Čerstvě namleto > Výzkum Cena spotřebitele 2017

Výzkum Cena spotřebitele 2017

Agentura Kantar CZ ve spolupráci s Českou obalovou asociací Syba realizovala tento rok výzkum Cena spotřebitele v rámci soutěže OBAL ROKU 2017.

Na galavečeru konference Packsummit představila výsledky výzkumu a předala ocenění vítězi Hana Voleková, Client Manager společnosti Kantar Millward Brown.

JAK SPOTŘEBITELÉ HODNOTILI OBALY?

V rámci tohoto výzkumu 1000 respondentů hodnotilo 17 porotou oceněných exponátů obalů a vybírali z nich ten nejlepší obal. Kritéria výběru se pak shodovala se základními metrikami, které Kantar Millward Brown používá pro hodnocení úspěšnosti značek (viz celosvětová studie BrandZ) – spotřebitelé hodnotili, zda se obal 1. Odlišuje, 2. Nabízí, co lidé potřebují, 3. Je dobře zapamatovatelný (Meaningful Different Framework).

KTERÝ OBAL ZVÍTĚZIL?

Absolutním vítězem se stal retro obal na pastelky KOH-I-NOOR HARDMUTH Polycolor,navazující na tradiční design vyrobený současnou technologií společností Achilless CZ.

Na druhém místě se umístilo dárkové balení šesti lahví piva Ferdinand (autor konstrukce Martin Zich – Thimm – The Highpack Group), které vyniká možností vyloupnutí pivních podtácků a jako odnosné ucho obalu slouží zabalený půllitr.

Třetí místo pak obsadil obal na Lentilky (autor konstrukce  Model Obaly, a.s.) - skupinové balení minilentilek ve formě pomlázky pro společnost Nestlé.

JAK HODNOTILY OBALY RŮZNÉ KATEGORIE RESPONDENTŮ?

Zajímavým zjištěním výzkumu byla i preference jednotlivých hodnocených obalů napříč kategoriemi respondentů. Muži by vybrali za vítěze Obal na pivo Ferdinand, ženy naopak retro obal na pastelky. Mladí do 25 let jako vítěze zvolili nové obaly na kondomy Primeros, starší nad 50 let vybrali retro obal na pastelky Koh-i-noor. Vzácná shoda nastala mezi Prahou a Brnem – respondenti z obou měst shodně zvolili jako vítěze obal na pivo Ferdinand, přičemž v Praze získal ještě stejný počet hlasů obal na bio čokolády Lyra. Lidé s vysokými příjmy nad 50 tisíc vybrali obaly na kondomy Primeros a lidé s nízkými příjmy pod 20 tisíc obaly na Lentilky.

Více o ceně spotřebitele 2017 a soutěži OBAL ROKU 2017 se můžete dočíst na stránkách Obalové asociace Syba 2017.   

Kontakt: Hana Voleková, Client Manager Kantar Millward Brown, hana.volekova@kantarmillwardbrown.com.

Prezentace Výzkum Cena spotřebitele 2017