Český reklamní trh v roce 2019 opět rostl, první místo a značný náskok před ostatními mediatypy si drží televize
Žebříček mediatypů doplní v nejbližších týdnech také hodnoty za internet, které tradičně zveřejňuje Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR). Nicméně i u něj můžeme očekávat nárůst.
Lze předpokládat, že celková hodnota reklamy v českých médiích se v roce 2019 pohybovala okolo 120 miliard korun.
„Nejsilnějším tuzemským mediatypem je i nadále s výrazným odstupem televize. V roce 2019 jsme v ní zmonitorovali reklamu v ceníkové hodnotě 57,5 mld. korun. Meziročně si televize opět polepšila, tentokrát o 8 %. V souhrnu televize odvysílaly znovu více reklam a zároveň je zdražily,“ uvádí k ročním výsledkům Tomáš Hynčica, Business & Research Director Nielsen Admosphere.
Ostatní mediatypy vykázaly velmi podobné výsledky jako v loňském roce.
Nejsilnějším zadavatelem roku 2019 byl internetový obchodník Alza.cz, jehož inzerce dosáhla hodnoty necelých 1,8 miliard korun. Druhý Kaufland umístil reklamu v médiích v hodnotě 1,7 miliard korun a reklama třetího Lidlu přesáhla 1,5 miliard korun v ceníkových cenách.
Kontakt:
- Eliška Morochovičová | Public Relations | Nielsen Admosphere, a.s. | tel.: +420 222 717 763 | eliska.morochovicova@admosphere.cz
- Jakub Fulín | Key Account Manager | Nielsen Admosphere, a.s. | tel.: +420 222 717 763 | Jakub.Fulin@admosphere.cz