Články agentury
17. 10. 2024 – NMS Market Research s.r.o.
Data Ústavu zdravotnických informací a statistiky (ÚZIS) ukazují rostoucí trend v počtu lidí, kterým byla v česku diagnostikována porucha příjmu potravy. V průzkumu NMS Market Research jsme se zaměřili na osvětu v tomto tématu. 40 % Čechů a Češek si myslí, že dokáže rozeznat, pokud někdo nemocí trpí. Velký vliv na možný rozvoj poruchy mají podle Čechů vrstevníci a sociální sítě. Mladí označují za důležitý faktor také rodiče a výchovu.
08. 10. 2024 – NMS Market Research s.r.o.
Polovina lidí, kteří pravidelně sledují influencery na sociálních sítích, jejich recenzím na produkty a služby důvěřuje. Na základě pozitivní recenze je ochotna si připlatit třetina sledujících. Důvěru v influencery zvyšuje hlavně jejich odbornost a konzistence v tématech, kterým se věnují.
23. 09. 2024 – NMS Market Research s.r.o.
Obětí určité formy sexuálního obtěžování v prostředcích veřejné dopravy se stalo 20 % lidí v Česku. Vyplývá to z reprezentativního online průzkumu agentury NMS Market Research. Češky a Češi v MHD nejčastěji zaznamenali nevhodné sexuální narážky či pokřikování, nevyžádané vstupování do intimní zóny nebo lascivní pohledy.
18. 09. 2024 – NMS Market Research s.r.o.
Zkrácení výpovědní lhůty má podporu 62 % české populace. Prodloužení zkušební doby ale chtějí jen 4 lidé z 10. Vyplývá to z reprezentativního online průzkumu agentury NMS Market Research.
20. 04. 2023 – NMS Market Research s.r.o.
Necelých deset procent lidí přestalo používat aplikaci TikTok. Vyplývá to z nejnovějšího průzkumu agentury NMS Market Research, který se zaměřil na postoje Čechů k aplikaci TikTok. Z dat vyplývá, že ve věkové skupině 18 až 24 let aplikaci přestalo používat dokonce 17 procent lidí.
14. 04. 2023 – NMS Market Research s.r.o.
Proti redukci pobočkové sítě České pošty je 58 procent Čechů, ukázal nejnovější průzkum agentury NMS Market Research. Pro je naopak 30 procent respondentů. Téma v tuzemsku výrazně rezonuje – zprávu o rušení poboček České pošty zaznamenalo 91 procent lidí.
02. 03. 2023 – NMS Market Research s.r.o.
I přes stále rostoucí ceny přestali mít Češi a Češky velké obavy o svou schopnost je hradit. Vyplývá to z nejnovějšího průzkumu agentury NMS Market Research. Výzkumná agentura sleduje téma inflace dlouhodobě, podrobně se se mu věnovala třeba loni v říjnu.
24. 02. 2023 – NMS Market Research s.r.o.
Zakopat příkopy v rozdělené společnosti bude pro nastupujícího prezidenta velmi těžké, ukazují nová data z průzkumu agentury NMS Market Research, který proběhl po druhém kole prezidentských voleb. Výzkumníky zajímaly i důvody voličů pro výběr obou kandidátů, či změny preferencí mezi prvním a druhým kolem voleb.
26. 01. 2023 – NMS Market Research s.r.o.
Končící prezident Miloš Zeman by od Čechů dostal za své působení v roli hlavy státu čtyřku. Vyplývá to z nejnovějšího průzkumu agentury NMS Market Research, který se zaměřoval na hodnocení desetileté éry Zemana jako prezidenta. Kromě celkového hodnocení zajímaly výzkumníky i kroky, které hodnotí veřejnost negativně či naopak pozitivně.
14. 12. 2022 – NMS Market Research s.r.o.
S koncem elektronické evidence tržeb nesouhlasí 48 procent Čechů a Češek, vyplývá z nejnovějšího průzkumu agentury NMS Market Research. Naopak pro zrušení EET je 32 procent lidí. 20 procent respondentů pak neví, nebo nemá názor. Zrušení elektronické evidence tržeb už schválila na konci listopadu Sněmovna. Dnes o osudu projektu hlasuje Senát.
14. 04. 2022 – NMS Market Research s.r.o.
České Velikonoce mají specifické zvyky, které mnohé cizince překvapují. Je pomlázka stále populární? Co na ni říkají dnešní ženy? Jak Češi a Češky stráví letošní svátky jara, odhaluje aktuální výzkum NMS Market Research.
29. 04. 2021 – NMS Market Research s.r.o.
Přes tři pětiny Čechů v současné době nedůvěřují prezidentu Miloši Zemanovi. Polovina české populace nesouhlasí s jeho výrokem, že existuje více vyšetřovacích verzí výbuchu muničního skladu ve Vrběticích a téměř polovina Čechů se pak také domnívá, že prezident v této kauze hájí spíše zájmy Ruské federace.
22. 04. 2021 – NMS Market Research s.r.o.
Téměř 4 z 10 Čechů přišli v souvislosti s koronavirovou pandemií o osobu, kterou dle svého názoru osobně znali. Vyplývá to z dubnového výzkumu agentury NMS Market Research.
