Čerstvě namleto > Hot news (archiv) > Nielsen Admosphere bude pro ATO od roku 2018 realizovat robustní projekt crossplatformního měření

Nielsen Admosphere bude pro ATO od roku 2018 realizovat robustní projekt crossplatformního měření

Společnost Nielsen Admosphere včera podepsala smlouvu s Asociací televizních organizací (ATO) na crossplatformní elektronické měření sledovanosti a konzumace obsahu v České republice v letech 2018–2022.

Od roku 2018 tak bude peoplemetrové měření rozšířeno o měření videoobsahu šířeného přes internet. Připravená je i možnost propojení dat klasického živého a odloženého sledování televize s daty o sledovanosti videí na internetu.

Projekt měření předložený do výběrového řízení obsahoval všechny čtyři části požadované zadavatelem – televizní měření, měření videoobsahu, kombinace dat z obou těchto zdrojů a mnoho rozšiřujících variant v rámci volitelných opcí.

V ceně základního televizního měření je zahrnut rozsáhlejší zaváděcí a kontinuální výzkum, měření až 100 stanic, měření sledovanosti v reálném čase (na celém panelu) a rozšíření Adwind Kite Lite o práci s dalšími datovými zdroji.

V rámci digitální části projektu zajistí Nielsen Admosphere census měření videoobsahu. Pro tento účel budou využívány vybrané technologie Nielsen, které jsou rozšířené nejen v USA, ale i v mnoha zemích Evropy a světa. Další technologie Nielsen měření jsou připraveny pro případ, že se ATO rozhodne využít svého práva na některé služby uvedené v opci. Uživatelé dat by tak získali celosvětově srovnatelné výpočty crossplatformních ukazatelů přes televizi a videoobsah.

„Zkombinovali jsme českou technologii ušitou na míru lokálním podmínkám s produkty digitálního měření, které používá Nielsen ve světě. Díky tomu jsme byli schopni nabídnout českému trhu řešení, které přesahuje požadavky zadavatele a je zároveň i velmi efektivní a ekonomické. Celá nabídka se u nás připravovala s ohromnou energií a intenzitou skoro tři měsíce. Byla opravdu detailně propracovaná, aby ATO vidělo, že co slíbíme, umíme i zrealizovat,“ uvedla předsedkyně představenstva Nielsen Admosphere Tereza Šimečková. Podle komentáře místopředsedy představenstva Nielsen Admosphere Michala Jordana se jedná o zatím historicky nejrozsáhlejší projekt v Česku, který si klade za cíl stát se efektivním a robustním řešením pro český trh.

Mimo měřicí technologie (tzv. peoplemetrů umístěných v domácnostech televizního panelu) bude v projektu využita site-centric technologie měření videoobsahu na internetu Nielsen SDK nainstalovaná na serverech jednotlivých vysílatelů. „Rozšíření projektu o měření digitálního obsahu přirozeně reaguje na současnou technologickou rozmanitost v možnostech šíření videoobsahu. Nejzásadnější novinkou od roku 2018 bude měření sledovanosti televizního obsahu mimo televizní obrazovky, tedy na koncových zařízeních typu PC, mobil a tablet (v prohlížečích i aplikacích). V případě televizorů dojde k rozšíření o měření HbbTV na Smart TV,“ doplnil ředitel elektronických měření David Satranský. Nově připravovaný projekt nebude náročný jenom po technologické stránce, ale i po stránce matematicko-statistických metod. „Naplnit všechny požadavky zadavatele ve věci statistického modelování byla docela výzva,“ řekl hlavní analytik projektu Tomáš Hanzák a dodal, že se na realizaci některých částí projektu vyloženě těší.

Kontakt: 
Pavla Chlebounová | PR Specialista | Nielsen Admosphere, a.s. | tel.: +420 222 717 763 | Pavla.Chlebounova@admosphere.cz

Soubory ke stažení