Čerstvě namleto > Hot news (archiv) > Nárůst obratu výzkumu trhu

Nárůst obratu výzkumu trhu

Obor výzkumu trhu a veřejného mínění navzdory krizi rostl: agentury zaznamenaly nárůst obratu o 7,4 procenta a očekávají další vzestup

Praha 7. února 2011 – Sdružení agentur pro výzkum trhu a veřejného mínění SIMAR zveřejnilo svůj odhad obratu za rok 2010 a výhled na letošní rok. Podle zjištěných údajů členské agentury[1] sdružení SIMAR dosáhly v roce 2010 obratu ve výši 1,151 miliardy korun, což je oproti roku 2009 růst o 80 milionů korun, tedy o 7,4 %. Agentury přitom na počátku loňského roku odhadovaly růst přibližně o 8,8 %, takže dosažené výsledky jen mírně zaostaly za očekáváním.  

Sdružení SIMAR oslovuje při zjišťování údajů i nečlenské agentury, celkem se za loňský rok podařilo získat předběžná data od 25 agentur. Při započtení údajů od nečlenských agentur[2] dospělo sdružení k celkovému obratu 1,666 miliardy korun za rok 2010 (členské i nečlenské agentury).

 Potěšující je i to, že z uvedených 25 výzkumných agentur neočekává žádná z agentur pokles svého obratu ani v letošním roce (2011). Velká část agentur (celkem deset) je zdrženlivá a očekává stejný obrat jako v roce 2010, sedm dalších předpovídá mírný růst, jedna růst 5 – 10 % a celkem sedm agentur předpokládá dokonce ještě výraznější růst (nad 10%).

 Zjištěné údaje naznačují, že i přes ekonomickou krizi se výzkum trhu dokázal rozvíjet. Za pozitivním vývojem vidíme především sektor rychloobrátkového zboží a obchodních řetězců,“ vysvětluje Eva Veisová, předsedkyně sdružení SIMAR. „Lze s vysokou pravděpodobností předpokládat, že celkový růst oboru výzkumu trhu za loňský rok dosáhne po zveřejnění přesných výsledků v dubnu alespoň 7,0 procent.



[1] Údaje zahrnují společnosti CONFESS RESEARCH, GFK CZECH, INCOMA GFK, IPSOS TAMBOR, MEDIAN, MEDIARESEARCH, MILLWARD BROWN CZECH REPUBLIC, NMS MARKET RESEARCH, OPINION WINDOW, STEM/MARK a SYNOVATE. Nezahrnují výsledky TNS AISA, která vstoupila do SIMAR v roce 2011.

 

[2] Data Collect, De facto Consulting, Defence Alliance, FOCUS Marketing & Social Research, Kleffmann a partner, Mareco, Market Vision, MindBridge, ppm FACTUM, Psyma, Simply5, STEM, Ultex, TNS AISA (stala se členem 2011).

Soubory ke stažení