Čerstvě namleto

Čerstvě namleto

12. 11. 2018 – GfK Czech s.r.o.
Čeští spotřebitelé již velmi intenzivně využívají svá mobilní zařízení (chytrý telefon, tablet) v rámci svého nákupního rozhodovacího procesu. Chytré telefony používají především mladší generace, starší generace dává přednost tabletům. 29 procent Čechů přes svá mobilní zařízení platí za nákup zboží na internetu nebo přímo na prodejně; evropský průměr je ovšem už 48 procent. Tato zjištění vycházejí z nové studie GfK Czech FutureBuy 2018.
05. 11. 2018 – Nielsen Admosphere a.s.
91 % Slovákov pozná aspoň nejaký hudobný festival, avšak ani nie štvrtina ich aj navštevuje. Účasť zvažujú predovšetkým podľa hudobnej ponuky alebo programu. Informácie o tomto druhu zábavy hľadajú väčšinou na internete, kde kupujú aj vstupenky. Všeobecnú znalosť a návštevnosť Slovákov na hudobných festivaloch zisťoval výskum spoločnosti Nielsen Admosphere Slovakia, ktorý sa uskutočnil na vzorke päťstorespondentov starších ako 15 rokov z internetovej populácie Slovenského národného panelu.
31. 10. 2018 – Data Collect s.r.o.
Zástupci společnosti Data Collect se letos již po desáté v řadě zúčastnili veletrhu Research & Results v Mnichově. Poprvé však jako součást skupiny Talk Online Panel, do které od června letošního roku patří. Konečný počet vystavovatelů v letošním roce opět vzrostl na 190 (z 25 zemí světa), což je oproti loňskému roku nárůst o 11%. To potvrzuje rostoucí tendenci vývoje odvětví.
30. 10. 2018 – Nielsen Admosphere a.s.
Z monitoringu reklamy Nielsen Admosphere aktuálně vyplývá, že v segmentu cestovních kanceláří měla nejvyšší hodnotu inzerce v posledních 12 měsících Cestovní kancelář Fischer, téměř 288 milionů korun. Podle výzkumu Nielsen Admosphere realizovaného na vzorku 500 respondentů z internetové populace 15 let Češi stále cestovní kanceláře využívají – zejména pokud je s nimi dovolená vyjde levněji.
25. 10. 2018 – GfK Czech s.r.o.
Z hlediska výdajů domácností, zakoupeného objemu či frekvence nakupování jednoznačně dominují bezvaječné těstoviny nad vaječnými. Téměř ¾ českých domácností si koupilo těstoviny ve tvaru vřetena. Domácnosti využívají i nákupy v akci, a proto nákupy za zvýhodněnou cenu tvoří 2/5 celkových výdajů českých domácností za těstoviny. Nejvíce se těstoviny nakupují v hypermarketech a diskontních prodejnách.
23. 10. 2018 – GfK Czech s.r.o.
76 procent českých exportérů vnímá jako bariéru v rozvoji podnikání současnou nízkou nezaměstnanost. Společnosti na tuto situaci reagovaly nebo plánují reagovat cíleným zaměstnáváním cizinců (63 procent) a více jak polovina firem bude řešit tuto situaci robotizací. 6 procent českých firem některé pracovní funkce přesunulo díky nedostatku pracovních sil do zahraničí. Tato zjištění pocházejí z volně prodejné studie GfK Exportní výzkum 2018.
18. 10. 2018 – NMS Market Research s.r.o.
Již za týden bude NMS Market Research jedním z vystavovatelů na výzkumnickém veletrhu Research & Results v Mnichově (24. – 25. 10.), kam vyráží nejen za představením portfolia svých produktů a služeb, ale také se svými zaměstnanci. A zároveň zprostředkovává tento zážitek s velkým úspěchem i svým klientům.
18. 10. 2018 – NMS Market Research s.r.o.
17. 10. 2018 – NMS Market Research s.r.o.
V posledním roce se v Evropské unii hovoří o definitivním zrušení střídání letního a zimního času. Dle Evropské komise by se čas v Evropské unii mohl naposledy změnit již na jaře 2019, tedy ze zimního na čas letní, který by zároveň zůstal časem celoročním. Z dat říjnového průzkumu agentury NMS Market Research vyplývá, že téměř polovina Čechů by tuto změnu přivítala.
09. 10. 2018 – GfK Czech s.r.o.
V první polovině roku 2018 představoval elektronický obchod asi třetinu celkové hodnoty celosvětových prodejů technického spotřebního zboží (TSZ). V 18 evropských zemích* však podíl internetového obchodu stále ještě této hodnoty nedosahuje a činí v současnosti 25 procent.
01. 10. 2018 – GfK Czech s.r.o.
66 procent Čechů nakoupilo během posledních 2 let nějaký domácí spotřebič. Největší frekvenci nákupů vykazovaly varné konvice. Velkému zájmu prodeje se těší zejména chytré telefony, notebooky a televize. Za poslední 2 roky vzrostl zájem o sušičky prádla a vysavače. Češi plánují v následujících 12 měsících nakoupit zejména bílou techniku, počítače nebo jejich příslušenství, drobné domácí spotřebiče, telefon nebo jinou komunikační techniku. Zásadnější roli při hledání informací o produktech začínají mít internetové platformy, ale také názory a doporučení rodiny. Tato zjištění pocházejí z volně prodejné studie GfK ELEKTRO 2018.
26. 09. 2018 – GfK Czech s.r.o.
