GfK ohlašuje akvizici společnosti Cogenta, lídra v oblasti online informací o cenách
![](/assets/image-cache/media/old/Hot-news/GfK%20CMYK%20Coated_med%20-tisk%20ob%C3%A1lky%2C%20hlavi%C4%8D.%20pap%C3%ADry.7e45de1d.jpg)
GfK oznámilo, že kupuje společnost Cogenta, jež je předním poskytovatelem online informací o retailu a cenách. Díky této akvizici společnost dále rozšiřuje a prohlubuje svůj byznys sledováním retailových aktivit v souladu se svou strategií globalizace a digitalizace. Zaměření na tento online byznys zásadního významu umožní retailovým i klientům z daného odvětví společnosti GfK dokonale poznat online cenotvorbu.
Klienti GfK na celém světě provozují svou činnost v nebývale dynamickém retailovém prostředí. Cenová rozhodnutí se přijímají stále rychleji a stále častěji. Nové řešení společnosti GfK "Online Pricing intelligence" pomůže klientům lépe se orientovat na dynamických trzích a přispěje k jejich lepšímu rozhodování, což pro ně představuje jasnou konkurenční výhodu. Jest-liže se navíc tato data propojí s jinými řešeními GfK, (jako např. informace o prodejních cenách) získají klienti velmi důležité a užitečné poznatky.
„Vzhledem k tomu, že v online prostředí se neustále zvyšuje viditelnost i dynamika vývoje cen, je cenová transparentnost pro naše zákazníky klíčová. Cogenta a její inovativní služby dokonale zapadají do našeho portfolia služeb pro retailové obchodníky i výrobce, neboť jim pomáhají v oblasti cen přijímat informovaná podnikatelská rozhodnutí. Těšíme se na globální roz-šíření tohoto byznysu, jelikož je plně integrován do portfolia GfK,“ prohlásil Gerhard Hausruckinger, člen vedení GfK, který řídí sektor Consumer Choices.
Cogenta v současné době sbírá data o více než 8 milionech produktů ve stále se rozšiřující geografické oblasti, jež nyní zahrnuje přes 20 zemí. Tato společnost se sídlem ve Windsoru (UK) byla založena v roce 2006 a pracuje pro přední retailové zákazníky i výrobce z Británie a celého světa. Cogenta bude plně integrována do společnosti GfK.
Adrian Hobbs, generální ředitel a spoluzakladatel firmy Cogenta dodává: „Spojení se společností GfK velice vítáme, neboť při pohledu na naše současné produktové i klientské portfolio je to volba, která se sama nabízí. Budeme moci poskytovat naše úspěšné řešení mnohem většímu počtu klientů po celém světě a v mnohem kratším časovém horizontu, nežli bychom to byli schopni dělat samostatně. Naše odborné znalosti a zkušenosti dokonale doplňují nabídku, již retailovému byznysu i výrobcům nabízí GfK.“
Kontakt: Jan Saeger, Corporate Communications, T +49 911 395 4440, jan.saeger@gfk.com.