Česká marketingová společnost vyhlásila oficiální výsledky 19. ročníku soutěže Marketér roku 2023
Večerem provázel zkušený a vtipný moderátor Karel Voříšek. Čestná prezidentka ČMS doc. Jitka Vysekalová přivítala již po devatenácté všechny hosty a zdůraznila tradiční hodnoty na kterých je soutěž založena. Prezident společnosti ing. Tomáš David doplnil aktuální informace o dění v ČMS a předseda poroty doc. Miroslav Karlíček ocenil úroveň přihlášených projektů, odpovídající vysokým nárokům této prestižní soutěže.
Součástí byla i soutěž studentů MARKETÉR ROKU JUNIOR, jejichž práce pozitivně hodnotila porota vedená prof. Lucií Spalovou. Pro vítěze byly připraveny sošky křišťálových delfínů z českého skla v čele s Velkým modrým delfínem v novém působivém designu z díly uměleckého skláře Vladimíra Zubričana. Na oceněné i nominované čekaly kromě diplomů i mnohé věcné dary od sponzorů a partnerů soutěže. Kromě hlavních cen udělila hodnotitelská komise i zvláštní ocenění za mimořádné aktivity a úspěšné inovativní marketingové projekty.
Výsledky
Hlavní cenu soutěže Velkého modrého delfína si odnesl Blahoslav Dobeš, ředitel prodeje a marketingu, Moravská ústředna Brno, za úspěšný re-branding značky s dlouholetou tradicí a vytvoření nové značky MUNABO.
Foto: předání ceny Velkého modrého delfína
I letos se porota rozhodla udělit mimořádným projektům Růžového delfína, Zeleného delfína a Zlatého delfína:
- Zlatý delfín: Kristýna Černá Daniela Kolářová, SuperZoo – Plaček Pet Products, za kompletní využití filmového partnerství ke zvýšení povědomí o značce, zlepšení positioningu a růstu tržeb
- Zelený delfín: Mgr. Jan Šumbera, Černá louka Ostravské vánoce, za excelentní organizaci významného regionálního tématického eventu
- Růžový delfín: Ing. Radka Vlažná, České dráhy, za úspěšnou strategii a dlouhodobý koncept, zaměřený na zlepšení vnímání značky
DUHOVÍ DELFÍNI (abecedně)
- Ing. Miroslava Bušková, United Bakeries, za úspěšné zavedení kváskové řady Baker Street na trh
- Jan Daneš, Startup Media Quizit, za realizaci projektu Quizit jako nového nástroje interaktivního marketingu
- Ing. Jindřich Hovorka, Bauhaus, za kreativní dlouhodobou kampaň založenou na využití známé osobnosti s humoru a nadsázky
- Lubica Mieresová, Kofola, za úspěšnou realizaci kampaně „Láskyplný páteček“, zaměřené na refresh kultovní značky Kofola
- Mgr. David Sladovník a Václav Koukolíček, Coca-Cola, za realizaci edukativní kampaně „Navždy spolu“, zaměřenou na recyklaci PET lahví a víček
- Zbyněk Vičar, Vinařský fond, za kvalitní realizaci aktivační multikanálové kampaně brandu „Vína z Moravy, vína z Čech“
- Vít Vojtěch, Penny Market, za kampaň „Spartakiáda“, komunikující téma atraktivních cen
MALÍ DELFÍNI (abecedně)
- Marko Blaževič, Popeyes-Rex Concept, za inovativní strategii pro launch první restaurace Popeyes v ČR
- Miloš Červinka, Papilo 24print, za zavedení nové značky v oblasti individualizovaného tisku velkoplošných obrazů
- Mgr. Tomáš Gregořica, Brašnářství Tlustý, za systematickou transformaci značky prostřednictvím vhodné komunikační strategie
- Jiří Herian, Seznam.cz, za realizaci brandové kampaně zaměřené na zvýšení návštěvnosti domovské stránky Seznam.cz
- Ing. Jan Kodada, Gebrüder Weiss za inovativní využití umělé inteligence online kampaně
- Ing. Vladimír Kožíšek, MEDIAN, za projekt tiskového GRP s cílem korekce pozice tisku v konkurenci ostatních mediatypů
- Ing. Rebeca Vacková, HERO Czech Sunar, za realizaci dlouhodobého projektu pro obnovení tržního podílu značky Sunar
ZVLÁŠTNÍ CENY
- Ing. Kateřina Petko, Czechoslovak Group, za návrh nové vizuální identity – cenu převzal Lukáš Novotný, manažer marketingu Czechoslovak Group
- Ing. Martin Hejl, THIMM obaly, za úspěšnou realizaci projektu „vtipný hravý marketing aneb z vlnité lepenky cokoli"
Čestné uznání za úspěšnou nominaci (v abecedním pořadí)
- Radovan Auer, Svět knihy, za přeměnu knižního festivalu Svět knihy na kulturně společenskou akci, která propaguje čtení a vzdělání obecně
PhDr. Ivan Duškov, VZP, za inovativní využití principu e-commerce při zvýšení zdravotní gramotnosti a posílení pozice značky - Ph.D. Radim Pařík, PRPartners, Asociace vyjednávačů, za realizaci komunikačního projektu zaměřeného na vyjednávání a rétoriku a ovlivňování
- Ing. Věra Šejdová, PENAM, za redesign značky FIT den včetně nového designu, komunikace, výrobků i kampaně
- Ing. Tomáš Richtr, Hero Czech, Corny za úspěšnou marketingovou podporu nového produktu
- Michal Roud, M+H, za realizaci nové komunikační strategie
- Mgr. Šuchrat Saidov, SILON, za inovativní využití CSR aktivity
Marketér roku junior 2023
Vítězem soutěže MARKETÉR ROKU JUNIOR 2023 se stal studentský tým z Vysoké školy ekonomické v Praze: Jakub Rožboud a Štěpán Kutmon za projekt Komunikace regionálních výrobků a značky Džemy Vališ.
- Cenu za kvalitu výchozí analýzy: Bc. Filip Janás, z UTB Zlín za projekt Mikroregion Znojemsko a Podyjí
- Cenu za marketingovou strategii: studentský tým s Bc. Kristina Nagyová, Bc. Kristina Svoradová, Bc. Oryna Martiushenko, z University Konstantina Filozofa v Nitře za projekt Tribeč
- Cenu za komunikační strategii/ kreativitu projektu: studenský tým Alžběta Drozenová, Anna Marie Hořejší, Eliška Jarošová z University College Prague, za projekt Kyselé okurky
- Cenu za realizovatelnost návrhu: studentský tým Bc. Dominika Danišová, Bc. Patrik Keresztes-Nagy z University Konstantina Filozofa v Nitře, za projekt Nový park na Sihoti