Čerstvě namleto > Česká marketingová společnost vyhlásila oficiální výsledky 19. ročníku soutěže Marketér roku 2023

Česká marketingová společnost vyhlásila oficiální výsledky 19. ročníku soutěže Marketér roku 2023

V podvečer 16. května 2024 se v příjemném klasickém prostředí Divadelního sálu Klubu Lávka s historickým rámcem Karlova mostu a působivým výhledem na Hradčany odehrálo finále soutěže Marketér roku, jejímž partnerem je rovněž sdružení SIMAR.

Večerem provázel zkušený a vtipný moderátor Karel Voříšek. Čestná prezidentka ČMS doc. Jitka Vysekalová přivítala již po devatenácté všechny hosty a zdůraznila tradiční hodnoty na kterých je soutěž založena. Prezident společnosti ing. Tomáš David doplnil aktuální informace o dění v ČMS a předseda poroty doc. Miroslav Karlíček ocenil úroveň přihlášených projektů, odpovídající vysokým nárokům této prestižní soutěže.

Součástí byla i soutěž studentů MARKETÉR ROKU JUNIOR, jejichž práce pozitivně hodnotila porota vedená prof. Lucií Spalovou. Pro vítěze byly připraveny sošky křišťálových delfínů z českého skla v čele s Velkým modrým delfínem v novém působivém designu z díly uměleckého skláře Vladimíra Zubričana.  Na oceněné i nominované čekaly kromě diplomů i mnohé věcné dary od sponzorů a partnerů soutěže. Kromě hlavních cen udělila hodnotitelská komise i zvláštní ocenění za mimořádné aktivity a úspěšné inovativní marketingové projekty.


Výsledky

Hlavní cenu soutěže Velkého modrého delfína si odnesl Blahoslav Dobeš, ředitel prodeje a marketingu, Moravská ústředna Brno, za úspěšný re-branding značky s dlouholetou tradicí a vytvoření nové značky MUNABO. 

Foto: předání ceny Velkého modrého delfína

I letos se porota rozhodla udělit mimořádným projektům Růžového delfína, Zeleného delfína a Zlatého delfína:

  • Zlatý delfín: Kristýna Černá Daniela Kolářová, SuperZoo – Plaček Pet Products, za kompletní využití filmového partnerství ke zvýšení povědomí o značce, zlepšení positioningu a růstu tržeb
  • Zelený delfín: Mgr. Jan Šumbera, Černá louka Ostravské vánoce, za excelentní organizaci významného regionálního tématického eventu
  • Růžový delfín: Ing. Radka Vlažná, České dráhy, za úspěšnou strategii a dlouhodobý koncept, zaměřený na zlepšení vnímání značky


DUHOVÍ DELFÍNI (abecedně)

  • Ing. Miroslava Bušková, United Bakeries, za úspěšné zavedení kváskové řady Baker Street na trh
  • Jan Daneš, Startup Media Quizit, za realizaci projektu Quizit jako nového nástroje interaktivního marketingu
  • Ing. Jindřich Hovorka, Bauhaus, za kreativní dlouhodobou kampaň založenou na využití známé osobnosti s humoru a nadsázky
  • Lubica Mieresová, Kofola, za úspěšnou realizaci kampaně „Láskyplný páteček“, zaměřené na refresh kultovní značky Kofola
  • Mgr. David Sladovník a Václav Koukolíček, Coca-Cola, za realizaci edukativní kampaně „Navždy spolu“, zaměřenou na recyklaci PET lahví a víček
  • Zbyněk Vičar, Vinařský fond, za kvalitní realizaci aktivační multikanálové kampaně brandu „Vína z Moravy, vína z Čech“
  • Vít Vojtěch, Penny Market, za kampaň „Spartakiáda“, komunikující téma atraktivních cen

MALÍ DELFÍNI (abecedně)

  • Marko Blaževič, Popeyes-Rex Concept, za inovativní strategii pro launch první restaurace Popeyes v ČR
  • Miloš Červinka, Papilo 24print, za zavedení nové značky v oblasti individualizovaného tisku velkoplošných obrazů
  • Mgr. Tomáš Gregořica, Brašnářství Tlustý, za systematickou transformaci značky prostřednictvím vhodné komunikační strategie
  • Jiří Herian, Seznam.cz, za realizaci brandové kampaně zaměřené na zvýšení návštěvnosti domovské stránky Seznam.cz
  • Ing. Jan Kodada, Gebrüder Weiss za inovativní využití umělé inteligence online kampaně
  • Ing. Vladimír Kožíšek, MEDIAN, za projekt tiskového GRP s cílem korekce pozice tisku v konkurenci ostatních mediatypů
  • Ing. Rebeca Vacková, HERO Czech Sunar, za realizaci dlouhodobého projektu pro obnovení tržního podílu značky Sunar

ZVLÁŠTNÍ CENY

  • Ing. Kateřina Petko, Czechoslovak Group, za návrh nové vizuální identity – cenu převzal Lukáš Novotný, manažer marketingu Czechoslovak Group
  • Ing. Martin Hejl, THIMM obaly, za úspěšnou realizaci projektu „vtipný hravý marketing aneb z vlnité lepenky cokoli"


Čestné uznání za úspěšnou nominaci (v abecedním pořadí)

  • Radovan Auer, Svět knihy, za přeměnu knižního festivalu Svět knihy na kulturně společenskou akci, která propaguje čtení a vzdělání obecně

    PhDr. Ivan Duškov, VZP, za inovativní využití principu e-commerce při zvýšení zdravotní gramotnosti a posílení pozice značky
  • Ph.D. Radim Pařík, PRPartners, Asociace vyjednávačů, za realizaci komunikačního projektu zaměřeného na vyjednávání a rétoriku a ovlivňování
  • Ing. Věra Šejdová, PENAM, za redesign značky FIT den včetně nového designu, komunikace, výrobků i kampaně
  • Ing. Tomáš Richtr, Hero Czech, Corny za úspěšnou marketingovou podporu nového produktu
  • Michal Roud, M+H, za realizaci nové komunikační strategie
  • Mgr. Šuchrat Saidov, SILON, za inovativní využití CSR aktivity


Marketér roku junior 2023

Vítězem soutěže MARKETÉR ROKU JUNIOR 2023 se stal studentský tým z Vysoké školy ekonomické v Praze: Jakub Rožboud a Štěpán Kutmon za projekt Komunikace regionálních výrobků a značky Džemy Vališ.

  • Cenu za kvalitu výchozí analýzy: Bc. Filip Janás, z UTB Zlín za projekt Mikroregion Znojemsko a Podyjí
  • Cenu za marketingovou strategii: studentský tým s Bc. Kristina Nagyová, Bc. Kristina Svoradová, Bc. Oryna Martiushenko, z University Konstantina Filozofa v Nitře  za projekt Tribeč
  • Cenu za komunikační strategii/ kreativitu projektu: studenský tým  Alžběta Drozenová, Anna Marie Hořejší, Eliška Jarošová  z University College Prague, za projekt Kyselé okurky
  • Cenu za realizovatelnost návrhu: studentský tým Bc. Dominika Danišová, Bc. Patrik Keresztes-Nagy  z University Konstantina Filozofa v Nitře, za projekt Nový park na Sihoti