Čerstvě namleto > Češi mají rádi minipivovary

Češi mají rádi minipivovary

Tuzemští spotřebitelé čím dál více navštěvují regionální pivovary rodinného typu, kterých jsou téměř čtyři stovky. Testování regionálních piv se tak začíná stávat zajímavou turistickou atrakcí, přičemž téměř polovina zákazníků je připravena si za lokální zlatý mok i připlatit. I to je důvodem, proč v současnosti vzniká každý týden jeden nový minipivovar.

Ipsos v červenci 2017 zrealizoval výzkum pro AMSP ČR, z něhož mj. vyplynulo, že 81 % populace je připraveno ochutnat specifické regionální pivo z malého pivovaru. 14 % návštěvníků našich regionů dokonce malý lokální pivovar nebo hospodu s vlastní značkou piva vyhledává jako zajímavý turistický cíl. Dvě třetiny všech turistů malý pivovar cíleně nevyhledávají, ale narazí-li na něj, rádi pivo ochutnají. Pouze jedno procento tuzemských spotřebitelů pivo z minipivovarů odmítá.

41 % respondentů baví testování lokálních piv, 45 % spotřebitelů je dokonce připraveno si za regionální specifické pivo připlatit oproti zavedeným značkám z velkých pivovarů.  

Podle analýzy AMSP ČR existuje v současnosti 370 minipivovarů, tedy malých pivovarů s výstavem piva do 10 tis hl ročně. Velké pivovary, kterých je 45, však zcela dominují v celkové produkci piva, a to s celkovým podílem 98 %.

 Informace o výzkumu
Výzkum byl proveden metodou online dotazování na reprezentativním vzorku 525 respondentů ve věku 18-65 let.

V případě zájmu o další informace nás, prosím, kontaktujte.

Kontakt: 
Tomáš Macků, Research & Communication Director, tomas.macku@ip­sos.com, GSM: +420 774 646 799.