Čerstvě namleto > Sport je potřeba si hlavně užívat, míní Češi. Oblečení při něm tolik neřeší

Sport je potřeba si hlavně užívat, míní Češi. Oblečení při něm tolik neřeší

Společnost Nielsen Admosphere zjišťovala, jakou roli hraje sport v životech českých internetových uživatelů starších 15 let, nebo jaký mají postoj ke sportovní módě. Podle výzkumu si například většinou myslí, že je důležitější si sport užívat než u něj dobře vypadat. Většina si ani nepotrpí na značky sportovního oblečení. Výzkumu se zúčastnila pětistovka respondentů.

Více než polovina dotázaných sportuje podle svých slov alespoň jednou týdně, 6 % dokonce každý den. O něco více přitom sportují ženy než muži. Sportovním aktivitám se nikdy nevěnuje pouze 13 % respondentů.

Naprostá většina dotazovaných (88 %) se ztotožňuje s výrokem, že sportování je potřeba si užívat. Za pravdivé označili také tvrzení, že sport je základ pro celkové zdraví člověka (78 %). Více než polovina respondentů si navíc myslí, že není důležité při sportu dobře vypadat a 42 % je toho názoru, že ani není důležité podávat maximální možný výkon.

Výzkum se dále zaměřil na sportovní oblečení. Vyplývá z něj, že oděvy určené na sport nosí alespoň občas 86 % respondentů. Více je nosí ženy (92 %) než muži (81 %) a sportovní móda je nejvíce oblíbená u dotázaných ve věkové kategorii 35–44 let.

Při sportovních aktivitách nosí respondenti nejčastěji jakékoli sportovní či funkční oblečení (38 %), ale rádi kombinují i sportovní či vyřazené oblečení v závislosti na druhu sportu (25 %). 12 % nosí oblečení speciálně určené pro daný sport. Pětina dotázaných však oblečení na sport nijak neřeší.

Sportovní oblečení však někteří dotazovaní nenosí pouze na sport; 62 % je rádo nosí i na jiné příležitosti. Větší tendenci k tomu opět mají ženy a ve věkových kategoriích respondenti od 15 do 34 let.

Až polovina respondentů nemá oblíbenou značku sportovní módy. U těch, kteří ji mají, vedou značky Nike (17 %) a Adidas (16 %).

Mezi faktory, které ovlivňují výběr sportovního oblečení, patří hlavně cena (70 %), pohodlnost (61 %), materiál (47 %), a funkčnost (43 %). Nejmenší roli hraje místo nákupu (5 %) nebo možnost praní (11 %).

Kontakt: 
Eliška Morochovičová | Public Relations | Nielsen Admosphere, a.s. | tel.: +420 222 717 763 | Eliska.Morochovicova@admosphere.cz

Tisková zpráva: Sport je potřeba si hlavně užívat, míní Češi. Oblečení při něm tolik neřeší