Dvě třetiny Čechů kupují jako vánoční dárek alkohol. Nejčastěji za něj utratí mezi 300 a 500 korunami
Dvě třetiny dospělé internetové populace již někdy zvolily jako vánoční dárek alkohol. 16 % jej dokonce kupuje pravidelně každý rok.
Mezi ty, které alkoholickým vánočním dárkem obdarováváme nejčastěji, patří rodina (81 % dotazovaných) a přátelé (48 %). Výrazně méně často volíme alkohol coby vánoční dárek na poli profesním. Kolegům jej o Vánocích daruje jen každý desátý z nás.
Další otázka výzkumu zjišťovala, jaký druh alkoholu pod stromeček obvykle kupujeme. Nejčastěji to bývá víno či sekt, které coby vánoční dárek volí 35 % dotazovaných, dále whisky (24 %) a rum (12 %).
Co se týče útraty za alkoholický vánoční dárek, 38 % Čechů se pohybuje v rozmezí 300 a 500 korun. Nad 500 korun běžně utratí 26 % respondentů, třetina pak utrácí mezi 100 a 300 korunami. Méně než 100 korun za alkoholický vánoční dárek zaplatí jen pouhá 2 %.
Na závěr respondenti uváděli, jaký druh alkoholu pijí o vánočních svátcích nejčastěji. Žebříček vyhrává u obou pohlaví víno či sekt – pro konzumaci v čase vánočním jej volí 48 % žen a 55 % mužů. Druhým nejoblíbenějším alkoholickým nápojem je mezi ženami vaječný likér (37 %), muži naopak dávají přednost pivu (41 %).
Dle monitoringu reklamy společnosti Nielsen Admosphere inzeroval ze značek alkoholu (mimo pivních značek) mezi lednem a říjnem 2018 nejvíce Božkov. Ceníková hodnota jeho reklamy přesáhla 97 milionů korun. Druhý Jägermeister umístil inzerci v hodnotě necelých 50 milionů korun a třetí Fernet Stock využil za deset měsíců reklamní prostor v hodnotě téměř 39 milionů korun.
Kontakt:
- Eliška Morochovičová | Public Relations | Nielsen Admosphere, a.s. | tel.: +420 222 717 763 | Eliska.Morochovicova@admosphere.cz
- Hana Walderova | Client Business Partner | Nielsen Admosphere, a.s. | tel.: +420 222 717 763 | Hana.Walderova@admosphere.cz
- Jakub Fulín | Key Account Manager | Nielsen Admosphere, a.s. | tel.: +420 222 717 763 | Jakub.Fulin@admosphere.cz