Čerstvě namleto > Hot news (archiv) > GfK vykazuje výrazný nárůst tržeb

GfK vykazuje výrazný nárůst tržeb

GfK Group dosáhla za prvních devět měsíců roku 2012 výrazného nárůstu tržeb v objemu 9,8 procenta na úroveň 1 096,8 milionu €. Ve strategických růstových regionech, kterými jsou Jižní Amerika, Asie a Pacifik, byl zaznamenán organický růst na dvouciferné úrovni.

Obchod rostl organicky i v regionech Severní Amerika, jižní a západní Evropa, a to především ve třetím kvartále. Velké mezinárodní objednávky potvrzují sílu nové strategie GfK Group. Marže na úrovni 11,5 procenta odráží náklady na produktové inovace a rozvoj na nových trzích. Byla proto o něco nižší než číslo za stejné období z loňského roku. Na fiskální rok 2012 se předpokládají celkové tržby ve výši 1,5 miliardy €.

Strategická reorganizace GfK Group poskytuje vysokou výkonnost na základě organizace soustředěné kolem klienta. Cílem nové strategie nazvané " Own the Future " je z globálního hlediska využívat více silných stránek pro specifické klientské skupiny a v různých regionech světa.

Nové velké mezinárodní kontrakty už potvrdily správnost tohoto rozhodnutí. V Číně společnost GfK získala jako nového zákazníka telekomunikačního operátora. GfK má za úkol zanalyzovat spokojenost firemních zákazníků ve více než 80 zemích, což zahrnuje přes 20 jazyků. Dlouhodobá globální smlouva byla rovněž podepsána se společností Microsoft, v jejímž rámci bude GfK zkoumat vnímání značky a reakce na produktové kampaně.

Matthias Hartmann, CEO společnosti GfK SE, vysvětluje: „Naše strategie zaměřit se na požadavky klientů s globálními aktivitami se ukazuje jako úspěšná. Expandujeme v zemích, které představují budoucnost našich klientů a to nám umožňuje podstatně zvyšovat tržby a budovat naši tržní pozici na těchto růstových trzích."

Pozitivní trend v obou sektorech

Za prvních devět měsíců roku 2012 zaznamenal sektor Consumer Choices opět výrazný nárůst tržeb na úrovni 6,7 procenta na 423,6 milionu €. Organický růst v objemu 3,5 procentního bodu, představoval organický růst největší podíl tohoto přírůstku. Sektor Consumer Experiences zaznamenal nárůst ve výši 1,9 procenta na úroveň 669,5 milionu €.

Silný organický růst ve strategických regionech

Obchodní trend byl mimořádně příznivý v regionu Asie a Pacifik. Z hlediska organických čísel za prvních devět měsíců tržby vzrostly o 16,0 procent, zatímco v samotném třetím čtvrtletí dosáhl organický růst 18,5 procenta. K tomuto úspěchu výrazně přispěli zákazníci z automobilového průmyslu v Číně.

V Jižní Americe se za prvních devět měsíců roku z hlediska organického růstu tržby zvýšily o 10,1 procenta. Region Severní Amerika také dosáhl v daném období organického nárůstu, a to na úrovni 2,4 procenta. Ve třetím čtvrtletí však dosáhl organický růst potěšujících 5,7 procenta. Akvizice společnosti Knowledge Networks výrazně posílila tržní pozici GfK v Severní Americe. Tržby v daném regionu za prvních devět měsíců v roce 2012 dosáhly 196,8 milionu €, což představuje nárůst o 34 procent. Společnosti v GfK Group v jižní a západní Evropě také dosáhli ve třetím kvartále roku výrazný organický růst na úrovni 5,3 procenta.

Příjmy ovlivněny výdaji, které podpoří budoucí růst

Upravený provozní výsledek dosáhl za prvních devět měsíců roku 125,8 milionu €, což představuje pokles o 3,9 procenta oproti stejnému období loňského roku. Marže GfK Group dosáhla 11,5 procenta ve srovnání s 13,1 procenta za stejné období v loňském roce. Dodatečné náklady na expanzi a zajištění obchodu v objemu 11,1 milionu € měly negativní dopad na celkovou bilanci. Sektor Consumer Choices investoval objemné částky do expanze technologických systémů pro nové produkty, například do projektu nazvaného Network Intelligence Solution (NIS). V sektoru Consumer Experiences bylo např. vynaloženo 2,4 milionu € na zajištění obchodních aktivit v Jižní Koreji a na panel v Turecku.

Výhled

Rizika týkající se ekonomického prostředí se v průběhu roku zvýšily. Zatím nejsou viditelné žádné náznaky rychlého vyřešení euro krize. Zároveň čelí Spojené státy rozhodnutím v daňové politice, která budou mít rozhodující dopad na celkový ekonomický vývoj. Na rozvíjejících se trzích je evidentní zpomalování i přes pozitivní růstová čísla. Tyto nejistoty také ovlivňují odvětví průzkumu trhu. Klienti jsou méně nakloněni k novým objednávkám a zavádění úprav, a spíše prodlužují původní smlouvy.

Na konci září bylo zanesených do účetních knih celkově 87,2 procenta tržeb očekávaných na celý rok 2012. Přestože je toto procento o něco nižší než loňských 91,0 procenta, pouze za jeden měsíc byl tento rozdíl oproti minulému roku zredukován z 3,8 procentního bodu na 2,8 procentního bodu ke konci října 2012.

Na fiskální rok 2012 společnost GfK potvrzuje své očekávané tržby ve výši zhruba 1,5 miliardy € (+9 procent oprostit předchozímu roku) a silný růst z organické perspektivy. Cílový rozsah ziskové marže je někde mezi 12,2 až 12,7 procenty.

Soubory ke stažení