Čerstvě namleto

Čerstvě namleto

24. 04. 2024 – Nielsen Admosphere & ResSOLUTION Group
Dva ze tří internetových Čechů kupují doplňky stravy. Zatímco polovina z nich má dopředu jasno, jakou značku si vybere, druhá polovina neví. Pro respondenty je při výběru důležitá předchozí zkušenost, složení a cena. Za důvěryhodný zdroj informací o doplňcích stravy považují zejména informace lékaře či lékárníka, dále pak i od rodiny a známých, příliš pak nedůvěřují reklamám, a to hlavně těm na sociálních sítích.
17. 04. 2024 – Nielsen Admosphere & ResSOLUTION Group
Tři čtvrtiny internetových Čechů užívají či za poslední rok užívaly doplňky stravy. Každý třetí Čech je užívá dokonce pravidelně, zbytek příležitostně či sezónně. Z hlediska důvodu užívání dominuje podpora celkového zdraví, do TOP 3 se pak řadí ještě podpora konkrétního orgánu, tělesné soustavy či určitého zdravotního problému a podpora v nemoci. A jaké konkrétní vitamíny a minerály Češi preferují? To vše se dozvíte z výsledků výzkumu agentur ResSOLUTION Group a Nielsen.
15. 04. 2024 – STEM/MARK a.s.
Kávu, nebo čaj? My jsme se v rámci tohoto průzkumu zaměřili na pití kávy. Šetření výzkumné agentury STEM/MARK mezi obyvateli ČR ve věku 18 až 64 let ukázalo, že polovina fanoušků kávy má s pitím či s přípravou kávy spojený nějaký rituál. Necelá polovina uživatelů kávy navíc tvrdí, že sleduje, jaký druh kávy pije.
09. 04. 2024 – STEM/MARK a.s.
Za necelé dva měsíce nás čekají volby do Evropského parlamentu. Aktuální výzkum agentury STEM/MARK přisuzuje pohodlné vítězství hnutí ANO. Pětiprocentní hranici nutnou pro zisk mandátů může překročit 7 kandidujících uskupení. Nejznámějšími lídry jsou Nerudová a Zaorálek.
08. 04. 2024 – STEM/MARK a.s.
Bez spánku se nikdo z nás neobejde, a proto jsme se v tomto šetření zaměřili právě na něj, a především na jeho kvalitu. Šetření výzkumné agentury STEM/MARK mezi obyvateli ČR ve věku 18-64 let ukázalo, že zhruba 7 z 10 lidí má nebo v minulosti mělo problémy se spánkem. Téměř polovina z nich ale přitom tyto potíže nijak neřeší či neřešila.
05. 04. 2024 – ResSOLUTION Group s.r.o.
Se sousedskými vztahy to není v Česku až tak špatné, jak vyplývá z nedávného výzkumu ResSOLUTION Group. Negativně je hodnotí jen necelých 8 % lidí. V družnějším kontaktu se sousedy jsou častěji lidé 65+ a obyvatelé vesnic. Více než polovina těch, kteří mají sousedy, s nimi ale někdy řešila nějaké problémy či neshody – většinou hluk, péči o dům a zahradu a nepořádek. Problémy lidé nejčastěji řeší přímou komunikací či konfrontací.
28. 03. 2024 – Nielsen Admosphere & ResSOLUTION Group
Březen je měsíc knihy, což nabízí ideální příležitost podívat se na data o českých čtenářích. Poslouží k tomu první díl výzkumné série Kulturní Česko zaměřený na čtení a sledování knižního trhu od ResSOLUTION Group. Jeho výsledky poukazují na to, že čtenářů v české populaci nenajdeme zrovna málo, ale řadě lidí ke čtení chybí návyk, a proto po knihách sáhnou spíše výjimečně nebo vůbec. S časem, který mají na čtení, nejsou aktuálně spokojeny dvě pětiny čtenářů.
12. 03. 2024 – ResSOLUTION Group s.r.o.
Expertní výzkumný tým od března 2024 rozšiřují Kristýna Kamlarová jakožto Head of Data & Insights a nový Head of Research Operations v osobě Vojtěcha Růžičky.
07. 03. 2024 – STEM/MARK a.s.
V Senátu České republiky sice tzv. Istanbulskou úmluvu senátoři neschválili, podle šetření výzkumné agentury STEM/MARK by ale většina lidí byla pro její realizaci, a to i přesto, že přesně neví, o čem Istanbulská úmluva pojednává. Průzkum proběhl mezi obyvateli ČR ve věku 18 let a více a ukázal, že 3/4 internetové populace souhlasí s tím, aby tato úmluva týkající se prevence a ochrany genderově podmíněného násilí v ČR platila.
