Moderní tvary těstovin si kupuje více českých domácností než ty tradiční. Nejoblíbenější jsou "fusilli" (vřetena).
Na 25.10. vychází Světový den těstovin, který funguje už od roku 1998. Cílem tohoto dne je podpora konzumace těstovin. Jak jsou na tom s konzumací těstovin české domácnosti?
Těstoviny si alespoň jedenkrát za rok nakoupily téměř všechny české domácnosti. Ve 12měsíčním období od září 2017 do srpna 2018 za ně jedna kupující domácnost utratila v průměru 411 Kč a koupila přibližně 11 kilogramů.
Z hlediska výdajů, zakoupeného objemu či frekvence nakupování jednoznačně dominují bezvaječné varianty těstovin. Z dalších variant těstovin domácnosti kupují kuskus (24 procent domácností), rýžové těstoviny (16 procent domácností) a kukuřičné těstoviny (6 procent domácností).
Při pohledu na jednotlivé druhy těstovin si nejvíce domácností koupilo vřetena (fusilli), a to 73 procent z nich. Vřetena tvoří pětinu celkových výdajů domácností za těstoviny ve sledovaném období. Za nimi z hlediska počtu kupujících následují špagety, kolínka a nudle do polévky.
Z hlediska velikosti balení těstovin můžeme podle nákupů domácností mezi nejoblíbenější zařadit 500g balení. Tento typ balení odpovídá za více než 4/5 objemu nákupů těstovin a třem čtvrtinám výdajů.
Domácnosti využívají i nákupy v akci. Nákupy za zvýhodněnou cenu tvoří 2/5 celkových výdajů českých domácností za těstoviny a z hlediska objemu tvoří zlevněné zboží necelou polovinu. Akci alespoň jednou využilo více než 8 z 10 českých domácností.
Nejvíce domácností nakupuje těstoviny v hypermarketech a diskontech. Nejvíce za ně domácnosti utrácejí v hypermarketech, kde nechají necelé dvě pětiny výdajů.
Všechny uvedené údaje jsou výsledkem průzkumu trhu metodou Spotřebitelského panelu v období od září 2017 do srpna 2018.
Spotřebitelský panel GfK Czech je kontinuální panelový výzkum, založený na detailních informacích o nákupech reprezentativního vzorku českých domácností.
Kontakt: Mgr. Andrea Patočková, Marketing&PR, +420 296 555 422, andrea.patockova@gfk.com.