Čerstvě namleto > Dvě třetiny Čechů kupují jako vánoční dárek alkohol. Nejčastěji za něj utratí mezi 300 a 500 korunami

Dvě třetiny Čechů kupují jako vánoční dárek alkohol. Nejčastěji za něj utratí mezi 300 a 500 korunami

Dvě třetiny Čechů kupují alkohol jako vánoční dárek. Obdarovávají jím především rodinu a přátele, méně často pak kolegy a obchodní partnery. Nejčastěji utrácejí Češi za alkoholický vánoční dárek mezi 300 a 500 korunami a obvykle kupují víno či sekt. A právě víno či sekt jsou mezi Čechy také nejoblíbenějším alkoholem v době vánoční. Výzkum realizovala společnost Nielsen Admosphere na vzorku pěti set respondentů z české internetové populace starší 18 let.

Dvě třetiny dospělé internetové populace již někdy zvolily jako vánoční dárek alkohol. 16 % jej dokonce kupuje pravidelně každý rok.

Mezi ty, které alkoholickým vánočním dárkem obdarováváme nejčastěji, patří rodina (81 % dotazovaných) a přátelé (48 %). Výrazně méně často volíme alkohol coby vánoční dárek na poli profesním. Kolegům jej o Vánocích daruje jen každý desátý z nás.

Další otázka výzkumu zjišťovala, jaký druh alkoholu pod stromeček obvykle kupujeme. Nejčastěji to bývá víno či sekt, které coby vánoční dárek volí 35 % dotazovaných, dále whisky (24 %) a rum (12 %).

Co se týče útraty za alkoholický vánoční dárek, 38 % Čechů se pohybuje v rozmezí 300 a 500 korun. Nad 500 korun běžně utratí 26 % respondentů, třetina pak utrácí mezi 100 a 300 korunami. Méně než 100 korun za alkoholický vánoční dárek zaplatí jen pouhá 2 %.

Na závěr respondenti uváděli, jaký druh alkoholu pijí o vánočních svátcích nejčastěji. Žebříček vyhrává u obou pohlaví víno či sekt – pro konzumaci v čase vánočním jej volí 48 % žen a 55 % mužů. Druhým nejoblíbenějším alkoholickým nápojem je mezi ženami vaječný likér (37 %), muži naopak dávají přednost pivu (41 %).

Dle monitoringu reklamy společnosti Nielsen Admosphere inzeroval ze značek alkoholu (mimo pivních značek) mezi lednem a říjnem 2018 nejvíce Božkov. Ceníková hodnota jeho reklamy přesáhla 97 milionů korun. Druhý Jägermeister umístil inzerci v hodnotě necelých 50 milionů korun a třetí Fernet Stock využil za deset měsíců reklamní prostor v hodnotě téměř 39 milionů korun.

Kontakt:

Tisková zpráva: Dvě třetiny Čechů kupují jako vánoční dárek alkohol. Nejčastěji za něj utratí mezi 300 a 500 korunami