Čerstvě namleto

Čerstvě namleto

17. 09. 2018 – GfK Czech s.r.o.
Poptávka po malých domácích spotřebičích (MDS) nadále roste. Od ledna do června 2018 vykazoval celosvětový trh (bez Severní Ameriky) pozitivní vývoj – jeho celková hodnota dosáhla 21,8 miliard euro (za předpokladu fixního kurzu eura), což představuje celkové zvýšení o 7 procent. Za celý rok 2018 GfK očekává celosvětový růst prodejů malých domácích spotřebičů na úrovni 8 až 9 procent. Toto jsou zjištění GfK týkající se globálního trhu MDS, jež byla zveřejněna na veletrhu IFA 2018 v Berlíně.
17. 09. 2018 – NMS Market Research s.r.o.
Sledování původu nakupovaných vajec se stává součástí našeho nákupu pro tři pětiny z nás. Polovina z těch, kdo vejce nakupují, uvádí, že ví, jak poznat původ vajec. Z dat zářijového průzkumu agentury NMS Market Research dále vychází, že při cenovém rozdílu 1 Kč převažuje preference vajec z chovu v halách před těmi z klecového chovu.
12. 09. 2018 – GfK Czech s.r.o.
V první polovině roku 2018 zaznamenal trh velkých domácích spotřebičů (VDS) další pozitivní růst o 3,5 procenta. Za celý rok 2018 GfK očekává na celosvětovém trhu velkých domácích spotřebičů prodeje v celkové hodnotě 178 miliard euro. Za předpokladu fixního kurzu eura je to o solidní 2,2 procenta více než vloni. Hlavní trendy, které se o tento růst zasloužily, jsou multifunkční spotřebiče, konektivita, internetový prodej a velmi silná dynamika prodejů na rozvíjejících se trzích. Toto jsou zjištění GfK týkající se celosvětového trhu VDS, jež byla zveřejněna ne veletrhu IFA 2018 v Berlíně.
10. 09. 2018 – GfK Czech s.r.o.
Potřeba vysokého výkonu a dokonalého zážitku je patrně tím motorem, který pohání růst tržeb z prodeje spotřebních PC, zejména pokud jde o herní či prémiová zařízení. Počítače s vysoce výkonnými procesory, vysokou kapacitou RAM a SSD či hybridním pevným diskem (plotnový disk + SSD) přispívají ke stále se zvyšujícímu podílu na prodeji spotřebitelům. Toto jsou zjištění GfK týkající se celosvětového trhu PC, jež byla zveřejněna minulý týden na veletrhu IFA 2018 v Berlíně.
10. 09. 2018 – Nielsen Admosphere a.s.
Viac ako dve pätiny Slovákov si tento rok doprialo letnú dovolenku, pričom vo väčšine prípadov aj splnila ich očakávania. Najčastejšie respondenti vycestovali do niektorej z krajín Európy, ale často taktiež trávili dovolenku na území Slovenska. Tieto výsledky prináša výskum spoločnosti Nielsen Admosphere, ktorý sa uskutočnil na vzorke päťsto slovenských respondentov z aktívnej internetovej populácie staršej ako 15 rokov.
06. 09. 2018 – GfK Czech s.r.o.
Během posledních desetiletí se průmysl mobilních telefonů proměnil ve vysoce sofistikovaný ekosystém. Jelikož spotřebitelé očekávají od chytrých telefonů stále více, staly se nejdůležitějším osobním zařízením. V první polovině 2018 se na celém světě prodalo celkem 693,5 milionů smartphonů. Celkové tržby dosáhly 215,3 miliard euro, což v porovnání se stejným obdobím roku 2017 představuje zvýšení o 3 procenta. Spotřebitelé zřetelně inklinují k nákupu dražších zařízení, což přineslo nárůst průměrné prodejní ceny o čtyři procenta. Toto jsou zjištění GfK týkající se globálního telekomunikačního trhu, jež byla zveřejněna na veletrhu IFA 2018 v Berlíně.
04. 09. 2018 – GfK Czech s.r.o.
GfK zaznamenala v první polovině roku 2018 celkové tržby na globálním trhu* televizorů ve výši 45 miliard euro. To je zhruba o jedno procento více nežli ve stejném období loňského roku, a je to především díky letošnímu mistrovství světa ve fotbale v Rusku. V roce 2018 se očekává celosvětový prodej* celkem 238 milionů přijímačů, což je v porovnání s rokem 2017 nárůst o dvě procenta. Navíc k tomuto růstu přispívá zvyšující se zájem o špičková zařízení za vysoké průměrné ceny, smart televizory a televizory s připojením k internetu, jakož i oživení na rozvíjejících se trzích. Toto jsou zjištění GfK týkající se celosvětového trhu televizorů, jež byla zveřejněna na veletrhu IFA Berlín 2018.
28. 08. 2018 – Nielsen Admosphere a.s.
Společnost Nielsen Admosphere zjišťovala, jak Češi hodnotí ceny mobilních služeb, nebo co je vede ke změně operátora, pokud se pro ni rozhodnou. Základem zjištění je výzkum, který společnost provedla na reprezentativním vzorku pěti set respondentů z internetové populace Českého národního panelu starší 15 let.
22. 08. 2018 – GfK Czech s.r.o.
