Výběrové kousky > Výzkumný DJ červen

Výzkumný DJ červen

To nejzajímavější ve výzkumu trhu a veřejného mínění z prvního a druhého červnového týdne.

 

červen, Evropská komise
Výzkum Eurobarometru (Designing Europe’s Future:Trust in institutions, Globalisation, Euro, Free trade and Solidarity) realizovaný v dubnu 2017 řadí ČR mezi nejvíce euroskeptické země. 47% Evropanů věří EU,  v Čechách to je jen 35%.

1. června, Hospodářské noviny
Perfect Crowd uveřejnil výstupy ze studie českých milionářů Wealth Report      realizovanou pro J&T. Typickým představitelem českého milionáře je muž po padesátce, který své jmění vydělal v devadesátých letech. Čeští milionáři jsou méně okázalí, sympatizují častěji s Donaldem Trumpem, odmítají politiku Andreje Babiše a jsou spokojeni s ekonomickou situací v ČR.

4. června, Hospodářské noviny
ČSOB publikovala výzkum který zkoumal spotřební zvyky a spokojenost s finanční a životní situací a chování lidí během krize. ČSOB zjistila, že při zhoršení ekonomických podmínek upouštějí zákazníci od biopotravin, nekupují balené vody a přestanou chodit do hospody na pivo.

6. června, GreenBook
V pravidelném mezinárodním šetření GreenBook Research Industry Trends Report za Q1 + 2 2017 se zjistilo, že nejvíce inovativní výzkumnou agenturou je System1 Group a nejvíce inovativním zadavatelem je Unilever. Top 5 zadavatelů: Unilever, Google, Coca Cola, Facebook, Pepsico, Top 5 agentur: System1 Group, Ipsos, Nielsen, InText a Insites Consulting.

7. června, Týden
Pravidelná analýza společnosti AAA Auto, která mapuje nabídku a poptávku po ojetých automobilech zjistila, že průměrný nájezd ojetého vozu je 158 tisíc km, je to vůz stáří 9,8 let a stojí 197 tisíc.

7. června, Info.cz
Anketa ČTK mezi prodejci zájezdů zjistila, že jedničkou v leteckých zájezdech je letos Řecko.

8. června, Demagog.cz
Demagog analyzoval rozhovor Karla Schwarzenberga. U tvrzení o preferencích strany redakce Demagogu uvádí porovnání tvrzení s agenturami, které jsou v SIMAR a jsou tak vázány určitými pravidly. Chybně je zde zařazen STEM jako členská agentura SIMAR.

8. června, různé
Britské parlamentní volby provázelo hodně výzkumů veřejného mínění. Dobré shrnutí vývoje nabízí Wikipedie, v grafickém přehledu je dobře vidět, jak se veřejné mínění vyvíjelo poté, co Theresa May vyhlásila volby. Podle různých komentářů, např. The Telegraph, se ukázalo, že preference voličů se liší v době nevolební, tedy když ještě není vyhlášen termín voleb, a v době volební, zvlášť, když si jasný leader řekne o ještě větší podporu. Volební účast byla nejvyšší v posledních 20 letech, k volbám šla mladá generace.

8. června, MediaGuru
Gemius ve zprávě pro Admonitor konstatuje, že průměrná míra prokliku v ČR je 0,5% a u tzv. rich media formátů je mírně vyšší, roste podíl impresí a prokliků z mobilních zařízení.

8. června, Echo
Dalibor Balšínek se ve svém editoriálu napsal svůj názor na výzkumy veřejného mínění. Vyslovil teorii, že se agentury přejmenovávají a slučují aby nemusely vysvětlovat své predikce a že máme nejhorší sociology a výzkumníky na světě a plánuje ohlásit pravidla, za jakých budou s průzkumy veřejného mínění pracovat.

13. června, Měšec
STEM/MARK realizoval pro AirBank průzkum o plánování letních dovolených. 44% Čechů se chystá k moři a většina se snaží vyhnout dopravě zájezdovými autobusy. Více než čtvrtina lidí do 30 let jede s rodiči, i když si to ve skutečnosti přeje jen každý desátý.

13. června, Hospodářské noviny
Anketa Pojišťovací inovátor, kterou realizují HN spolu s Českou asociací pojišťoven s IBM a PwC ČR, se blíží k závěrečnému hodnocení. PwC podle informací HN realizuje celosvětový průzkum důvěryhodnosti pojišťovacích společností a na českém trhu spolupracuje s agenturou Datank.

13. června, E15
V široce publikovaném výzkumu NMS Market Research pro Hornbach se zjistilo, že řemeslo prožívá úpadek. 36 procent Čechů jsou vyučení manuální pracovníci, ale rukama se žíví jen 13% z nich. Shánění řemeslníka je pro většinu lidí obtížné. Ve velkých městech téměř polovina lidí hledá řemeslníka na internetu.

13. června, Mediář
Oborový průzkum pro APRA (Asociace PR agentur) realizovaný agenturou STEM/MARK ukazuje, že čistý příjem PR agentur klesl o 11% oproti předešlému roku, na 638 mil Kč. Poklesly hodinové sazby, agentury marně hledají nové talenty. Nejvíce nových zakázek přináší social.

15. června, Hospodářské noviny
Digitalizaci a automatizaci v ČR realizují většinou velké a mezinárodní firmy. Podle výzkumné společnosti IDC patří Česká republika v rychlosti adaptace na digitální technologie k průměru a více než polovina firem dokáže digitální technologie využívat ke krátkodobým cílům. Menší firmy mohou získat prostředky na digitalizaci z fondů EU.

15. června, Businessworld
Článek vysvětluje, jak je možné monitorovat pomocí senzorů instalovaných na dveře dopravních prostředků technický stav vozů a mít tak včasné varování před tím, než nastane porucha. Společnost IFS Czech tak představuje praktickou aplikaci internetu věcí.

16. června, Businessworld
Poradenská a výzkumná společnost Information Service Group (ISG) spočítala dopad automatizace na trh IT outsourcingu a spočítala, že zvýšení produktivity a úsporám nákladů může dosáhnout až 28%.

16. června, ITBiz
Společnost Dimension Data zveřejnila svůj 20. globální report o zákaznické zkušenosti. Zpráva konstatuje, že komunikace se zákazníkem v digitální době musí být vícekanálová a digitální způsoby komunikace musí být integrovány s tradičním call centrem.