Čerstvě namleto > Hot news (archiv) > Ipsos o doporučování a NPS - Net Promotor Score - v České republice

Ipsos o doporučování a NPS - Net Promotor Score - v České republice

Češi mnohem raději doporučí svou značku automobilu než banku či pojišťovnu. Doporučují i restauraci, kam chodí na oběd, ale ne supermarket/hypermarket, kam chodí na běžné nákupy. Vyplývá to z volně prodejné studie realizované výzkumnou agenturou IPSOS na jaře 2013 mezi obyvateli České republiky.

Výzkum se zaměřil jak na stále používanější NPS (Net Promoter Score), tak na hlubší porozumění příčinám doporučování. Detailně se zaměřuje zejména na trh financí (banky a pojišťovny).

Češi jsou v doporučování velmi obezřetní, jen málo z nich je ochotno doporučit svou banku (NPS je -2) či pojišťovnu (NPS je -5).  Nejedná se ovšem o univerzální jev, mezi jednotlivými bankami jsou velké rozdíly. Tradiční „kamenné“ banky mají NPS výrazně nižší než nové či menší banky. Proč tomu tak je?

Pokud chcete, aby klienti vaši značku či společnost skutečně doporučovali, je zapotřebí jim dát jasný, relevantní, unikátní důvod, který je zároveň dostatečně atraktivní pro sdělení ostatním“ říká Lenka Šilerová, Executive Director Ipsos Loyalty.„Pokud společnost používá NPS jako klíčový indikátor, je důležité zjišťovat ho konzistentním způsobem a také mít na zřeteli, že NPS není indikátor loajality, ale advokacie a atraktivity. Ke zvyšování loajality vedou obvykle jiné cesty než ke zvyšování doporučení a NPS. Pro podporu businessu je vhodné zabývat se obojím“.

Více informací naleznete v přiložené tiskové zprávě a zejména ve volně prodejné studii „Doporučování a NPS v České republice – finanční sektor“, která je od května 2013 k dispozici. 

V případě zájmu o další informace kontaktujte Lenku Šilerovou – Executive Director Ipsos Loyalty – lenka.silerova@ipsos.com, GSM: 602582042.

Soubory ke stažení