Čerstvě namleto > Hot news (archiv) > Efektivita tiskové reklamy v časopisech bude měřena nástrojem GfK StarchMetrixTM

Efektivita tiskové reklamy v časopisech bude měřena nástrojem GfK StarchMetrixTM

Výzkumná agentura GfK a Sekce časopisů Unie vydavatelů se dohodly na spolupráci týkající se pravidelného monitorování efektivity tiskové reklamy ve vybraných médiích.

K uzavření dohody došlo na základě loňského úspěšného pilotního projektu, kde GfK monitorovala pro Unii efektivnost tiskové reklamy použitím ověřené mezinárodní metodiky GfK StarchMetrixTM. K zahájení nové etapy výzkumu dojde v září tohoto roku. Nástroj GfK StarchMetrixTM přinese tiskovému trhu podklady pro lepší zacílení inzerce a objektivnější vyhodnocení mediálních investic.

GfK StarchMetrixTM přináší novou dimenzi na český tiskový trh

„Navázání spolupráce se Sekcí časopisů Unie vydavatelů rozšiřuje analýzu českého tiskového trhu o novou dimenzi prostřednictvím nástroje GfK StarchMetrixTM. Pravidelné sledování účinnosti tiskové reklamy upřesňuje její zacílení a zejména objektivizuje měření její účinnosti a návratnosti vložených investic,“ objasňuje Khaled El Tohami, Consumer Goods & Media Sector Leader ze společnosti GfK.

Tisková reklama v českých médiích funguje

Pilotní výzkum pro Unii byl metodicky podpořen experty z americké společnosti GfK-MRI, specializované na výzkum tištěných médií. „Pilotní test zjistil, že průměrná míra zaznamenání inzerátu ve zkoumaných českých titulech byla 51 procent, což je porovnatelné se zjištěními v nejvyspělejších zemích a potvrzuje to celosvětový trend. Test zároveň dokázal, že tisková reklama v českých médiích funguje a potvrzuje zjištění ze zahraničních analýz, jak důležité je správné umístění inzerce v médiích, její formát, četnost a oslovení cílové skupiny,“ dodává Jozef Šabľa ředitel Unie vydavatelů.

Výzkum identifikoval i některá lokální specifika, například to, že mezi nejlépe fungujícími inzeráty v České republice, oproti jiným zemím, bylo nadprůměrné množství reklam na dobré jídlo (např. čokoláda, víno, káva).

O pilotním projektu GfK StarchMetrixTM v České republice

Do testu byla zařazena loňská říjnová čísla deseti českých časopisů. Struktura respondentů podle pohlaví odpovídala u kaţdého časopisu složení čtenářské obce daného titulu podle Mediaprojektu, sběr dat proběhl on-line, vždy mezi 125 čtenáři konkrétního čísla daného titulu. V testu se hodnotily všechny inzeráty v rozsahu alespoň 1/3 strany a každý respondent hodnotil maximálně 30 inzerátů. Při hodnocení byly využity indikátory, které se v rámci metodiky GfK StarchMetrixTM používají jednotně na celém světě: vztah k inzerovaným značkám, zaznamenání reklamy a čtenost daného titulu.

O nástroji GfK StarchMetrixTM

GfK StarchMetrixTM je obecně akceptovaným standardním nástrojem pro měření tiskové reklamy. Již více než 85 let je Starch Advertising Research nejdůvěryhodnějším zdrojem informací o trhu a měří efektivitu reklamy v časopisech ve Spojených státech amerických. GfK StarchMetrixTM je syndikátní služba, která poskytuje podrobné měření návratnosti investic do reklamy ve vydáních časopisů, které jsou mezi spotřebiteli nejpopulárnější. GfK StarchMetrixTM používá přísnou a konzistentní metodiku a umožňuje
zadavatelům reklamy, tak i vydavatelům časopisů, aby doložili celkový dopad reklamy v časopisech celostátních, tak i v mezinárodních mediálních plánech.

Kontakt: Mgr. Andrea Winklerová, Marketing & Communication, +420 737 263 113, andrea.winklerova@gfk.com

Soubory ke stažení