15. září proběhla sousedská slavnost Zažít město jinak. Již podruhé se tato akce konala také na Nuselských schodech v Praze. V rámci ní vznikla komunitní zahrada ve spolupráci s ÚMČ Praha 2. Konání finančně podpořila výzkumná agentura GfK a Nadace O2.
26. 09. 2018 – Nielsen Admosphere a.s.
Téměř každý druhý Čech alespoň někdy sáhne po energetickém nápoji. Není překvapením, že nejčastěji ve chvíli, kdy je unavený a potřebuje se probrat. Nejoblíbenější jsou přitom perlivé varianty těchto nápojů. Ze značek se těší největší oblibě Red Bull. Respondenti mají ale také zájem o limitované edice, kterými výrobci často doplňují svou základní nabídku příchutí. Výzkum realizovala výzkumná společnost Nielsen Admosphere na vzorku pětistovky respondentů z internetové populace Českého národního panelu starší 15 let. Stejná společnost realizuje také monitoring reklamy, ze kterého vychází, že letos zatím nejvíce inzeroval Big Shock.
24. 09. 2018 – GfK Czech s.r.o.
Myšlenka inteligentní domácnosti vznikla už před delší dobou a postupně se vyvíjela od počátečního nápadu až po reálnou nabídku. V první polovině roku 2018 bylo jen v Německu, Velké Británii a Francii prodáno přes 16 milionů zařízení pro inteligentní domácnost. Tržby na těchto třech trzích dosáhly 5,4 miliardy euro, což představuje oproti stejnému období roku 2017 nárůst o 11 procent. Podle GfK se může inteligentní domácnost stát mnohem větší obchodní příležitostí díky hlasovým asistentům. Toto jsou zjištění GfK týkající se trhu zařízení pro inteligentní domácnost, jež byla zveřejněna na veletrhu IFA 2018 v Berlíně.
19. 09. 2018 – GfK Czech s.r.o.
Od ledna do června 2018 zaznamenalo GfK celkové tržby za globální prodej audio zařízení ve výši 4,5 miliard euro. Ve srovnání s první polovinou loňského roku je to nárůst o pět procent. Avšak stále je zde potenciál pro další růst, jenž může zajistit rozšíření chytrých audio zařízení se zabudovaným hlasovým asistentem nebo vysoce výkonné prvky zvyšující poslechový zážitek. Toto jsou zjištění GfK o vývoji celosvětového audio trhu, jež byla zveřejněna na veletrhu IFA 2018 v Berlíně.
17. 09. 2018 – GfK Czech s.r.o.
Poptávka po malých domácích spotřebičích (MDS) nadále roste. Od ledna do června 2018 vykazoval celosvětový trh (bez Severní Ameriky) pozitivní vývoj – jeho celková hodnota dosáhla 21,8 miliard euro (za předpokladu fixního kurzu eura), což představuje celkové zvýšení o 7 procent. Za celý rok 2018 GfK očekává celosvětový růst prodejů malých domácích spotřebičů na úrovni 8 až 9 procent. Toto jsou zjištění GfK týkající se globálního trhu MDS, jež byla zveřejněna na veletrhu IFA 2018 v Berlíně.
17. 09. 2018 – NMS Market Research s.r.o.
Sledování původu nakupovaných vajec se stává součástí našeho nákupu pro tři pětiny z nás. Polovina z těch, kdo vejce nakupují, uvádí, že ví, jak poznat původ vajec. Z dat zářijového průzkumu agentury NMS Market Research dále vychází, že při cenovém rozdílu 1 Kč převažuje preference vajec z chovu v halách před těmi z klecového chovu.
12. 09. 2018 – GfK Czech s.r.o.
V první polovině roku 2018 zaznamenal trh velkých domácích spotřebičů (VDS) další pozitivní růst o 3,5 procenta. Za celý rok 2018 GfK očekává na celosvětovém trhu velkých domácích spotřebičů prodeje v celkové hodnotě 178 miliard euro. Za předpokladu fixního kurzu eura je to o solidní 2,2 procenta více než vloni. Hlavní trendy, které se o tento růst zasloužily, jsou multifunkční spotřebiče, konektivita, internetový prodej a velmi silná dynamika prodejů na rozvíjejících se trzích. Toto jsou zjištění GfK týkající se celosvětového trhu VDS, jež byla zveřejněna ne veletrhu IFA 2018 v Berlíně.
10. 09. 2018 – GfK Czech s.r.o.
Potřeba vysokého výkonu a dokonalého zážitku je patrně tím motorem, který pohání růst tržeb z prodeje spotřebních PC, zejména pokud jde o herní či prémiová zařízení. Počítače s vysoce výkonnými procesory, vysokou kapacitou RAM a SSD či hybridním pevným diskem (plotnový disk + SSD) přispívají ke stále se zvyšujícímu podílu na prodeji spotřebitelům. Toto jsou zjištění GfK týkající se celosvětového trhu PC, jež byla zveřejněna minulý týden na veletrhu IFA 2018 v Berlíně.
10. 09. 2018 – Nielsen Admosphere a.s.
Viac ako dve pätiny Slovákov si tento rok doprialo letnú dovolenku, pričom vo väčšine prípadov aj splnila ich očakávania. Najčastejšie respondenti vycestovali do niektorej z krajín Európy, ale často taktiež trávili dovolenku na území Slovenska. Tieto výsledky prináša výskum spoločnosti Nielsen Admosphere, ktorý sa uskutočnil na vzorke päťsto slovenských respondentov z aktívnej internetovej populácie staršej ako 15 rokov.