Čerstvě namleto > Účtenku za nákup potravin pravidelně kontroluje 71 procent Čechů

Účtenku za nákup potravin pravidelně kontroluje 71 procent Čechů

Více než 70 procent Čechů pravidelně kontroluje, jaké položky a za jakou cenu jim byly naúčtovány u pokladny při nákupu potravin nebo základního nepotravinářského zboží. Účtenky za nákup potravin nejčastěji kontrolují starší lidé nad 60 let. Nejvíce spokojeni jsou se správným vydáváním účtenek zákazníci prodejen COOP, Lidl a Globus. Vyplývá to z aktuálních výsledků nové studie GfK Supermarket-Diskont-Hypermarket 2018, kterou každoročně publikuje společnost GfK Czech.

Více než 70 procent Čechů pravidelně kontroluje, jaké položky a za jakou cenu jim byly naúčtovány u pokladny při nákupu potravin nebo základního nepotravinářského zboží. 35 procent si papírovou pokladní účtenku za nákup potravin po zaplacení zkontroluje pokaždé, dalších 36 procent ji kontroluje často. Pouhých 8 procent zákazníků uvádí, že účtenku nekontrolují vůbec nikdy.

„Účtenky za nákup potravin nejčastěji kontrolují starší lidé nad 60 let (pravidelně je kontroluje 86 procent) a lidé se základním vzděláním (pravidelně je kontroluje 77 procent). Naopak „nejméně“ účtenky kontrolují mladí zákazníci (63 procent kontroluje pravidelně) a vysokoškoláci (65 procent kontroluje pravidelně),“ říká Zdeněk Skála, vedoucí týmu GfK pro výzkum obchodu.

Studie GfK Supermarket-Diskont-Hypermarket 2018 také zjišťovala, v jakých řetězcích se zákazníci často setkávají s účtováním nesprávné ceny a kde jsou naopak spokojeni. Nejlépe jsou v tomto směru hodnocené prodejny COOP, Lidl a Globus.


O výzkumu

Data vychází z výsledků volně prodejné studie GfK Supermarket-Diskont-Hypermarket 2018. Výzkum byl proveden metodou CAWI v dubnu a květnu 2018 na reprezentativním vzorku 1000 respondentů v České republice.

Kontakt: Mgr. Andrea Patočková, Marketing&Communications, andrea.patockova@gfk.com.