Co očekává česká internetová populace od sítě 5G? Zejména stabilnější a silnější signál
Co je výsledekem průzkumu, který proběhl na vzorku pěti set online respondentů? Ze získaných odpovědí například plyne, že informaci o zavedení páté generace mobilní sítě (5G) zaznamenala asi polovina dotázaných. Častěji o problematice 5G vědí muži než ženy.
Toto vysoké procento obeznámenosti lze přičítat četným veřejným diskuzím o aukci kmitočtů, která by měla proběhnout v blízké době, přestože vlastní zprovoznění sítě se chystá až za pět let.
Pokud obrátíme pozornost k věcným dopadům realizace 5G, průzkum se zaměřil na to, co nového se od nové datové sítě očekává. Nejvíce od této změny internetová populace čeká stabilnější a silnější signál (50 %), rychlejší stahování a nahrávání (46 %), vyšší kvalitu hovorů a videohovorů (38 %) a zlevnění mobilního internetového připojení (35 %).
Společnost Nielsen Admosphere přináší díky vlastnímu monitoringu reklamy Ad Intel také přehledy inzertních výkonů. V tomto případě se společnost zaměřila na segment telekomunikačních činností. V něm měl inzerci v nejvyšší ceníkové hodnotě v období leden–září 2019 operátor O2 Czech Republic. Ta přesáhla 475 milionů korun. Druhý Vodafone umístil reklamu v hodnotě přes 471 milionů korun a T-Mobile inzeroval ve stejném období v ceníkové hodnotě necelých 426 milionů korun.
Kontakt:
- Eliška Morochovičová | Public Relations | Nielsen Admosphere, a.s. | tel.: +420 222 717 763 | eliska.morochovicova@admosphere.cz
- Jakub Fulín | Key Account Manager | Nielsen Admosphere, a.s. | tel.: +420 222 717 763 | Jakub.Fulin@admosphere.cz