12. 03. 2021 – NMS Market Research s.r.o.
60 procent Čechů už nevěří, že úřady spravedlivě vyšetří ekologickou katastrofu na řece Bečvě. Z těch respondentů, kteří kauzu zaregistrovali, ve spravedlivé vyšetření nevěří 70 procent. Zároveň 40 procent lidí seznámených s kauzou si myslí, že by kvůli ní měl na svou funkci rezignovat ministr životního prostředí Richard Brabec.
02. 11. 2020 – NMS Market Research s.r.o.
Pokud by amerického prezidenta volili Češi, jasně by vyhrál Joe Biden, současný prezident Donald Trump by svůj post neobhájil. Bidena častěji preferují ženy, mladší lidé a obyvatelé větších měst, stejně tak voliči Pirátů, STAN, TOP09 a Sociální demokracie.
18. 10. 2018 – NMS Market Research s.r.o.
Již za týden bude NMS Market Research jedním z vystavovatelů na výzkumnickém veletrhu Research & Results v Mnichově (24. – 25. 10.), kam vyráží nejen za představením portfolia svých produktů a služeb, ale také se svými zaměstnanci. A zároveň zprostředkovává tento zážitek s velkým úspěchem i svým klientům.
18. 10. 2018 – NMS Market Research s.r.o.
17. 10. 2018 – NMS Market Research s.r.o.
V posledním roce se v Evropské unii hovoří o definitivním zrušení střídání letního a zimního času. Dle Evropské komise by se čas v Evropské unii mohl naposledy změnit již na jaře 2019, tedy ze zimního na čas letní, který by zároveň zůstal časem celoročním. Z dat říjnového průzkumu agentury NMS Market Research vyplývá, že téměř polovina Čechů by tuto změnu přivítala.
17. 09. 2018 – NMS Market Research s.r.o.
Sledování původu nakupovaných vajec se stává součástí našeho nákupu pro tři pětiny z nás. Polovina z těch, kdo vejce nakupují, uvádí, že ví, jak poznat původ vajec. Z dat zářijového průzkumu agentury NMS Market Research dále vychází, že při cenovém rozdílu 1 Kč převažuje preference vajec z chovu v halách před těmi z klecového chovu.
06. 08. 2018 – NMS Market Research s.r.o.
Češi mají rádi svůj mateřský jazyk, alespoň co se filmů týče, před snímky v originálním znění ho upřednostní 74 % diváků. Naopak zásadním odpůrcem předabování hereckých výkonů je každý desátý Čech. A na co se vyráží do kina nejčastěji? Táhnou hlavně komedie, filmy plné humoru preferuje 75 % Čechů. Ani „akčňáky“ však nezůstávají pozadu, v oblibě je má 52 % diváků. Z červencového průzkumu agentury NMS Market Research dále vyplývá, že český národ volí tradiční kinosály (55 %), relativně nový formát 4DX preferuje jen 6 % Čechů.
30. 06. 2018 – NMS Market Research s.r.o.
Festivaly mají Češi jednoduše v povaze, pro dvě třetiny z nás jsou vyhledávanou letní aktivitou. Kromě hudebních festivalů (51 %) lákají dlouhodobě hlavně ty gastronomické (21 %) a filmové (16 %). Z dat červnového průzkumu agentury NMS Market Research dále vychází, že za adekvátní cenu jednodenního lístku na festival považujeme 201 – 500 korun a že nejvíce jezdíme právě na jednodenní festivaly.
28. 05. 2018 – NMS Market Research s.r.o.
V minulém měsíci se v tuzemských médiích objevily výsledky průzkumu Českého svazu pivovarů a sladoven, ze kterých plyne, že spotřeba piva v Česku klesla loni meziročně o pět litrů na hlavu. Co je ale hlavním důvodem tohoto poklesu? Podle dat agentury NMS Market Research stojí za nižší spotřebou zdravější životní styl Čechů (28 %), rostoucí ceny piva (23 %), ale také například zákaz kouření v restauracích (17 %).
04. 05. 2018 – NMS Market Research s.r.o.
Čtvrté místo, stejně jako na olympijských hrách v jihokorejském Pchjongčchangu. Taková je předpověď Čechů pro nadcházející hokejové mistrovství světa, které se uskuteční v Dánsku. Respondenti v průzkumu agentury NMS Market Research více věří týmům z Ruska, Švédska a Kanady, jež je fanoušky pasována na největšího favorita turnaje. I když podle Čechů skončí reprezentace mimo pódiové umístění, přímé přenosy v televizi hodlá sledovat až 83 % dotázaných.
06. 03. 2018 – NMS Market Research s.r.o.
V Česku si partneři, co se týče financí, důvěřují. Pouze 4 % z nás neznají plat své druhé polovičky. Víru ve své vyvolené prokazujeme i tím, že například takovou předmanželskou smlouvu mají jen 3 % Čechů. Naopak negativní názor na ni chová více než třetina zadaných. Nejen to vyplývá z průzkumu agentury NMS Market Research, který proběhl na začátku února.
10. 05. 2017 – NMS Market Research s.r.o.