22. 02. 2024 – Český národní panel, Nielsen Admosphere & ResSOLUTION Group
Dvě pětiny z 8 tisíc oslovených českých online uživatelů se ve výzkumu shodly, že reklamy se známou osobností upoutají jejich pozornost více než jakékoli jiné reklamy. U zhruba každého třetího má navíc přítomnost kladně vnímané celebrity pozitivní vliv na jejich vnímání propagované značky nebo produktu. Z formátů reklamy s přehledem vedou hrané spoty, které daleko předčí i v poslední době frekventované doporučení od osobnosti na sociálních sítích. Z celebrit zase dotázaní v reklamách nejraději vidí herce a herečky, což výzkum potvrdil už po několikáté v řadě.
22. 02. 2024 – STEM/MARK a.s.
Přes počáteční potíže se systémem elektronických přihlášek na střední školy tomuto způsobu přihlašování většina lidí fandí. Jak zjistil výzkum agentury STEM/MARK, základní parametry přijímacího řízení tak, jak je nastolila novela školského zákona, jsou většinou internetové populace od 18 let považovány za správně nastavené. Důležité je, aby nový systém fungoval.
19. 02. 2024 – STEM/MARK a.s.
Biatlonový šampionát, který proběhl v Novém Městě na Moravě, sklidil mnoho pozitivních ohlasů a těšil se opravdu velkému zájmu široké veřejnosti. Šetření výzkumné agentury STEM/MARK na reprezentativním vzorku české dospělé populace ukázalo, že se o něj zajímaly až dvě pětiny Čechů.
15. 02. 2024 – STEM/MARK a.s.
Samoobslužné pokladny jsou v dnešní době součástí téměř každého supermarketu či hypermarketu. Některé obchodní řetězce v zahraničí ale začaly svůj postoj k samoobslužným pokladnám přehodnocovat a z obchodů je postupně odstraňovat.
08. 02. 2024 – Nielsen Admosphere & ResSOLUTION Group
Cukrovinky jsou jedním z nejčastějších valentýnských dárků: například čokoládové bonbony plánuje 14. února darovat svému partnerovi či partnerce pětina těch, kteří letos chtějí tento svátek slavit. Předčí je už jenom květiny a pozvání na večeři. Čokoláda (alespoň ta v tabulkové podobě) je obecně v Česku jednou z nejkonzumovanějších sladkostí – jen naprostý zlomek obyvatelstva ji nejí vůbec. Nejoblíbenějšími druhy jsou zhruba ve stejné míře mléčná, hořká a čokoláda s ořechy.
06. 02. 2024 – Nielsen Admosphere & ResSOLUTION Group
Den svatého Valentýna je svátek, který každoročně připadá na 14. února. A jelikož se jeho termín blíží, rozhodli jsme se zjistit, jak jsou na tom se slavením tohoto svátku Češi. V druhé části nás ale zajímaly i obecné postoje k nakupování květin – třeba zda si je rádi pořizujeme i sami pro sebe, nebo kolik za ně běžně utrácíme.
31. 01. 2024 – Nielsen Admosphere & ResSOLUTION Group
Rychlé občerstvení si v Česku vybudovalo silnou základnu, i když pravidelně se v nich stravuje poměrně málo lidí: 13 % alespoň jednou týdně a dalších 17 % několikrát měsíčně. Více než dvě pětiny jsou spíše svátečními návštěvníky. Nejčastěji se ve fast foodech obecně stavíme na oběd, naopak nejméně na snídani.
24. 01. 2024 – STEM/MARK a.s.
V minulosti si spousta Čechů dávala novoroční předsevzetí přestat kouřit. Doba ale pokročila a proměnila se též naše osobní přání. Šetření výzkumné agentury STEM/MARK na reprezentativním vzorku české dospělé populace ukázalo, že se předsevzetí do roku 2024 týkají zejména hubnutí, pohybu a celkově zdravého životního stylu. Podíl lidí, kteří si nějaké konkrétní novoroční předsevzetí dali, je však pouze 21 %. Častěji se jedná o mladší věkové skupiny.
19. 01. 2024 – ResSOLUTION Group s.r.o.
S nákupem elektroniky z druhé ruky má zatím zkušenost jen zhruba třetina spotřebitelů – a ve větší míře jde o mladé respondenty. Obvyklým místem nákupu použitého elektra jsou aktuálně internetové bazary. Při výběru elektroniky obecně je pro nakupující klíčová cena produktu, často zohledňované jsou i technické parametry.
18. 01. 2024 – STEM/MARK a.s.
Korespondenční volbě je nakloněna téměř polovina Čechů. Téměř pětině to je naopak jedno a nepovažují tak pravděpodobně téma za důležité.
07. 12. 2023 – STEM/MARK a.s.
Petr Pavel je ve všech dotazovaných ohledech hodnocen lépe než předchozí prezident Miloš Zeman.