Výběrové kousky > Výzkumný DJ 1. - 16.6.

Výzkumný DJ 1. - 16.6.

To nejzajímavější ve výzkumu trhu a veřejného mínění z prvního a druhého červnového týdne.

 

červen, Evropská komise
Výzkum Eurobarometru (Designing Europe’s Future:Trust in institutions, Globalisation, Euro, Free trade and Solidarity) realizovaný v dubnu 2017 řadí ČR mezi nejvíce euroskeptické země. 47% Evropanů věří EU,  v Čechách to je jen 35%.

1. června, Hospodářské noviny
Perfect Crowd uveřejnil výstupy ze studie českých milionářů Wealth Report      realizovanou pro J&T. Typickým představitelem českého milionáře je muž po padesátce, který své jmění vydělal v devadesátých letech. Čeští milionáři jsou méně okázalí, sympatizují častěji s Donaldem Trumpem, odmítají politiku Andreje Babiše a jsou spokojeni s ekonomickou situací v ČR.

4. června, Hospodářské noviny
ČSOB publikovala výzkum který zkoumal spotřební zvyky a spokojenost s finanční a životní situací a chování lidí během krize. ČSOB zjistila, že při zhoršení ekonomických podmínek upouštějí zákazníci od biopotravin, nekupují balené vody a přestanou chodit do hospody na pivo.

6. června, GreenBook
V pravidelném mezinárodním šetření GreenBook Research Industry Trends Report za Q1 + 2 2017 se zjistilo, že nejvíce inovativní výzkumnou agenturou je System1 Group a nejvíce inovativním zadavatelem je Unilever. Top 5 zadavatelů: Unilever, Google, Coca Cola, Facebook, Pepsico, Top 5 agentur: System1 Group, Ipsos, Nielsen, InText a Insites Consulting.

7. června, Týden
Pravidelná analýza společnosti AAA Auto, která mapuje nabídku a poptávku po ojetých automobilech zjistila, že průměrný nájezd ojetého vozu je 158 tisíc km, je to vůz stáří 9,8 let a stojí 197 tisíc.

7. června, Info.cz
Anketa ČTK mezi prodejci zájezdů zjistila, že jedničkou v leteckých zájezdech je letos Řecko.

8. června, Demagog.cz
Demagog analyzoval rozhovor Karla Schwarzenberga. U tvrzení o preferencích strany redakce Demagogu uvádí porovnání tvrzení s agenturami, které jsou v SIMAR a jsou tak vázány určitými pravidly. Chybně je zde zařazen STEM jako členská agentura SIMAR.

8. června, různé
Britské parlamentní volby provázelo hodně výzkumů veřejného mínění. Dobré shrnutí vývoje nabízí Wikipedie, v grafickém přehledu je dobře vidět, jak se veřejné mínění vyvíjelo poté, co Theresa May vyhlásila volby. Podle různých komentářů, např. The Telegraph, se ukázalo, že preference voličů se liší v době nevolební, tedy když ještě není vyhlášen termín voleb, a v době volební, zvlášť, když si jasný leader řekne o ještě větší podporu. Volební účast byla nejvyšší v posledních 20 letech, k volbám šla mladá generace.

8. června, MediaGuru
Gemius ve zprávě pro Admonitor konstatuje, že průměrná míra prokliku v ČR je 0,5% a u tzv. rich media formátů je mírně vyšší, roste podíl impresí a prokliků z mobilních zařízení.

8. června, Echo
Dalibor Balšínek se ve svém editoriálu napsal svůj názor na výzkumy veřejného mínění. Vyslovil teorii, že se agentury přejmenovávají a slučují aby nemusely vysvětlovat své predikce a že máme nejhorší sociology a výzkumníky na světě a plánuje ohlásit pravidla, za jakých budou s průzkumy veřejného mínění pracovat.

9. června, MediaGuruAgentura Ipsos pořádala seminář o luxusu. Z globální studie The World Luxury Tracking vyplývá, že 41% zákazníků si kupuje luxus online. Nezapomenutelné zážitky, jedinečnost a kvalita je pro luxusní značky důležitá.

12. června, Mediář

Dvacet jedna komunikačních agentur sdružených v AKA, včetně mimopražských, zvalo na kafe zájemce o obor komunikace. Účastníci se museli předem zaregistrovat na webu. Program probíhal 13. června od 17 a 19 hodin. Agentury lákaly na případové studie, své špičkové pracovníky a originální prostory.

12. června, Mediář

Tereza Svěráková, Chief Creative Officer Y&R Prague, se v seznamu časopisu Adweek dostala mezi 10 kreativních osobností, které mění reklamní profesi.

13. června, Měšec
STEM/MARK realizoval pro AirBank průzkum o plánování letních dovolených. 44% Čechů se chystá k moři a většina se snaží vyhnout dopravě zájezdovými autobusy. Více než čtvrtina lidí do 30 let jede s rodiči, i když si to ve skutečnosti přeje jen každý desátý.

13. června, Hospodářské noviny
Anketa Pojišťovací inovátor, kterou realizují HN spolu s Českou asociací pojišťoven s IBM a PwC ČR, se blíží k závěrečnému hodnocení. PwC podle informací HN realizuje celosvětový průzkum důvěryhodnosti pojišťovacích společností a na českém trhu spolupracuje s agenturou Datank.

13. června, E15
V široce publikovaném výzkumu NMS Market Research pro Hornbach se zjistilo, že řemeslo prožívá úpadek. 36 procent Čechů jsou vyučení manuální pracovníci, ale rukama se žíví jen 13% z nich. Shánění řemeslníka je pro většinu lidí obtížné. Ve velkých městech téměř polovina lidí hledá řemeslníka na internetu.

13. června, Mediář
Oborový průzkum pro APRA (Asociace PR agentur) realizovaný agenturou STEM/MARK ukazuje, že čistý příjem PR agentur klesl o 11% oproti předešlému roku, na 638 mil Kč. Poklesly hodinové sazby, agentury marně hledají nové talenty. Nejvíce nových zakázek přináší social.

14. června, Mediář

Oborová asociace PR agentur APRA vyhlásila 12. ročník České ceny za PR. Agentura AC&C dominovala mezi vítězi se čtyřmi cenami, absolutním vítězem se stala agentura Omnimedia s kampaní pro Českou mincovnu. Ocenění za přínos oboru si odnesla Denisa Hejlová

15. června, Hospodářské noviny
Digitalizaci a automatizaci v ČR realizují většinou velké a mezinárodní firmy. Podle výzkumné společnosti IDC patří Česká republika v rychlosti adaptace na digitální technologie k průměru a více než polovina firem dokáže digitální technologie využívat ke krátkodobým cílům. Menší firmy mohou získat prostředky na digitalizaci z fondů EU.

15. června, Businessworld
Článek vysvětluje, jak je možné monitorovat pomocí senzorů instalovaných na dveře dopravních prostředků technický stav vozů a mít tak včasné varování před tím, než nastane porucha. Společnost IFS Czech tak představuje praktickou aplikaci internetu věcí.

16. června, Businessworld
Poradenská a výzkumná společnost Information Service Group (ISG) spočítala dopad automatizace na trh IT outsourcingu a spočítala, že zvýšení produktivity a úsporám nákladů může dosáhnout až 28%.

16. června, ITBiz
Společnost Dimension Data zveřejnila svůj 20. globální report o zákaznické zkušenosti. Zpráva konstatuje, že komunikace se zákazníkem v digitální době musí být vícekanálová a digitální způsoby komunikace musí být integrovány s tradičním call centrem.