Čerstvě namleto > Hot news (archiv) > Debata o crossmediálním měření: výzkumné agentury doporučují zpřesnit zadání pro crossmediální výzkum

Debata o crossmediálním měření: výzkumné agentury doporučují zpřesnit zadání pro crossmediální výzkum

Výzkumné agentury chtějí svými aktivitami přispět k informovanosti české odborné veřejnosti nejen v oblasti možných řešení crossmediálních měření a zároveň pomoci připravit efektivní zadání.

Ve čtvrtek 23.4.2015 proběhlo setkání ředitelů výzkumných agentur sdružených v SIMAR. Diskutovaly se aktivity spojené s připomínkou čtvrtstoletí výzkumu trhu. Dále se probíraly vzdělávací priority letošního roku, například příprava Insight semináře Ber kde ber aneb Kombinace metod (13. května), projekt komunikace se státní správou v souvislosti s vypisováním veřejných zakázek v oblasti výzkumu nebo doporučení pro výběrová řízení a efektivní zadávání výzkumných projektů.

Pozornost byla věnována i probíhající diskusi o budoucí podobě mediálních výzkumů v souvislosti s výzvou SPIR. Agentury, které se zabývají mediálními výzkumy, již přispěly významnou časovou a odbornou investicí do organizovaných diskusí. Každá agentura mimo jiné připravila na vyžádání oborových sdružení několik prezentací. Mnohé též poskytly odpovědi na rámcové zadání crossmediálního výzkumu iniciované SPIR. Jistě se jedná o důležitou fázi odborné diskuse, která přispěje k formování vize kvalitního crossmediálního výzkumu a pomůže uživatelům - ať již z řad mediálních domů, či agentur a zadavatelů – zmapovat si některé výhody a nevýhody jednotlivých možných řešení pro různé výzkumné situace.

V obecné rovině se jednotlivé výzkumné agentury kloní k názoru, že pro případný crossmediální projekt bude kromě vyjasnění výše uvedených témat klíčové politicko-ekonomické uspořádání zadavatele projektu, které je pro takový projekt zatím nevyjasněné. Výzkumné agentury také diskutovaly otázky ochrany know-how agentur a shodly se, že detailní návrhy projektů předkládané například v rámci výběrových řízení mají být chráněny sjednáním NDA (non-disclosure agreement) vůči definované skupině hodnotitelů nabídek.

V další fázi by měla proběhnout příprava efektivního zadání cross-mediálního výzkumu. Je třeba konkrétněji stanovit cíle výzkumu, jeho využití, tedy zpřesnit, co přesně má měřit a jaké výsledky poskytovat. Je také třeba specifikovat, kdo bude daty pracovat, kdo a jakým způsobem bude tento výzkum řídit a financovat. Odpovědi na tyto otázky je třeba konkretizovat také napříč jednotlivými mediatypy a komunikačními platformami. Výzkumné agentury konstatují, že širší shoda mediálního trhu na těchto tématech je nutná pro konkrétní návrh vhodného a finančně realizovatelného řešení. SIMAR v této souvislosti nabízí součinnost při formulaci takového zadání.

Podrobnější názory agentur, které realizují mediální výzkumy v České republice i v zahraničí, a jejich vyjádření k výzvě SPIR jsou k dispozici zde

Kontakt pro média: 
Hana Huntová, výkonná ředitelka SIMAR, hana.huntova@simar.cz602 353 874

Soubory ke stažení