Obrat výzkumu trhu a veřejného mínění 2012: SIMAR vidí konzervativní optimismus
Růst výzkumu trhu může být také barometrem ochoty firem zlepšovat své aktivity a i ochotu vytvářet a testovat inovace, které mohou vést k dalším úspěchům budoucnosti.
Data pro předběžný odhad obratu trhu za rok 2012 poskytlo kromě 12 členských agentur SIMAR také dalších 11 agentur (celkem tedy 23), zbytek trhu, 25%, byl dopočítán odhadem. Trh nabízí širokou škálu agentur, od menších, specializovaných po agentury s mezinárodním působením a širokou nabídkou nástrojů a řešení. Obratové rozsahy jsou v tabulce níže.
Výhled na rok 2013 se jeví jako optimistický, 85% agentur předpokládá růst, popřípadě podobný obrat jako v předešlém roce. 20% dotazovaných agentur dokonce očekává dvouciferný růst obratu. Zdroje růstu lze vysledovat hlavně v segmentu zákaznické zkušenosti, tedy retail, shopper a mystery shopping. Zkušenosti českých profesionálů ve výzkumu trhu v poslední době jsou také využity v regionálních projektech, kde se Česká republika stává regionálním analytickým centrem regionu. Nové příležitosti a výzvy čekají marketingový výzkum v technikách poháněných internetem, experimentům v mobilním výzkumu a analýze kombinovaných datových zdrojů skrývající se pod stále častěji skloňovaným termínem „Big data“.
Agentury si také uvědomují zvyšující se poptávku po výzkumných řešeních a výstupech, které zadavatelům výzkumu umožňují okamžitou použitelnost, inspiraci při hledání nových příležitostí na trhu a nabízí pokud možno efektivní řešení úkolu. Sdružení SIMAR v letošním roce také plánuje aktivnější dialog se zadavateli a partnery výzkumu, například díky nově vznikajícímu Klubu SIMAR.
Kontakt: Hana Huntová, výkonná ředitelka SIMAR, tel.: +420 602 353 874, e-mail: hana.huntova@simar.cz