Češi cestovky využívají, pokud jim pomůžou ušetřit. Nejvíce za poslední rok inzeroval Fischer
Fischer, tedy největší inzerent v segmentu cestovních kanceláří v posledním roce, zároveň z TOP 5 kanceláří nejvíce navýšil hodnotu své inzerce oproti stejnému období předchozího roku, a to o 79 %. Druhá Invia.cz umístila mezi říjnem 2017 a zářím 2018 inzerci v hodnotě skoro 162 milionů korun, tedy o 18 % více než v předchozím období. Třetí nejobjemnější reklamu měl Čedok, v hodnotě bezmála 128 milionů korun. Na rozdíl od prvních dvou společností zaznamenal Čedok meziroční pokles hodnoty inzerce, a to o 25 %.
Novým trendem při cestování jsou snadno dostupné internetové aplikace, které slouží k zajištění ubytování, dopravy a jiných souvisejících záležitostí. Technicky zdatnější jedinec si pomocí nich pohodlně rezervuje během několika minut, co potřebuje. S názorem, že v dnešní moderní době nemají cestovní kanceláře příliš velkou přidanou hodnotu, se ve výzkumu Nielsen Admosphere ztotožňuje 46 % dotázaných. Navzdory tomu polovina lidí odpověděla, že raději cestuje s cestovní kanceláří, protože pak má větší pocit bezpečí a oceňuje možnost obrátit se na českého delegáta. 40 % pak souhlasí s argumentem, že cestovní kanceláře jsou pro ně klíčovým zprostředkovatelem, díky kterému ušetří čas i peníze. Nejvíce však uspělo tvrzení (54 %), že cestovní kanceláře lidé využívají tehdy, pokud je to vyjde levněji než oddělený nákup dopravy a ubytování.
Kontakt.
- Eliška Morochovičová | Public Relations | Nielsen Admosphere, a.s. | tel.: +420 222 717 763 | Eliska.Morochovicova@admosphere.cz
- Jakub Fulín | Key Account Manager | Nielsen Admosphere, a.s. | tel.: +420 222 717 763 | Jakub.Fulin@admosphere.cz