Čerstvě namleto > Hot news (archiv) > Slušný tendr: Jak si vybrat správného agenturního partnera ve výzkumu trhu a veřejného mínění

Slušný tendr: Jak si vybrat správného agenturního partnera ve výzkumu trhu a veřejného mínění

Sdružení agentur pro výzkum trhu a veřejného mínění SIMAR vytvořilo stručného průvodce pro výběr agentury s názvem Slušný tendr.

Jednoduchý text pomůže nastavit základní menu při výběru agenturního partnera, nabídne zadavatelům výzkumu seznam klíčových bodů, které mají být v Efektivním zadání a poskytne praktické tipy, které využije tým při Řízení výzkumného projektu.

Průvodce najdete zde.

Tereza Šimečková, předsedkyně představenstva agentury Nielsen Admosphere a místopředsedkyně SIMAR, komentuje tuto aktivitu:„Slušný tendr si dal za cíl pomoci zadavatelům rozlišit zrno od plev. Realizovat výzkum s profesionály znamená, že zadavatel dostane právě ty odpovědi, které potřebuje. A navíc jde o informace získané transparentním způsobem, při použití vhodné metodiky, při dodržení výzkumné etiky a správně interpretované.“

Zeptali jsme se několika odborníků z řad zadavatelů, zda jim připravený text přijde užitečný:

Petra Rubánková
Specialist Market Research, Raiffeisenbank
„Jako výzkumníkům se nám může občas stávat, že považujeme zformulování zadání výzkumného projektu za rutinní záležitost. Ze své zkušenosti musím říct, že i když nás často tlačí čas, vyplatí se zadání připravit pečlivě. Jako zadavatelé výzkumu jsme potom schopni objektivně posoudit navrhovaná řešení a agenturu pro realizaci zodpovědně vybrat. Spolupráce s výzkumným týmem agentury je efektivnější, když přesně víme, jaké cíle výzkum má.

Zároveň se také vyplatí výzkumníkům na straně zadavatele formulovat brief se svými interními klienty. Lépe se tak na startu mohou korigovat očekávání, která výzkum může nebo nemůže naplnit. Představa prezentace výsledků výzkumu na společné schůzce agentury a našeho interního klienta, který očekával něco jiného, je pro mě dost děsivá.

Myslím, že stručný průvodce, který Simar připravil, postihuje správně místa, která představují pro hladkou realizaci výzkumného projektu možná úskalí. A není jenom pro začátečníky. Zkušenost se zastavením rozjetého vlaku opravdu není příjemná.“

Petr Kubánek
Insights & Business Intelligence Manager, CETIN, Česká telekomunikační infrastruktura, a.s.
 „Průvodce bude určitě užitečný nejen pro ty, kteří  zadávají výzkumy jen občas nebo nemají s marketingovým výzkumem ještě tolik zkušeností, ale i pro zkušenější výzkumníky. Kvalitní zadání je dobrým předpokladem pro kvalitní výstup.“  

Soňa Machová
Head of Market Research Department, Czech Tourism
„Je to hezky shrnuto a zejména kapitola Řízení výzkumného projektu je dobrým vodítkem pro manažery, kteří nemají předešlou osobní zkušenost s výzkumy trhu.“

Soubory ke stažení