Čerstvě namleto > Hot news (archiv) > Po Praze se rozdávaly koláče k 16. výročí peoplemetrů

Po Praze se rozdávaly koláče k 16. výročí peoplemetrů

Od zahájení měření sledovanosti televize pomocí peoplemetrů v Česku už uplynulo 16 let. A protože nejznámější výstupy z měření jsou známé jako tzv. koláče sledovanosti, jak jinak si výročí připomenout, než právě koláči? Z toho důvodu dnes dopoledne měli možnost ochutnat poctivé české koláče lidé procházející centrem Prahy.

Hostesky na Václavském náměstí, náměstí Republiky a náměstí Míru nabízely tvarohové, makové, ořechové a další příchutě koláčů. „Akce byla pro Pražany příjemným zpestřením ranní cesty do práce, jsem ráda, že jsme si výročí peoplemetrů připomněli takovým milým způsobem,“ komentovala Vlasta Roškotová z Asociace televizních organizací, která peoplemetrové měření v Česku zaštiťuje. Ona sama spolu s Terezou Šimečkovou, šéfkou výzkumné agentury MEDIARESEARCH, provozovatele českých peoplemetrů, se rozdávání koláčů také zúčastnila.

Pro kolemjdoucí byla akce sladkým zpříjemněním cesty do práce. Většina lidí reagovala velmi vstřícně a někteří se i na téma peoplemetrového měření s hosteskami zapovídali. Řada žen a dívek drží kvůli nadcházející plavkové sezoně dietu, a tak s díky odmítly, ale rády si uschovaly vlaječku z koláčů s odkazem na web www.peoplemetry.cz, kde mohou najít osvědčený recept na koláče a upéct je třeba svým manželům.

Návštěvníky webu (přesněji sekce Pro média) potěší i soutěž, která k příležitosti výročí běží až do konce června a ve které mohou účastníci vyhrát zajímavé ceny.

http://pro-media.peoplemetry.cz/soutez/

Co to je peoplemetr a k čemu slouží?

Peoplemetr nebo také TV metr, je elektronické zařízení, které slouží ke zjišťování sledovanosti televize. Jedná se o krabičku napojenou na televizi, která průběžně odesílá data o tom, jaký program v televizi běží a kdo je v tu danou chvíli u televizního vysílání přítomen. Peoplemetry má doma vybraný vzorek 1850 domácností. Ty reprezentují svým složením a chováním všechny domácnosti v populaci, které jsou vybaveny alespoň jedním televizorem. Seznam lidí, kteří se účastí měření, je ale neveřejný, a to jak kvůli ochraně soukromí, tak kvůli zněmožnění jakéhokoliv ovlivňování.

Web o peoplemetrech

Populárně naučný web www.peoplemetry.cz přibližuje svým návštěvníkům problematiku peoplemetrů pomocí veřejně zavedeného pojmu koláčů sledovanosti, které evokují nejznámější výstupy z peoplemetrových dat - koláčové neboli výsečové grafy. Web spustila společnost MEDIARESEARCH ve spolupráci s Asociací televizních organizací na podzim roku 2012.

Soubory ke stažení