Čerstvě namleto > Hot news (archiv) > PMT A TNS Slovakia prodloužili smlouvu o měření sledovanosti televizí prostřednictvím peoplemetrů

PMT A TNS Slovakia prodloužili smlouvu o měření sledovanosti televizí prostřednictvím peoplemetrů

Společnost PMT a agentura TNS Slovakia dnes oznámili, že prodloužili smlouvu na projekt elektronického měření sledovanosti televizí prostřednictvím peoplemetrů na Slovensku.

Smlouva, kterou společnosti podepsali na dalších více než 5 let, tak bude platit do 30. 6. 2021. TNS Slovakia pokračuje v peoplemetrovém měření sledovanosti televizí, které realizuje od roku 2004.

Měření se realizuje na reprezentativním panelu 1200 domácností (přibližně 3500 jednotlivců), kteří splňují přísně demografická kritéria tak, aby reprezentovali celou populaci Slovenska. Složení panelu odráží celou populaci televizních diváků z hlediska demografických charakteristik, způsobu příjmu signálu a vybavenosti televizní technikou. Obměna panelu představuje jednu čtvrtinu panelu ročně a probíhá v průběhu celého roku. Aktuálně je do měření zahrnuto 120 televizních stanic.

Na měření sledovanosti se využívají peoplemetry TARIS 5000, které jsou nejrozšířenějším zařízením v Evropě určeným pro tento účel. Při měření se prioritně využívá technologie Audio Matching, která umožňuje měření všech forem digitálního i analogového signálu, jako je např.: DVB-T, DVB-S, DVB-C, IPTV. Tato technologie umožňuje i měření poslechovosti rádií či sledovanosti internetového vysílání.

Data jsou zpracovávána a doručována prostřednictvím systému InfoSys+, což je komplexní analytický nástroj, který umožňuje, aby se detailní analýzy o sledovanosti realizovaly rychle a efektivně. Mimo klasické sledování televize se měří i sledování programů s časovým posunem (time-shift) nebo aplikace Picture TV.

Data z peoplemetrů se přenáší na centrální server v noci a čísla o sledovanosti za předcházející den jsou k dispozici následující ráno v 9.00 hodin. Televizní společnosti můžou data analyzovat v minutových intervalech a využívat je pro komerční prodej a programové plánování.

V minulém roce rozšířila agnetura TNS Slovakia svoje porftolio služeb měření sledovanosti televizí i o měření sledovanosti televizního vysílání přes internet. Některé domácnosti tak kromě klasických peoplemetrů připojených na televizní přijímače využívají také tzv. virtuální peoplemetry, které jsou instalované do osobních počítačů nebo notebooků jednotlivých členů panelu. V současnosti jsou virtuální peoplemetry nainstalované v 10% veškerých domácností peolemetrového panelu.

Ivan Šimen, Managing Director agentury TNS Slovakia, říká: „Těší nás, že se společnost PMT rozhlodla pokračovat v peoplemetrovém měření sledovanosti právě s naší agneturou. Toto rozhodnutí je vyjádřením velké důvěry klientů, že jsme schopni poskytovat kvalitní měření a že díky naší technologii a našim zkušenostem můžeme a budeme adekvátně reagovat na budoucí změny v návycích sledování slovenských diváků a nadále tak budovat kvalitní systém měření a monitoringu.“

Vladimír Fatika, Executive Manager z PMT, dodal: „Na základě dlouholetých zkušeností se společností TNS Slovakia, i proto, že projekt, který máme k dispozici patří mezi jeden z nejlepších v Evropě, jsme se rozhodli prodloužit současnou smlouvu o více než 5 let. Jsme rádi, že můžeme dále rozvíjet tuto naši spolupráci.“

Pro další informace kontaktujte, prosím:

 

 

www.pmt.sk, www.tns-global.sk, www.kantarmedia.com


Soubory ke stažení