40 procent majitelů koček nebo někdo z jejich rodiny si v minulosti vzali kočku z útulku. Nejvíce adopcí koček bylo v Ústeckém, Středočeském kraji a v Praze. Nejvíce adopcí probíhalo u lidí ve věku od 25 - 39 let a u lidí nad 66 let. Jako důvody adopce koček lidé uváděli, že chtějí pomáhat opuštěných kočkám, že kočky z útulku jsou vděčnější, ale také touha rodiny mít kočku z útulku.
14. 08. 2018 – GfK Czech s.r.o.
V roce 2012 používala internetové bankovnictví necelá polovina lidí, v roce 2015 už to byly dvě třetiny; od té doby podíl jeho uživatelů víceméně stagnuje. Strmý nárůst naopak zaznamenává mobilní bankovnictví. Podíl jeho uživatelů se zvýšil z 2 procent v roce 2012 na 16 procent na počátku roku 2018. Debetní kartu momentálně vlastní přes 80 procent lidí, 69 procent má kartu bezkontaktní. Tato zjištění vyplývají ze studie FMDS.
13. 08. 2018 – IPSOS s.r.o.
Z celkem 17 cílů udržitelného rozvoje, tzv. SGDs, které ČR společně s ostatními členskými státy OSN přijala v roce 2015, považují Češi za nejdůležitější cíl Zdraví a kvalitní život (SDG 3) a Pitná voda a kanalizace (SDG 6, obojí shodně 41 %).
07. 08. 2018 – Nielsen Admosphere a.s.
Reklamní trh navýšil v prvním pololetí 2018 ve srovnání se stejnou částí minulého roku o 9 %. Dlouhodobý trend tak i nadále zůstává růstový. Největší zásluhu na tom má televize a rozhlas, oba mediatypy vykazují 11% nárůst. Neztrácejí však ani tisková nebo out-of-home média. Vyplývá to z monitoringu reklamy Ad Intel výzkumné agentury Nielsen Admosphere.
06. 08. 2018 – GfK Czech s.r.o.
Trh s technickým spotřebním zbožím zaznamenal v České republice ve druhém čtvrtletí roku 2018 ve srovnání se stejným obdobím předchozího roku nárůst na úrovni téměř 8 procent.
06. 08. 2018 – NMS Market Research s.r.o.
Češi mají rádi svůj mateřský jazyk, alespoň co se filmů týče, před snímky v originálním znění ho upřednostní 74 % diváků. Naopak zásadním odpůrcem předabování hereckých výkonů je každý desátý Čech. A na co se vyráží do kina nejčastěji? Táhnou hlavně komedie, filmy plné humoru preferuje 75 % Čechů. Ani „akčňáky“ však nezůstávají pozadu, v oblibě je má 52 % diváků. Z červencového průzkumu agentury NMS Market Research dále vyplývá, že český národ volí tradiční kinosály (55 %), relativně nový formát 4DX preferuje jen 6 % Čechů.
01. 08. 2018 – Nielsen Admosphere a.s.
Až 85 % Čechů a tři čtvrtiny Slováků , kteří jsou aktivní na internetu, zaznamenali problém se zamořením planety plastovým odpadem. I díky tomu jsou aktivní ve třídění odpadu: v Česku netřídí jen 2 % dotázaných, na Slovensku 4 %. V minimalizování své ekologické stopy jsou ale respondenti aktivní i v jiných oblastech: polovina si například vždy do obchodu nosí vlastní tašky. Výsledky přináší aktuální výzkumy společnosti Nielsen Admosphere, které se uskutečnily mezi pětistovkou českých a pětistovkou slovenských respondentů z aktivní internetové populace starší 15 let.
24. 07. 2018 – GfK Czech s.r.o.
Spotřebitelská nálada Evropanů se ve druhém čtvrtletí roku 2018 mírně zlepšila. V červnu dosáhly výsledky průzkumu spotřebitelského klimatu GfK pro 28 členských států EU 23,2 bodu, tedy o 2,6 bodu více nežli v březnu. Je to nejvyšší počet bodů od listopadu 2007. Průměrná ochota nakupovat v EU poněkud klesla, přičemž se snížila rovněž ochota spořit, což znamená více peněz na spotřebu.
19. 07. 2018 – GfK Czech s.r.o.
Více než 70 procent Čechů pravidelně kontroluje, jaké položky a za jakou cenu jim byly naúčtovány u pokladny při nákupu potravin nebo základního nepotravinářského zboží. Účtenky za nákup potravin nejčastěji kontrolují starší lidé nad 60 let. Nejvíce spokojeni jsou se správným vydáváním účtenek zákazníci prodejen COOP, Lidl a Globus. Vyplývá to z aktuálních výsledků nové studie GfK Supermarket-Diskont-Hypermarket 2018, kterou každoročně publikuje společnost GfK Czech.
18. 07. 2018 – IPSOS s.r.o.
Ohledně vlastní finanční situace i ekonomické kondice České republiky jsou Češi rok od roku optimističtější.
17. 07. 2018 – Nielsen Admosphere a.s.
Společnost Nielsen Admosphere zjišťovala, jakou roli hraje sport v životech českých internetových uživatelů starších 15 let, nebo jaký mají postoj ke sportovní módě. Podle výzkumu si například většinou myslí, že je důležitější si sport užívat než u něj dobře vypadat. Většina si ani nepotrpí na značky sportovního oblečení. Výzkumu se zúčastnila pětistovka respondentů.