 1,4 miliard korun, což zároveň představuje 16% nárůst oproti roku 2016. Společnost Ferrero Česká umístila loni reklamu za 1,3 miliard korun (+66 %). Reklamní prostor v hodnotě 1,2 miliard korun pak využil zadavatel Procter & Gamble, pro nějž to znamenalo naopak meziroční pokles o 9 %.
Kontakt:
Jakub Fulín | Key Account Manager | Nielsen Admosphere, a.s. | tel.: +420 222 717 763 | Jakub.Fulin@admosphere.cz.