Významná mystery konference MSPA opět za účasti Ipsosu

Na konferenci se sešlo více než 200 účastníků ze 40 zemí, včetně ČR. Ze členů SIMAR se zúčastnili zástupci agentury Ipsos.
Téma letošní konference bylo optimistické a jednoznačné: „FAST FORWARD TO THE FUTURE AND FORTUNE“. Mystery Shopping je obor, kterému se celkově daří, a to nejenom u nás. Zástupci dalších evropských zemí, stejně jako mystery profesionálové z Ruska, Indie či Koreje, vidí budoucnost tohoto odvětví velmi pozitivně.
Konference se i v tomto roce držela osvědčeného schématu „méně přednášek a více interaktivity“. Mezi jedno z nejzajímavějších témat probíraných na workshopech byla diskuse na téma mystery shopping versus reálné chování zákazníka, které rozebral ve svém příspěvku: „How mystery shopping goals correlate with real behaviour of cutomers“ Jukka Rastas z Finska.
Další zajímavou přednášku měla Yvonne Kinzel (členka boardu MSPA) - ve své přednášce: „Cultural differences in Sales ... and Mystery Shopping“ se věnovala rozdílům ve vnímání základních pravidel obsluhy zákazníků v různých částech světa. Některé národy požadují technické informace, jiné naopak vyžadují osobní přístup – rozdíly bývají obrovské. Ukázala také několik konkrétních příkladů z praxe - například v Indii je při mystery návštěvě u dealera zcela běžné, že se jí účastní celá rodina. Pokud by šel mystery shopper sám nebo v páru, byl by „jasný jako facka“. „O rozdílech mezi jednotlivými trhy a národnostmi se sami denně přesvědčujeme, když radíme našim klientům, jak optimálně obsluhovat specifické skupiny (například ruské zákazníky), a nebo při interpretaci výsledků mezinárodních mystery shopping programů,“ komentuje Barbara Hrabalová, Executive Director, Ipsos CEM.
Do mystery businessu čím dál víc pronikají moderní technologie – sběr dat přes mobil nebo tablet je dnes zcela běžným standardem. Začínají se využívat QR kódy, NFC technologie, image recognition. Zároveň se v mystery začíná pozvolna objevovat i gamifikace a přístupy, které integrují výzkumy s interními procesy.
Konference ukázala jeden velmi výrazný trend: agentury, které byly doposud specializované výhradně na mystery shopping, se postupně přeměňují na specialisty v oblasti Customer Experience. Tento trend je patrný i v ČR, jak potvrzuje Barbara Hrabalová, Executive Director Ipsos CEM: „Stále více a více mystery shopping agentur poskytuje kromě mystery shoppingu i další služby v oblasti Customer Experience – od sběru zákaznické vazby formou interaktivních aplikací, monitoring sociálních sítí, přes školení a trénink prodejního personálu až po tvorbu akčních plánů pro zaměstnance firem. Nabídka komplexních služeb v oblasti rozvoje prodejních sítí je jasně viditelná. Významně tomu napomáhají moderní technologie, které umožňují velmi jednoduše a efektivně propojit jednotlivé části „CE skládanky“ k sobě a začít pracovat na rozvoji ideální zákaznické zkušenosti pro danou firmu.“
Pro více informací:
Barbara Hrabalová, Executive Director Ipsos CEM (Customer Experience Management)
barbara.hrabalova@ipsos.com, GSM: 602 213 863